Pdoizanje svijest

Evo kako su učenici OŠ-SE Dolac obilježili Svjetski dan djece

Ingrid Šestan Kučić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin



Pravo na obrazovanje, igru i zaštitu od nanošenja boli, tjelesne ili psihičke, samo su neka dječja prava na koja su danas svoje sugrađane podsjetili učenici OŠ-SE Dolac.


Riječ je o osnovcima koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj i obrazovanje te su danas obilježili Svjetski dan djece govoreći o pravima djece s Vox populi na Koblerovom trgu.


Učenici su u pratnji učiteljice Barbare Fatur Juretić, podsjetili građane na prava djece, izgovaravši ih na hrvatskom i talijanskom jeziku.




Obilježavanje Svjetskog dana djece dio je aktivnosti u sklopu Tjedna globalnog obrazovanja koji se ove godine održava od 18. do 24. studenog pod motom “Povezani ljudi za uključiv planet”.



Tjedan globalnog obrazovanja u Rijeci, osim javnim obilježavanjem na kamenu Vox populi, učenici OŠ-SE Dolac obilježavaju sudjelujući na radionicama koje se provode u suradnji s udrugom Delta te drugim aktivnostima, a bave se temama obrazovanja za održivi razvoj i održivost, demokracijom, globalnim građanstvom i ljudskim pravima.


Osim učenika OŠ-SE Dolac u Tjednu globalnog obrazovanja iz Rijeke sudjeluju i učenici OŠ Zamet, a cilj je manifestacije podizanje svijesti o globalnom građanskom obrazovanju kao alatu za solidarnost, promjene i doprinos održivom, mirnijem i pravednijem svijetu te će sve aktivnosti učenika biti prijavljene na zajedničkoj nacionalnoj stranici, ali i na stranici Vijeća Europe.


Riječ je o svjetskoj kampanji koju provode Centar “Sjever-Jug” Vijeća Europe i Mreža Tjedna globalnog obrazovanja, a u Hrvatskoj je koordinira Centar za mirovne studije.


Riječkim osnovcima danas se pridružila i voditeljica Odsjeka za odgoj i obrazovanje Lana Golob koja je podsjetila da je riječki model građanskog odgoja i obrazovanja do sada preuzelo 17 gradova u Hrvatskoj.


Naime, Grad Rijeka je prije osam godina uveo Građanski odgoj i obrazovanje u riječke osnovne škole kako bi promicao nenasilje, toleranciju i solidarnost te kod učenika razvijao ljudske vrijednosti koje se temelje na prihvaćanju i uključivanju različitosti te poštovanju ljudskih prava kao i na razumijevanju života u građanskom društvu.