Aktivni učenici na radionici / Foto V. MRVOŠ
Učenici su s pažnjom ne samo slušali predavanje, već su i sa svojim iskustvima aktivno sudjelovali u radionici "Sigurnost i kultura u prometu". Polagali su i "mali ispit" te dobili zahvalnice
povezane vijesti
RIJEKA Tijekom protekle školske godine, Odjel gradske uprave za komunalni sustav, Direkcija za prometno redarstvo pokrenula je pilot-projekt pod nazivom “Sigurnost i kultura u prometu”.
Redovna nastava
Riječ je o edukativnim radionicama za učenike drugih razreda osnovnih škola putem kojih djeca usvajaju osnove ponašanja u prometu, uče se razumijevanju situacija u prometu, a posebice uče o važnosti razumijevanja problema pristupačnosti koje imaju osobe s invaliditetom. Cilj edukativnih radionica je djeci na primjeren način ukazati na važnost usvajanja i poštovanja prometne kulture kako bi postali odgovorni sudionici u prometu i kao pješaci i kao budući vozači. Naime, stvaranje prometne kulture već u najranijoj dobi iznimno je važno, osobito u urbanoj i gusto naseljenoj sredini kao što je Rijeka, a posebno u današnje vrijeme kada se promet iz godine u godinu sve više mijenja i kada se pojavljuju novi oblici prijevoza poput električnih romobila.
Pilot-projekt edukativnih radionica “Sigurnost i kultura u prometu” tijekom prošle školske godine proveden je u 23 druga razredna odjeljenja u 10 osnovnih škola, a na radionicama su sudjelovala 343 učenika. Prosječna ocjena samih učenika – polaznika održanih radionica je iznosila 4,93. Zahvaljujući dobrim povratnim informacijama, od strane učenika koji su sudjelovali na radionicama, nakon prošlogodišnjeg pilot-projekta, ciklus edukativnih predavanja “Sigurnost i kultura u prometu” održavat će se i u ovoj školskoj godini. Radionice se održavaju u sklopu redovne nastave i to u sklopu predmeta Priroda i društvo te traju jedan školski sat.
Dječja opažanja
Danas je tako u drugom razredu OŠ Pećine održana zanimljiva radionica, gdje je Marko Drpić, ravnatelj Direkcije za prometno redarstvo kroz prezentaciju i fotografije podučio “drugašiće” o pravilima ponašanja u prometu, odnosno o poželjnim i nepoželjnim ponašanjima u prometu. U ovogodišnjem ciklusu “Sigurnost i kultura u prometu” obrađuju se teme kao što su Pješaci u prometu – poštovanje prometnih znakova i naredbi izraženih od ovlaštenih osoba, kretanje najsigurnijim koridorom, Nepropisno parkiranje vozila – problemi pristupačnosti osobama s invaliditetom, Kretanje bicikla i romobila – površine za kretanje, ostavljanje bicikala i romobila na javnim površinama, Dječja opažanja u prometu – pješaci, putnici, vozači, uvjeti. Učenici su s velikom pažnjom ne samo slušali predavanje već su i aktivno sudjelovali u radionici sa svojim iskustvima, ali i ponašanjem svojih roditelja u prometu. Još jednom se pokazalo da je kućni “prometni odgoj” najvažniji, ali i da ovakve radionice imaju veliku korist kada je u pitanju sigurnost djece u prometu.
Veliko znanje
Tako je demonstriralo pravilno vezivanje sigurnosnog pojasa u vozilu, jer “vezivanje” samo da se zadovolji forma ponekad može biti i štetno. Djeca su na kraju radionice, polagala i “mali ispit” i na kraju su svi dobili zahvalnice.
– Ovo je početak ciklusa predavanja “Sigurnost i kultura u prometu”, a uskoro ćemo posjetiti i ostale osnovne škole u Rijeci, gdje će učenici drugih razreda sudjelovati u ovakvim radionicama i nadam se da će biti ovako aktivni kao i u školi Pećine i pokazati veliko znanje o pravilima u prometu, rekao je Drpić.
Projekt se provodi u suradnji sa Odjelom gradske uprave za odgoj i školstvo, a podržan je i od strane Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom – područni ured Rijeka.