Snimio VEDRAN KARUZA
Praktičan je jer je jedan od rijetkih modela gdje se baterija može skinuti, pa napunjenu vratiti na romobil. S punjenjem od 1,5 sati može se voziti oko 25 kilometara, brzinom od cca 20 km/h. Međutim, kako je Rijeka brdovita, tako se zna baterija i brže trošiti, pa je obično punim dva do tri puta tjedno, objašnjava Tich
povezane vijesti
- Vozio se poprilično pijan te po noći na električnom romobilu. Prevrnuo se, pao na kolnik i ozlijedio
- Autom ju udario dok je, gurajući romobil, prelazila preko obilježenog pješačkog prijelaza. Teško ozlijeđena
- Autom oduzela prednost prolaska i udarila u 34-godišnjaka koji se nepropisno kretao električnim romobilom
Nevio Tich, novinar sportske rubrike La voce del popola, još na proljeće 2017. godine odlučio se na investiciju u prijevozno sredstvo koje je tada bilo rijetkost na riječkim prometnicama – električni romobil.
– U to vrijeme, kada sam ga kupio, električni romobili bili su rijetkost. Na Rujevici me, između trgovačkog centra i stadiona, zaustavila policija s pitanjem što je to. Mislio sam da će me iz nekog razloga kazniti, ali su me oni zaustavili iz čiste radoznalosti. Sve ih je zanimalo, a i primijetili su da bi njima takvo prijevozno sredstvo bilo idealno za po gradu. Možda uskoro i vidimo policijace na električnim romobilima, kaže nam Tich.
Preklopni romobil u to vrijeme platio je oko 4.500 kuna, a riječ je o doista inovativnom modelu tvrtke Airwheel koja ima cijelu paletu neobičnih električnih vozila, pa tako i njegov romobil izaziva pažnju.
– Praktičan je jer je jedan od rijetkih modela gdje se baterija može skinuti, pa napunjenu vratiti na romobil. S punjenjem od 1,5 sati može se voziti oko 25 kilometara, brzinom od cca 20 km/h. Međutim, kako je Rijeka brdovita, tako se zna baterija i brže trošiti, pa je obično punim dva do tri puta tjedno, objašnjava Tich.
Vozila na struju
Danas s napretkom prijevozne tehnologije, ali njezinim pojeftinjenjem, u posljednjih nekoliko godina postalo je popularno koristiti razna vozila na struju. Sve je više električnih automobila, ali od svih tipova vozila na struju u gradskim sredinima najpopularnijim se pokazao baš električni romobil jer je brži od hodanja i vožnje bicikla, fleksibilan, jednostavan za korištenje, jeftin i ne zagađuje okoliš.
– Od posla do kuće izgubim oko 15 minuta ako idem pješice, oko 6 minuta, ako idem romobilom, a automobilom mi treba oko 3 minute, ali najčešće izgubim 10 minuta dok nađem parking, tako da sam romobil najviše kupio zbog problema s parkingom, kaže nam Tich koji smatra da je u Rijeci najveći prometni problem – nedostatak parkirnih mjesta.
Uz to električni romobil postao je i velika alternativa neučinkovitom, ali u vrijeme korone i riskantnom gradskom prijevozu. Svoj romobil po ravnom pogoni i guranje i to najčešće po ravnom ili kada mu je baterija pri kraju. Uz to što s električnim romobilom nema problema s gužvama u prometu i traženjem parkirnog mjesta na odredištu, može ga i sklopiti i odnijeti do radnog stola.
– Znam ga donijeti u redakciju i staviti ispod stola, a kolege se više i ne čude, iako im je u početku sve to bilo neobično. Drago mi je da više nisam jedini koji se vozi romobilom na posao, jer je i kolegica iz grafičke redakcije također korisnica električnog romobila. Nekada ga ne nosim, već ga ostavim u prizemlju, jer je dosta težak – ima nešto manje od 13 kilograma, objašnjava nam Tich.
Kada je riječ o iskustvima u prometu, Nevio Tich kaže da vozi po pravilima, po pločniku kakva su sada pravila. Iako neki voze po cesti, smatra da to ne samo da nije dobro, već i opasno, i dodaje kako bi najbolja alternativa, odnosno idealno rješenje bila biciklistička staza. Pješaci su na pločniku i treba dobro paziti, ali na riječkim ulicama sve je manje ljudi.
Naš sugovornik, kojeg već možemo nazvati romobilističkim veteranom, u pet godina vožnje nikada nije pao, ali je imao dvije situacije da je »skoro pao«.
– Prvi put mi se to dogodilo kao početniku i neiskusnom vozaču, a drugi put kao iskusnom vozaču, kada sam precijenio svoje vozačke sposobnosti, objašnjava Tich.
Laka vožnja
Osim po Rijeci, Nevio Tich vozio je romobil po Crkiveničkoj rivijeri te Cortini d’Ampezzo.
– Kako u Crikvenici provodim ljeto, a problem je parkiranje, jedan od razloga zbog kojeg sam kupio romobil bio je i parkiranje kod odlaska na plažu. Mogu reći da je to bio jedan od najvećih razloga zašto sam se odlučio za tu investiciju. Više nisam osjetio problem s parkiranjem, koji je u ljetnim mjesecima iznimno izražen, kaže nam Tich. Svima bih preporučio romobil, posebno u ljetnim mjesecima kao idealno prijevozno sredstvo.
Kada je riječ o Cortini d’Ampezzo, na ulicama tog popularnog talijanskog, ali i svjetskog odmarališta za zaljubljenika u zimske sportove, ali i prekrasnu prirodu, nije susreo puno vozača električnih romobila.
– Kod mog električnog romobila mislili su na svaku sitnicu, pa tako postoji i magnet, gdje se može pričvrstiti mobitel, odnosno navigacija, tako da sam se bez problema kretao ulicama Cortine, priča nam o svojim iskustvima vožnje.
– I da, ima još jedna zanimljiva stvar – kukica. Na nju možete objestiti vrećicu kada idete iz trgovine, naravno ne neku veliku, ali dovoljnu da vam olakša svakodnevnu opskrbu namirnicama, oduševljeno nam objašnjava Tich, koji bi svima, s obzirom na svoja dosadašnja iskustva, preporučio romobil.
Kada smo ga upitali što misli o romobilima koji se iznajmljuju i voze po potrebi malo se zamislio, ali i sigurno odgovorio.
– Ipak sam za vlastiti romobil – vaš je vaš!