Foto Sergej Drechsler
Specifičnost programa koji će biti razvijen kroz ovaj projekt jest to što će se kroz njega educirati osobe koje provode edukativne programe s osobama starije životne dobi, odnosno osobama 54+
povezane vijesti
Narodno učilište ustanova za obrazovanje i kulturu potpisalo je sporazum o dodjeli bespovratnih sredstava za Projekt »Kreativnost u umjetnosti i dizajnu« (CrADLE) u okviru programa ERASMUS+, čija ukupna vrijednost iznosi 130 tisuća eura, a projekt će trajati dvije godine.
Uz riječko Narodno učilište koje je koordinator projekta parneri su i Ljudska Univerza Ormož, Slovenija, rumunjski Institutul Român de Educatie a Adultilor te portugalski Associacao Rede de Universidades da Terceira Idade.
Specifična skupina
Riječ je o projektu čiji je cilj razvoj i proširenje kompetencija edukatora starijih polaznika specijaliziranih radionica iz područja kreativnog izražavanja, pri čemu je naglasak stavljen na nastavne metode i alate učinkovitim korištenjem inovativnih rješenja. Ravnateljica Narodnog učilišta, Heni Strčić, ističe da je specifičnost programa koji će biti razvijen kroz ovaj projekt činjenica što će se kroz njega educirati one osobe koje provode edukativne programe s osobama starije životne dobi, odnosno 54+.
– Profesori umjetnosti završetkom formalnog obrazovanja ne stječu kompetencije za rad s odraslim osobama, osobito za rad sa starijim osobama. Radi se o skupini koja ima svoje specifičnosti i koje se trebaju uvažiti kod provođenja programa.
Zato smo se odlučili razviti program kojim bi se nastavnike informiralo o normativnim razvojnim promjenama karakterističnima za osobe starije životne dobi te osvijestilo o individualnim razlikama pripadnika navedene populacije, s naglaskom na prepoznavanje potencijala i prednosti koje životno iskustvo nosi.
Projektom će se olakšati komunikacija s polaznicima umjetničkih radionica, omogućiti umjetnicima da sadržaj prilagode potrebama, interesima i specifičnostima starije populacije te pružiti potrebnu sigurnost za grupni rad s ljudima starije životne dobi, pojašnjava Strčić.
Ujedno dodaje da će se provedbom projekta ostvariti veći broj rezultata, a ključni rezultati su da će nastavno osoblje koje za osobe starije životne dobi izvodi radionice kreativnog izražavanja kroz program edukacije razvijen u projektu steći kompetencije za rad s takvim osobama, a kroz rad na projektu bit će izrađen i priručnik koji će objasniti metodologiju rada sa starijim osobama u području kreativnoga izražavanja.
Jedan od važnijih rezultata projekta jest i razvijanje kurikula za 11 radionica kreativnog izražavanja. Tako će po okončanju projekta biti razvijeni kurikuli za radionice redizajna odnosno recikliranja odjeće, redizajna odnosno recikliranja modnih dodataka kao što su torbe, šalovi i kape, zatim kurikul za radionicu izrade zidnih satova, izrade magneta, izrade božićnih ukrasa, izrade uskršnjih ukrasa i pisanica, kao i radionice izrade maski za karneval, izrade malih slatkih zalogaja, izrade malih slanih zalogaja te izrade sapuna i kukičanja, odnosno zlatoveza.
Brojne kompetencije
– Ostvarivanje prvog i drugog ključnog rezultata omogućit će profesorima koji provode radionice kreativnog izražavanja kao i ostalim profesorima stjecanje dodatnih specifičnih kompetencija za adekvatan rad sa starijim osobama.
To za posljedicu ima da će ti profesori moći bolje razumjeti starije osobe i njihove probleme i potrebe, a što je od osobite važnosti za mlade profesore. Dalje, ta će novostečena znanja profesori moći podijeliti s kolegama u svojim školama i ustanovama gdje rade. U svojoj ukupnosti projekt pridonosi jačanju svijesti o važnosti kreativnog izražavanja i stvaranja u procesu zdravog starenja.
Nakon što projekt bude okončan, planira se glavno diseminacijsko događanje – završna konferencija projekta na kojoj će javno biti predstavljeni rezultati projekta, zaključuje Strčić.