Foto Marko Gracin
Zbog bolesti djelatnika Tiska neki naši pretplatnici nisu na vrijeme dobili svoj primjerak novina. Iako nije naša greška, Novi list će napraviti sve da se takva situacija ne ponovi
povezane vijesti
I nama velike probleme čini pandemija koronavirusa, linije na širem opatijskom području gdje razvozimo pretplatu Novog lista su ugrožene jer je naš djelatnik s tog područja zaražen virusom kovida, no s te strane od ponedjeljka će sve biti u najboljem redu, vaši će pretplatnici nastaviti uredno dobivati svoje novine, istaknuo nam je Ivo Lovrić čelni čovjek Tiska od 2006. godine, nakon preuzimanja koncerna Agrokor, čiji je Tisak dio, od strane Fortenove član Uprave tvrtke koja skrbi o skoro cjelokupnoj distribuciji hrvatskih tiskanih medija.
Lovrić na taj način pojašnjava činjenicu da su djelatnici Novog lista, zbog nepronalaženja adekvatne zamjene unutar Tiska za oboljelog vozača, morali sami na sebe preuzeti distribuciju pretplatničkih brojeva Novog lista na 400 adresa Grada Opatije i Općine Matulji. Na žalost, a ovim im se putem ispričavamo i molimo za razumijevanje, do svojih primjeraka Novog lista nije u subotnje jutro došlo 100-tinjak pretplatnika.
– Organizacijski mi imamo razrađen sustav zamjena ali s obzirom na to da je na području Primorsko-goranske županije, posebno na širem riječkom području došlo do naglog i jako velikog porasta broja oboljelih, do adekvatne zamjene nismo mogli brže doći, dodao je Lovrić.
Iako je dakle Lovrić pojasnio situaciju koja je zadesila Novi list i njegove pretplatnike, ona nije baš tako plošna i zapravo traži odgovore na čitav niz pitanja. Kako se čini, tijekom ožujka ti će odgovori postati javni. Problem se odnosi na količine pretplata, odnosno traži se odgovor na problem isplativosti distribucije tiskanih novina pretplatnicima.
– Iako ovaj vaš konkretni slučaj s distribucijom pretplatničkih primjeraka Novog lista na toj opatijskoj liniji nema nikakve veze s reorganizacijom poslovanja Tiska, nego isključivo s pandemijom koronavirusa, moram istaknuti da je posao pretplatničke distribucije novina pred velikim zaokretom. S obzirom na to da smo mi privatna kompanija koja više nije u stanju podnositi gubitke na poslu distribucije pretplate, radimo na rješenju problema. Koji podrazumijeva prestanak našeg bavljenja tim poslom, ali i pronalaženje modaliteta nastavka neometane distribucije, dakle nastavak uobičajene prodaje i dostave novina na kućnu adresu, putem one tvrtke koja zbog toga neće gomilati gubitke. Taj je proces pri kraju, zapravo već je trebalo doći do prelaska ne samo tog vida poslovanja nego i svih naših djelatnika koji rade na distribuciji pretplate u djelokrug rada – Hrvatske pošte, informirao nas je Lovrić.
Drugim riječima, pošta će u istom trošku razvoziti ono što joj je primarni posao, ali za nekoliko dana i – tiskane medije, u ovom našem konkretnom slučaju Novi list.
– Svima nama ozbiljnim ljudima koji smo svoj radni vijek proveli uz tiskane medije stalo je da oni nastave svoj život. Riječ je o najozbiljnijim medijima, a upravo vrijeme u kojem živimo pokazuje koliko su oni potrebni, koliko ljudima znači pravodobnost i istinitost informacija koje donose, zaključio je Lovrić.
Istina, ne smatraju se bez razloga upravo mediji jednim od najvažnijih stupova demokracije. Mogućnost iznošenja istinitih informacija, analiza, naprosto mogućnost da svatko od nas putem medija iznese određeni problem ili nepravdu te time potakne njihovo rješenje sama su srž otvorenog, pravičnog, naprosto demokratski orijentiranog društva.
Povezano s ovim slučajem, pandemijskim prekidom distribucije pretplate čitateljima Novog lista na opatijskom i matuljskom području, svakako moramo pohvaliti potez kojim su djelatnici Novog lista, dakle ljudi koji se bave organizacijom poslovanja novolistovske tiskare i tehnolozi, sjeli u automobile i samostalno krenuli u razvoz. Na taj način oni ne samo da su odradili tuđi posao nego su na jedan simbolički ali i sadržajni način – sačuvali demokraciju.
– Ponosna sam na naše djelatnike jer nije ni najmanje lako sjesti usred nevremena koje je vladalo s petka na subotu u automobila i tražiti stotine nepoznatih adresa. Naravno da nam je taj posao prouzročio dodatne troškove ali nitko ni u jednom trenutku nije dvojio obaviti li taj posao ili ne, posebno u situaciji pandemije u kojoj su pravodobne informacije od iznimne važnosti za naše čitatelje i cjelokupno stanovništvo.
S druge strane drago mi je da će se kako najavljuje čelni čovjek Tiska problem s distribucijom riješiti jer se bojim da bi se ovako nešto, nemogućnost, kako su pojasnili, njihovog pronalaska zamjenskog vozača, moglo ponoviti. Nama to može učiniti dodatne probleme u poslovanju, nepovjerenje pretplatnika u pravodobnost dostave novina, zapravo uzaludnost osmišljavanja, stvaranja sadržaja našeg lista na čemu, i u ovim iznimno teškim vremenima, svakodnevno radi na desetke naših djelatnika.
Ne možemo si naprosto dopustiti ovakav vid nesigurnosti da proizvod koji ustrajno stvaraš čitavog dana na koncu ne stigne do onog kojem je namijenjen, istaknula je Ankica Kruljac, predsjednica Uprave Novog lista još se jednom ispričavši svim čitateljima koji nisu na vrijeme dobili svoju pretplatu.
– Vjerujem da nećemo izgubiti povjerenje jer Novi list sa svojim čitateljima doslovno živi svakog dana, i tako već dulje od 120 godina. Na nama je briga da se i oni dijelovi našeg poslovanja koji vode druge kuće, Tisak u ovom slučaju, besprijekorno odvijaju. Sve ćemo učiniti da i distribucija funkcionira u najboljem redu. Nije naprosto našeg čitatelja i pretplatnika briga kako do njega Novi list dolazi, njegova i naša su briga da Novi list bude sadržajan, kvalitetan i da je u njihovim rukama na vrijeme, u rano jutro, zaključila je Kruljac.