Šetalište XIII. divizije

Nema više prometne devijacije: Cesta iznad tunela Sušak opet – ravna

Marinko Glavan

Ispred OŠ Pećine promet se ponovo odvija starom trasom / Foto M. GRACIN

Ispred OŠ Pećine promet se ponovo odvija starom trasom / Foto M. GRACIN

Potez kolnika u dvije godine je izmještan dva puta, prvo na sjevernu stranu prema OŠ Pećine, a potom na južnu stranu iznad portala tunela, i to u sklopu rekonstrukcije i dogradnje multimodalnog željezničkog terminala Brajdica



RIJEKA  Nakon dva premještanja, zbog radova na željezničkom tunelu Sušak, kolnik Šetališta XIII. divizije početkom ovog tjedna vraćen je na prvobitnu trasu, a u tijeku su završni radovi na uređenju signalizacije i sanaciji okolnog terena, te sadnji zelenila na dijelu ulice iznad tunela.


«Umjetni« tunel


Potez kolnika iznad ulaza tunela u zadnje je dvije godine dva puta privremeno izmještan, zbog proširenja izvlačnog tunela za potrebe rekonstrukcije i dogradnje multimodalnog željezničkog terminala na Brajdici, prvo na sjevernu stranu, prema Osnovnoj školi Pećine, a potom na južnu stranu, iznad portala tunela. Oba su izmještanja ceste, prema objašnjenju iz HŽ Infrastrukture, bila neophodna zbog pretankog nadsloja iznad ulaza u tunel. Prvo kako bi se mogao napraviti otvoreni iskop za jedan dio portalne konstrukcije tunela, odnosno 72 metra »umjetnog« tunela, a drugo izmještanje, odnosno devijacija, bilo je neophodno radi nastavka radova na drugoj i trećoj fazi iskopa i izgradnje portalne građevine tunela.



Završetkom radova na portalnoj građevini, ističu iz HŽ Infrastrukture, stvoreni su uvjeti za vraćanje ulice u prvobitno stanje.
– Paralelno s tim radovima odvijaju se i radovi u tunelu koji obuhvaćaju montažu rasvjete, kontaktne mreže, kabelske kanalizacije i sustava zaštite od požara. Radovi na projektu bi trebali biti dovršeni do kraja lipnja ove godine, nakon čega slijedi ishođenje uporabne dozvole. Na području željezničkog kolodvora Rijeka Brajdica do sada je rekonstruirano svih osam kolosijeka, pri čemu je preostalo zavarivanje četiri kolosijeka, do kraja radova. Rekonstruirana je kontaktna mreža i kolodvorska rasvjeta, a uz rekonstrukciju kolosijeka izgrađena je kabelska kanalizacija, postavljeni su novi vanjski signali i nove skretnice. Uz kolodvorsku zgradu izgrađen je objekt za signalno-sigurnosne i telekomunikacijske uređaje te objekt za pomoćno napajanje.


Završni radovi




Trenutačno se ugrađuje i ispituje novi signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaj, dok su na lučkom području izgrađeni 400 metara dugi kolosijeci na betonskoj podlozi, postavljeni rasvjetni stupovi i portali nosača kontaktne mreže, a trenutačno se izvode završni radovi na asfaltiranju i uređenju parkirališta, odgovorili su iz HŽ Infrastrukture na naš upit o trenutnom stanju radova na gradilištu.
Projekt rekonstrukcije i dogradnje multimodalnog terminala na Brajdici, zajedno s proširenjem 400 metara dugog izvlačnog tunela Sušak ukupne je vrijednosti nešto veće od 35 milijuna eura, od čega je 85 posto sufinancirano iz Instrumenta za povezivanje Europe.