
Foto Helena Fogas
Ovdje često svoje automobile parkiraju građani koji rade u blizini ili u gradu, a problem je posebno eskalirao nakon započetih radova na izgradnji nove prometnice D403 u neposrednoj blizini
povezane vijesti
Problem s parkiranjem i nedostatkom parkirališnih mjesta problem je s kojim se stanari Ulice Luki na Mlaki već godinama susreću.
Naime, parkirališna mjesta ovdje nisu pod naplatom, stoga je ona postala idealno mjesto gdje automobile ostavljaju brojni građani koji rade u neposrednoj blizini ili centru grada što dovodi do opterećenja ulice i rezultira time da njezini stanari nemaju gdje ostaviti vlastita osobna vozila.
Smanjiti pritisak
Nažalost, u posljednje vrijeme prometno opterećenje znatno se pojačalo uvođenjem naplate parkiranja u Ulici Milutina Barača, reguliranjem parkiranja automobila na pločniku u Krešimirovoj, ali i zbog radova na novoj cesti u bližoj okolici te se kod stanara Ulice Luki pojavila inicijativa i ideja za uvođenjem naplate parkiranja i u njihovoj ulici kao jedino rješenje koje bi im osiguralo veći broj mjesta za parkiranje.
– Budući da je u Ulici Luki parkiranje slobodno, vozači koji na posao dolaze iz udaljenijih dijelova grada i djelatnici raznih službi ostavljaju vozila u Ulici Luki te nastavljaju autobusom ili pješke na posao.
Već su od 8 sati ujutro obje strane ulice potpuno zauzete, a kroz ulicu stalno prolaze nova vozila u potrazi za slobodnim mjestom, stoji u reakciji jednog od stanara čiji su podatci poznati redakciji, a u kojoj se navodi da se stanari, ako ujutro nakratko izađu iz ulice, u nju ne mogu vratiti do 14, 15 sati popodne.
– Naplaćivanje parkiranja smanjilo bi pritisak na parkirni prostor u Ulici Luki jer vozači iz drugih dijelova grada više ne bi bili motivirani ostavljati svoje vozilo daleko od radnog mjesta ako se parkiranje plaća – piše u reakciji stanara.
Naime, iz upita upućenog Mjesnom odboru Mlaka o navedenom problemu saznajemo kako se zona naplate parkirališta na Ulicu Luki može proširiti na njihov zahtjev uz prethodno izraženu suglasnost većine stanara koji bi u tom slučaju mogli kupiti povlaštenu kartu za parkiranje.
– Mjesni odbor Mlaka je svjestan problema nedostatka parkirnih mjesta za stanare cijelog područja, pa i Ulice Luki.
Budući da ima različitih mišljenja građana o uvođenju naplate parkiranja što će rezultirati i financijskim obvezama, potrebno je dostaviti očitovanje većine stanara ulice Luki kojim će izraziti jasnu potporu uvođenju naplate.
Mjesni odbor Mlaka će po primitku istog na sjednici Vijeća donijeti odluku i pokrenuti daljnju proceduru, pojasnili su iz Mjesnog odbora Mlaka.
Inicijativa MO-a
Iz TD-a Rijeka plus, poduzeća ovlaštenog za upravljanje parkiralištima pod naplatom objasnili su kako se procedura uvođenja naplate na određenom području uvodi na zahtjev pojedinog mjesnog odbora.
– Ukoliko za to postoji interes i suglasnost stanovnika, utoliko će se mjesni odbor obratiti po tom pitanju OGU-u za komunalni sustav Grada Rijeke i Rijeka plusu, koji je ovlašten za upravljanje parkiralištima pod naplatom, kao i za proces uvođenja naplate, rekli su iz Rijeka plusa.
Problem s parkiralištem i nedostatkom parkirnih mjesta, posebice u užem centru grada i okolnim ulicama te području u kojem su povećane dnevne migracije radnog stanovništva, svakodnevica je s kojom se susreću brojni građani i stanari.
Stoga nije strano da se stanovnici i mjesni odbori sve češće odlučuju na uvođenje naplate parkiranja u nadi da će time riješiti problem nedostatka slobodnih parkirnih mjesta.
Posljednja proširenja naplate
Kako ističu u Rijeka plusu, proteklih su godina održani razgovori s predstavnicima MO-a Bulevard i MO-a Banderovo po pitanju uvođenja naplate na spomenutim prostorima, »no isto nije realizirano zbog nedobivene suglasnosti navedenih Mjesnih odbora.
Posljednje proširenje zone naplate na zahtjev Mjesnog odbora Centar – Sušak uvedeno je 10. rujna 2019. godine, a odnosi se na ulicu Franje Račkog«, kažu u Rijeka plusu.