Obnova državne ceste 501

Oleg Butković obišao gradilište: Cesta Meja-Oštrovica rekonstrukcijom postaje sigurnija

Marinko Glavan

Ministar Oleg Butković obilazi radove na rekonstrukciji državne ceste DC501 čvor Oštrovica-Meja / Snimio Marko GRACIN

Ministar Oleg Butković obilazi radove na rekonstrukciji državne ceste DC501 čvor Oštrovica-Meja / Snimio Marko GRACIN

Rekonstrukcija dionice državne ceste 501, od Meje do čvora Oštrovica na autocesti Rijeka-Zagreb, vrijedna 37,8 milijuna kuna, bit će završena do konca travnja 2022. godine, najavio je ministar mora, prometa i infrastrukture



BAKAR – Rekonstrukcija dionice državne ceste 501, od Meje do čvora Oštrovica na autocesti Rijeka-Zagreb, vrijedna 37,8 milijuna kuna, bit će završena do konca travnja 2022. godine, najavio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je gradilište obišao zajedno s predsjednikom uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem i gradonačelnikom Bakra Tomislavom Klarićem.

Foto galerija: Ministar Oleg Butković obilazi radove na rekonstrukciji državne ceste DC501 čvor Oštrovica-Meja Foto: Marko Gracin



Radovi na obnovi 7,2 kilometra duge dionice kojom dnevno, u prosjeku prolazi tri tisuće vozila, a ljeti i više od sedam tisuća, obuhvaćaju potpunu obnovu kolnika, potpornih zidova, bankina i ostalih dijelova ceste, uz djelomično proširenje kolnika te ispravljanje zavoja za koje je utvrđeno da predstavljaju prijetnju sigurnom odvijanju prometa.


Bit će obnovljen i sustav oborinske odvodnje, koji će u vodozaštitnom području na jednom dijelu ceste biti zatvorenog tipa, sa separatorima i sustavom ispuštanja pročišćene vode koji neće uzrokovati eroziju ili plavljenje okolnog područja. Javna rasvjeta na raskrižjima Meja i Lunga bit će obnovljena, odnosno postavljena javna rasvjeta, a u trup ceste bit će položena kabelska kanalizacija, uz vodoopskrbne instalacije.





Riječ je o jednoj od prometnijih cesta u primorsko-goranskoj županiji, ali i jednoj od opasnijih, prema broju prometnih nesreća tako da će rekonstrukcijom biti značajno povećana sigurnost prometa, a ujedno će biti izgrađeno i raskrižje za pristup budućoj poslovnoj zoni Lunga iznad Hreljina.


Otvaranje ponuda za zaobilaznicu Novog 25. siječnja


Ponude na natječaju za izgradnju zaobilaznice Novog Vinodolskog bit će otvorene 25. siječnja, potvrdio je ministar Butković, na pitanje novinara o roku za podnošenje ponuda koji je u studenom prošle godine bio odgođen, zbog žalbe na natječajnu dokumentaciju.
– Jedan od potencijalnih ponuđača podnio je žalbu koja je prije nekoliko dana odbijena. Otvaranje ponuda bit će za 25. siječnja, nakon čega će biti donesena odluka o odabiru najpovoljnije ponude. Četiri dana nakon toga slijedi i otvaranje ponuda za gradnju čvora Trinajstići na riječkoj zaobilaznici kojim će područje Matulji i Kastva biti kvalitetnije povezano sa zaobilaznicom i mrežom autocesta, rekao je Butković.

 


– Hrvatske ceste vrlo su aktivne u cijeloj Hrvatskoj, kako na velikim, tako i na manjim, poput ovoga, gdje se saniraju državne ceste, posebno one koje sa sigurnosnog aspekta nisu u najboljem stanju. Znamo da je ovo vrlo frekventna dionica, poglavito ljeti, koja dovodi turiste na otok Krk, u Crikvenicu i Novi Vinodolski. Cesta je dotrajala, nesigurna je i rekonstrukcija je bila prijeko potrebna. Radovi će biti završeni prije turističke sezone 2022. godine. Izvođač radova je domaći, pouzdan, a njegovo iskustvo je jamac da će radvi biti izvedeni kvalitetno i na vrijeme, rekao je Butković.



Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić je istaknuo kako je rekonstrukcija ceste nastavak podizanja sigurnosti i kvalitete prometa na području istočnog riječkog prigrada, nakon što je izgrađena zaobilaznica na potezu od Svetog Kuzma do Križišća. Ova cesta spaja autocestu A6 Rijeka-Zagreb s autocestom A7, a koristi je velik broj vozača tijekom cijele godine. Cesta je u dosta lošem stanju, zbog čega je rekonstrukcija bila nužna. Izvođač je uveden na gradilište u listopadu prošle godine, a ovim projektom znatno će se poboljšati sigurnost. Uz zahvate na kolniku, doći će do ispravljanja pojedinih zavoja, izgradnje potpornih zidova, zaštitnih ograda, a uredit će se i tri raskrižja U suradnji s KD Vodovod i kanalizacija iz Rijeke i Gradom Bakrom bit će uređen vodoopskrbni sustav za novu poslovnu zonu te će biti položene električne i komunikacijske instalacije. Rok za izvođenje radova je 18 mjeseci, što se možda čini puno, ali treba znati da se ova cesta ne može zatvarati tijekom zimskih mjeseci, budući da je ona alternativni pravac u slučaju zatvaranja autoceste u zimskim uvjetima, a ne može se zatvarati ni ljeti, zbog velikog broja vozila tijekom turističke sezone, rekao je Škorić.


Bakarski gradonačelnik istaknuo je kako nije riječ samo o cesti koja povezuje autocestu s gradovima i općinama na moru, nego i pristupnoj prometnici za novu gospodarsku zonu Lunga.


– Zahvaljujem Hrvatskim cestama i Vladi Republike Hrvatske na pomoći u ostvarenju naše vizije gospodarskog razvoja Grada Bakra. Počeli smo s izgradnjom kružnog toka na čvoru Meja i pokretanjem poslovne zone Glavičina na kojoj već rade tri poslovna subjekta, a ovaj je projekt priprema za pokretanje buduće, velike poslovne zone u Hreljinu. Grad Bakar financira dio radova, prvenstveno na izgradnji vodoopskrbe, a pripremamo i gradnju nove vodospreme. U ovom trenutku ulažemo preko trideset milijuna u razvoj gospodarstva na području Bakra. Kada sve bude završeno, Grad Bakar će raspolagati s blizu šest milijuna kvadratnih metara zemljišta namijenjenog gospodarstvu, čime smo izlazimo iz okvira naše županije. Interes gospodarstvenika iz cijele Hrvatske je velik, samo u ovom trenutku gradi se deset novih poslovnih objekata, tako da Bakar u pravom smislu riječi postaje gospodarsko središte Hrvatskog primorja, rekao je Klarić.