Foto: V. KARUZA
Situacija je takva da će se na Opatijskoj cesti izvoditi samo radovi redovitog održavanja, dok frezanja i potpune zamjene asfaltnog sloja zasad neće biti, odgovaraju iz Rijeka prometa na mogućnost obnove ceste koja se nikako ne podudara sa sjajem zvjezdica Hiltona, ali i obližnjeg Navisa
povezane vijesti
RIJEKA – Izgradnjom hotelskog kompleksa Hilton na Kostabeli na riječkoj strani uvale, a još ranije jednako luksuznog, ali znatno manjeg hotela Navis, na opatijskoj strani, još više u oči bode zapušteno područje Preluka, s napuštenim kampom, ugostiteljskim objektima i platoom na kojemu je nekad bilo popularno okupljalište prodavača i kupaca rabljenih automobila i buvljak. Ništa bolje ne izgleda ni cesta, Opatijska ulica, pogotovo u dijelu između dvaju hotela.
Prilično loše
Na zapuštenost i dotrajalost ceste koja se nikako ne podudara sa sjajem zvjezdica dvaju prestižnih hotelskih objekata ovih dana, posebno otkad su radovi na Hiltonu privedeni kraju, upozorilo je i nekoliko naših čitatelja. Smatraju da bi, s hotelima ili ne, cesta koja povezuje gradove Rijeku i Opatiju, središte županije s perjanicom turizma, ipak trebala biti u boljem stanju, a dio ih smatra da bi se i investitor Hiltona trebao uključiti u obnovu zapuštene prometnice.
Njezino je stanje, barem izgledom, prilično loše. U vožnji od raskrižja s Ljubljanskom cestom prema Hiltonu stanje je relativno dobro, no samo do kružnog toka pred samim hotelom, a od kružnog toka do Preluka i dalje prema Voloskom, više igleda poput, nažalost, zapuštenih i zapostavljenih prometnica kakve nerijetko vode do manjih mjesta u Gorskom kotaru. Gotovo cijelom dužinom površinski sloj asfalta je posve istrošen, s brojnim ulegnućima i »zakrpama« koje su najčešće i same prilično istrošene.
Da Opatijska ulica (kao, uostalom, i cijelo područje Preluka) vapi za obnovom, prilično je nedvojbeno. Kako je riječ o nerazvrstanoj cesti na administrativnom području Grada Rijeke, upit o mogućnosti njezine obnove uputili smo Eliu Biasolu, rukovoditelju službe održavanja u Rijeka prometu, tvrtki koja upravlja gradskim prometnim sustavom.
Odgovor je bio prilično kratak i jasan.
– Opsežna obnova prometnice zasad nije u planovima održavanja. U ovoj godini, nažalost, zbog situacije uzrokovane pandemijom COVID-19 i smanjenim prihodima, nije planirana niti jedna sanacija gradskih promentica u nekom većem obujmu koji bi uključivao potpunu zamjenu asfaltnog zastora novim slojem. Što se same Opatijske ulice tiče, treba razlikovati udarne rupe i slična veća oštećenja od takozvanih »lišajeva« koji ne predstavljaju opasnost za vozila i vozače. Udarnih rupa u toj ulici nema, iako je sama površina dijelom istrošena. Napominjem usto da je riječ o gradskom području, s ograničenjem brzine od pedeset kilometara na sat tako da uz poštovanje prometnih propisa stanje ceste ne predstavlja opasnost za promet, rekao je Biasol, koji ističe kako je od 2015. godine, kada je izrađen elaborat sanacije gradskih cesta, dio ulica obnovljen.
Preuzeto od županije
– Tu je riječ prvenstveno o cestama koje smo preuzeli od županije, kao i o cestama prvog reda prioriteta koje su do prošle godine velikim dijelom sanirane, poput Kumičićeve, Tizianove, Ulice Kozala i drugih. Sredstva za održavanje utvrđuju se i raspoređuju svake godine sukladno mogućnostima Grada, pri čemu imamo plan redovitog održavanja prometnica i nogostupa, prema kojemu se radi. U ovom je trenutku situacija takva da će se na Opatijskoj cesti izvoditi samo radovi redovitog održavanja, dok frezanja i potpune zamjene asfaltnog sloja zasad neće biti, rekao je Biasol.