RADOST PUTOVANJA

Vozili smo se novom željezničkom linijom koja povezuju Rijeku i Permane: Sve karte Autotroleja vrijede i za vlak

Marko Dobrecović

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Najpogodnija stvar za sve korisnike postojećeg javnog gradskog prijevoza je ta što će sve vrste Autotrolejevih karata vrijediti i u vlaku. Vrijedni kondukteri uz karte HŽPP-a prihvaćaju i radne, đačke, studentske, mirovinske i sve ostale mjesečne karte Autotroleja, kao i popularne cvikalice.



RIJEKA – Početak školske godine, koji je sve bliže, svake godine predstavlja novi izazov za sve sudionike u prometu. Jutarnje i popodnevne gužve, prenapučeni autobusi i nervozni vozači uobičajena su prizori rujanskog radnog dana. Hrvatske željeznice – Putnički prijevoz (HŽPP) nudi rješenje kojim bi se ovog rujna cestovni promet mogao razrijediti. Riječ je gradsko-prigradskom vlaku koji povezuje Rijeku i Permane, a prolazi kroz još pet usputnih stanica.


Ovim oblikom javnog prijevoza profitirat će svi, a najpogodnija stvar za sve korisnike postojećeg javnog gradskog prijevoza je ta što će sve vrste Autotrolejevih karata vrijediti i u vlaku. Vrijedni kondukteri uz karte HŽPP-a prihvaćaju i radne, đačke, studentske, mirovinske i sve ostale mjesečne karte Autotroleja, kao i popularne cvikalice.


Ukrcaj, iskrcaj


Linija koja povezuje Permane i Rijeku u funkciji je puna tri tjedna, a jučerašnji oblizak potvrdio nam je da vlak u top formi očekuje povratak školaraca i radnika. Rijeka – Krnjevo – Opatija/Matulji – Rukavac – Jušići – Jurdani te napokon Permani, stajališta su na kojima vlak svakodnevno staje kako bi se putnici ukrcali ili iskrcali.




– U ljetnim je mjesecima fluktuacija ljudi manja, što je i za očekivati. Dnevno imamo tridesetak putnika, ali sigurna sam da će ih povratkom jeseni biti više – rekla nam je kontrolorka Tanja Brozović koja kontrolira putnike gradsko-prigradske linije od početka prometovanja vlaka te je nadodala da će se putnicima svidjeti vožnja u novom vlaku koji će prometovati na dnevnoj razini.



– Putnici se mogu smjestiti na 133 mjesta u četiri putnička vagona, a uz to naravno postoji prostor za stajanje. U vagone su ugrađene rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te posebna mjesta za njihov smještaj pri vožnji – dodala je Brozović.


I doista, četiri vagona pravog komfora za putnike kakav se rijetko viđa u ostalim vozilima javnog gradskog prijevoza. Vlak je klimatiziran, pored svakog sjedala nalazi se utičnica od 220 volti te koš za smeće kako bi se očuvala čistoća vagona. A kada tome dodamo besplatan Wi-fi, predviđen prostor za bicikle i WC namijenjen svim putnicma možemo reći kako putnicima doista ništa ne fali. Cijeli prostor vlaka nadgleda nadzorna kamera kako bi se spriječilo uništavanje imovine ili krađa, a za one nepažljive tu su vizualne i audionajave kolodvora i stajališta.


Cijena karte 12,30 kuna


Linija od Rijeke do Permana prometuje šest puta dnevno, uz još jednu liniju koja vozi do Jurdana. Cijena karte je 12,30 kuna, a stajališta su na Krnjevu, Matuljima, Rukavcu, Jušićima i Jurdanima. Novi elektromotorni vlak prometuje na ovoj prigradskoj liniji od ponedjeljka do petka, a vikendom prevozi putnike na relaciji Rijeka – Ogulin.


*Cijelu reportažu pročitajte u Novom listu od utorka, 17. kolovoza 2021.