Snimio Vedran KARUZA
Riječ je o poslovima manjih servisa vozila, prodaje i kontrole putnih karata, pozivnog centra, nabave rezervnih dijelova i drugih materijala, općeg održavanja te javne nabave manje vrijednosti
povezane vijesti
- Sindikati traže osnovnu plaću za vozače Autotroleja od 1.500 eura neto, spremni su i na štrajk
- ‘Samo želim raditi’: Riječanka ima dvije diplome, ali nikako ne prolazi na natječajima za zapošljavanje u Gradu Rijeci
- Marko Filipović predložio najveći proračun ikada i najavio novu kandidaturu za riječkoga gradonačelnika
RIJEKA Dio poslova koji su prije pet godina reorganizacijom poslovanja gradskih komunalnih i trgovačkih poduzeća bili prebačeni iz Autotroleja u tvrtke Rijekaplus i Poslovni sustavi, od 1. studenog vraćeni su pod okrilje javnoprijevozničkog komunalnog društva, potvrđeno je jučer, nakon našeg upita, iz Grada Rijeke. Iako smo upit poslali konkretno za Autotrolej, iz odgovora Ureda Grada vidljivo je da se takva odluka odnosi i na ostala komunalna i trgovačka društva.
Riječ je o poslovima manjih servisa vozila, prodaje i kontrole putnih karata, pozivnog centra, nabave rezervnih dijelova i drugih materijala, općeg održavanja te javne nabave manje vrijednosti, a ujedno su u svoja matična društva vraćeni i radnici zaposleni na tim poslovima. Svi ovi poslovi zajedno s dijelom radnika Autotroleja i drugih gradskih društava 2015. godine bili su prebačeni u tada novoosnovana gradska poduzeća Rijekaplus i Poslovni sustavi s idejom stvaranja svojevrsnog riječkog »holdinga«, no u praksi se, iako to nitko u Autotroleju i Gradu Rijeci ne želi otvoreno kazati, pokazalo da je takva odluka u prvom redu rezultirala kompliciranijim poslovanjem, dužim procedurama, primjerice, za nabavku rezervnih dijelova i drugim »uskim grlima«. O problemima s održavanjem autobusa koji su kulminirali nakon što je poslove održavanja preuzeo Rijekaplus ne treba posebno ni govoriti, dovoljno je podsjetiti se učestalih požara na vozilima, otkazivanja pojedinih polazaka zbog nedovoljnog broja ispravnih vozila i drugih poteškoća koje su i prije izbijanja pandemije COVID-19 ozbiljno ugrožavale svakodnevno normalno poslovanje Autotroleja, ali i sigurnost putnika koji su u više navrata morali napuštati autobuse u plamenu.
Autotrolej plaćao Rijekaplusu 17,7 mil. kunaAutotrolej je Rijekaplusu godišnje za pružene usluge plaćao oko 17,7 milijuna kuna bez uključenog PDV-a, a očekuju se financijski učinci kroz veću učinkovitost i optimizaciju procesa što će rezultirati dodatnim uštedama koje će iz toga proizaći te u poboljšanju ostvarenog prihoda od prodaje karata direktnom kontrolom procesa prodaje i kontrole karata. |
Kriza i pandemija
Iz Grada Rijeke kao glavni razlog ovakve odluke ipak navode promjene okolnosti, dodatno potaknute pandemijom.
– Reorganizacija komunalnih djelatnosti provedena je prije pet godina, no s vremenom su se okolnosti promijenile, a sve je dodatno potaknula kriza izazvana pandemijom COVID-19. U svakom slučaju, praksa je pokazala potrebu korekcije, kako radi postizanja optimizacije procesa tako i zbog potrebe da se društva fokusiraju na svoje osnovne djelatnosti. Tako Autotrolej, kao operater javnog prijevoza, preuzima aktivnosti koje su usko vezane s prijevozom, prodajom i kontrolom putnih karata. Što se tiče promjena kod održavanja voznog parka, riječ je zapravo o optimizaciji procesa kako bi se povećala učinkovitost. Treba podsjetiti kako je taj proces pokrenut još krajem 2018. godine kada je u KD Autotrolej prešlo desetak radnika koji rade na kontroli ispravnosti vozila. Optimizacija se nastavila i tijekom 2019. godine kada je proveden pilot-projekt kojim je dio mehaničara Rijekaplusa, u okviru KD-a Autotrolej provodio male dnevne popravke vozila. Upravo ovaj pilot-projekt pokazao se iznimno učinkovitim, njime se značajno ubrzalo otklanjanje kvarova te je na temelju ove činjenice i donesena odluka da se pilot-projekt provede do kraja, prelaskom radnika koji rade na manjim popravcima u KD Autotrolej, stoji u odgovoru Ureda Grada na naš upit o razlozima ovakve odluke.
Održavanje i popravci
Praksa je, stoji nadalje u odgovoru, pokazala da će razdvajanje procesa značajno ubrzati obavljanje manjih popravaka, servisa i remonta.
– Mali se popravci obavljaju u velikom dnevnom intenzitetu u dvjema smjenama i radnom vremenu od 6 do 14 sati, dok usluge remontna vozila predstavljaju sasvim drugačiji proces rada s opsežnim popravcima. Usklađenje tako različitih procesa vrlo je teško. Poslovi održavanja u uskoj su vezi s poslovima skladišta i male nabave. Dosada ih je obavljalo društvo Poslovni sustavi u prostorima Autotroleja. Radno vrijeme skladišta, kao i skladištara koji rade na izdavanju rezervnih dijelova i kao takvi su nužni upravo u održavanju vozila, također je od 6 do 14 sati. Prelazak i ovog dijela posla u okrilje KD-a Autotrolej predstavljalo je logičan nastavak reorganizacije, navode iz Grada, dodajući kako će veći poslovi nabave idalje ostati pod ingerencijom Poslovnih sustava.
Reorganizacija je, prema objašnjenju, također bila usmjerena i na očuvanje radnih mjesta uslijed krize izazvane pandemijom, pri čemu je konkretno Autotrolej već proveo program preraspodjele radnika na nova radna mjesta, poput portira, čistača i sličnih poslova koje su donedavno obavljale vanjske tvrtke.