Foto: S. DRECHSLER
Čvor Trinajstići bit će izgrađen na poziciji na kojoj je završavala riječka zaobilaznica, prije izgradnje dionice od Trinajstića, na području Općine Matulji, do Rupe, odnosno dvjestotinjak metara prije sadašnjeg tunela Jušići, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi
povezane vijesti
RIJEKA – Ugovor za izgradnju čvora Trinajstići na riječkoj zaobilaznici(A7), vrijedan 41,7 milijuna kuna(s PDV-om), potpisali su u Matuljima Boris Huzjan, predsjednik uprave Hrvatskih autocesta(HAC) i Josip Purić, predsjednik uprave GP Krk, odabranog izvođača radova. Potpisivanju ugovora prisustvovali su Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, Nada Milošević pročelnica Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske župaije, Matej Mostarac, gradonačelnik Grada Kastva te Mario Ćiković, načelnik Općine Matulji.
Početak gradnje planiran je do konca ovog mjeseca, a rok za završetak radova je godinu i pol dana. Čvor Trinajstići bit će izgrađen na poziciji na kojoj je završavala riječka zaobilaznica, prije izgradnje dionice od Trinajstića, na području Općine Matulji, do Rupe, odnosno dvjestotinjak metara prije sadašnjeg tunela Jušići, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi. Izgradnjom čvora, naglasio je ministar Butković, bit će osigurano bolje povezivanje Matulja, Kastva i okolice na Riječku obilaznicu, kao i na mrežu autocesta.
– Planiranje izgradnje ovog čvora nekako je započela s mojim dolaskom na mjesto ministra, a sjećam se da je načelnik Ćiković bio ustrajan svo to vrijeme, od prvog dana, do danas, da se projekt realizira. Projekt je izuzetno bitan za povezivanje Općine Matulji i Grada Kastva s Rijekom i zaobilaznicom, ali i za razvoj poduzetničkih zona. Na putu do početka radova trebalo je riješiti projektne pripreme i imovinsko-pravne odnose, na čemu zahvaljujem i Primorsko-goranskoj županiji, Općini Matulji i Gradu Kastvu, jer smo od početka zajednički radili na projektu, rekao je Butković.
Ministar je istaknuo velik broj infrastrukturnih projekata na području PGŽ-a i Istarske županije, poput završetka Istarskog ipsilona i početka probijanja druge cijevi tunela Učka.
– Tu je i izgradnja zaobilaznice Novog Vinodolskog za koju će idući tjedan biti odabran izvođač radova. Tu je i niz drugih projekata čija ukupna vrijednost u ovoj županiji iznosi oko dvije milijarde kuna, rekao je Butković, najavivši proglašenje izgradnje poduzetničke zone Miklavija strateškim projektom Republike Hrvatske.
– Poduzetnička zona Miklavija, kao pozadinska zona kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, za koji će kroz nekoliko dana biti otvorene ponude koncesionara, bit će proglašena strateškim državnim projektom, kao dio cjeline s kontejnerskim terminalom i riječkom lukom. To će daljnje ubrzati razvoj poduzetništva u Općini Matulji i Primorsko-goranskoj županiji, rekao je Butković.
Načelnik Ćiković pozdravio je potpisivanje ugovora za projekt koji će, prema njegovim riječima, značajno doprinijeti poboljšanju prometne situacije te olakšati život građana i poslovanje poduzetnika u Matuljima i Kastvu.
– U realizaciju je uloženo mnogo zajedničkog rada, na čemu zahvaljujem HAC-u, Ministarstvu, Gradu Kastvu i Primorsko-goranskoj županiji koji su svi financijski pomogli da se projekt ostvari. Veseli me što je za izvođača odabrana domaća tvrtka, GP Krk, u konkurenciji brojnih domaćih i stranih tvrtki. Uvjeren sam da je ovaj projekt samo jedan u nizu onih čiju realizaciju uskoro očekujemo na području naše općine, a svojom važnošću nadilaze njene granice.
Poznavajući dosadašnji rad ministra Butkovića, ne sumnjam da ćemo uskoro razgovarati o izgradnji izlaza s A7 na spoju s Istarskim ipsilonom koji bi trebao biti izgrađen paralelno s izgradnjom drugog traka od tunela Učka do Matulja. Očekujemo i izgradnju prometne infrastrukture unutar radne zone Miklavija te izgradnju drugog kolosijeka željezničke pruge Rijeka-Matulji, uz rekonstrukciju pruge do Šapjana, rekao je Ćiković.
Ugovor o izgradnji čvora Trinajstići iznimno je važan za Primorsko-goransku županiju, kao i za Hrvatske autoceste, naglasio je Huzjan koji je također izrazio zadovoljstvo činjenicom da je kao izvođač odabrana hrvatska tvrtka.
– Sam čvor nalazi se na zapadnom dijelu riječke zaobilaznice, a njegovom izgradnjom bit će stvoreni uvjeti za bolji gospodarski razvitak, kao i bolji protok putnika, roba i usluga, posebno u turističkoj sezoni. Ali to nije jedini projekt koji HAC provodi na ovom području. Preko 650 milijuna kuna uložit ćemo samo u izgradnju, posebno u kapitalni projekt zaobilaznice Novog Vinodolskog, za koji su ponude već otvorene. Ulažemo i preko sto milijuna kuna u održavanje i sigurnost prometa, rekao je Huzjan.
Čvor Trinajstići je projektiran kao ulaz i izlaz sa zaobilaznice u obama smjerovima, a njegovom će se izgradnjom omogućiti lakši i brži pristup zaobilaznici iz brojnih naselja na području Matulja i Kastva, čime bi se trebale znatno rasteretiti prometnice iz smjera Kastva prema Rijeci, preko Martinkovca i Zameta, kao i čvor Diračje, ali i prometnica koja prolazi središtem Matulja kojom se danas veliki broj vozača iz okolnih naselja koristi za pristup zaobilanici na postojećem čvoru Matulji.
Služit će i kao poveznica radnih zona sa zaobilaznicom, čime bi se u budućnosti dodatno trebale rasteretiti lokalne prometnice. Bit će izveden u obliku »trube« s desne strane kolnika, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi, a priključci na lokalne prometnice bit će omogućeni putem četiriju traka, s proširenjima za skretanje sa same zaobilaznice te podvožnjakom i nadvožnjakom, pri čemu će djelomično biti rekonstruirana i Šmogorska ulica, kojom se čvor spaja na mrežu lokalnih prometnica.