Foto: S. DRECHSLER
Ministar Fuchs ponovo uskratio suglasnost za imenovanje ravnatelja
povezane vijesti
- Beroša će, izgledno, naslijediti ova istarska liječnica. Odlaze li u “paketu” još neki Plenkovićevi ministri?
- Fuchs: Djeca ponovno idu na nastavu. Da je bilo malo više sluha bila bi tamo i ranije
- Ministarstvo: Neka Grad Zagreb preispita rješenje o školovanju problematičnog učenika; njegove roditelje zastupa Sloković
RIJEKA – Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs ponovo je uskratio zahtjev za prethodnu suglasnost za imenovanje ravnatelja Osnovne škole »Vladimir Gortan« i ponovo se to uskraćivanje suglasnosti odnosi na istu kandidatkinju. Riječ je o socijalnoj pedagoginji Nani Gulić koja je na već dva natječaja za ravnateljsku funkciju zadobila povjerenje Vijeća roditelja, ali povjerenje ministra očito zadobiti ne može.
Kao i kod prethodnog natječaja, i ovog puta je uskrata suglasnosti na adresu škole stigla bez objašnjenja, a istu informaciju, bez obrazloženja, zaprimio je i osnivač škole, Grad Rijeka. Kod prve uskrate suglasnosti Ministarstvo se takvom odlukom Fuchsa pravdalo proceduralnim pogreškama škole prilikom provedbe izbora. Sada, na naš upit zbog čega ministar po drugi put povlači potez koji baš nije uobičajen, jer uz uskratu suglasnosti riječkoj školi ove školske godine Fuchs je samo još jednoj hrvatskoj školi uskratio suglasnost, resorno je ministarstvo ponovo ustvrdilo da su u postupku Osnovne škole »Vladimir Gortan« za imenovanje ravnateljice utvrđene nepravilnosti te je zbog toga ministar uskratio suglasnost za imenovanje ravnateljice.
Upitne kompetencije?
– Naime, uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrđeno je da je u postupku imenovanja ravnatelja jedan od kandidata odustao od kandidature. o čemu je obavijestio Učiteljsko vijeće, Skup radnika i Vijeće roditelja, a usprkos tome bio je na rang listi kandidata za ravnatelja i na glasačkim listićima u provedbi postupka glasovanja. Dakle, iako je kandidat odustao, pojedini članovi navedenih tijela mogli su glasati za kandidata koji je od kandidature odustao čime je počinjena bitna povreda postupka imenovanja ravnatelja.
Osim toga, za predloženu kandidatkinju utvrđeno je da ne ispunjava uvjete za ravnatelja iz članka 26. i članka 105. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10-ispr., 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18 i 98/19) kojim su propisani uvjeti za ravnatelja škole, a koji su detaljnije definirani Pravilnikom o odgovarajućoj vrsti obrazovanja učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi (Narodne novine, broj: 6/19 i 75/20), poručili su iz Ministarstva.
Iako zvuči opravdano da se za ravnatelja škole ne može imenovati kandidat koji ne udovoljava uvjetima, zanimljivo je da prilikom prethodnog izbora Gulić za ravnateljicu škole i objašnjenja uskrate suglasnosti nitko nije postavljao pitanje uvjeta koje ona ispunjava, već se resorno ministarstvo slijepo držalo počinjenih proceduralnih pogrešaka u provedbi postupka izbora. Još zanimljivije ili pak nevjerojatno je da se radi o kandidatkinji koja je radila za isto to Ministarstvo, kao članica obrazovne reforme Škola za život, projektu postojeće Vlade, kao i da ima diplomu Sveučilišta Ryerson iz Toronta, koju je nostrificiralo to isto Ministarstvo te položila stručni ispit za koji je dobila uvjerenje tog istog Ministarstva. Pored toga, broji godine radnog iskustva u OŠ »Milan Brozović« Kastav i nalazi se na doktorskom studiju na Sveučilištu u Torontu. Dakle, teško da se njene kompetencije mogu dovesti pod znak pitanja, a očito je da Ministarstvo osporava sve ono što joj je prethodno priznalo. Pored toga, zakonski članci na koje se pozivaju u Ministarstvu odnose se na kurikulum i stručnost za rad u školi pa očito položen stručni ispit nije dokaz stručnosti.
Što se pak prve zamjerke Ministarstva tiče i odustajanja jednog kandidata od kandidature, neslužbeno, škola je za takav potez dobila usmenu potporu prosvjetne inspekcije, od koje je zatražila savjet kako postupiti s obzirom na to da se na natječaj javilo četvero kandidata te se jedan kandidat do okončanja natječaja predomislio. U želji da se natječaj proceduralno odradi kako treba i napokon izabere ravnatelj škola, ovaj put nije ništa željela prepustiti slučaju te se i na taj način pokušala ograditi, ali očito savjet prosvjetne inspekcije i mišljenje ministra nisu na istom tragu.
Navodeći kako je cijela situacija lakrdija, Gulić kaže da je sve do sada njena diploma bila valjana.
– Kod prijašnjeg natječaja s mojom je diplomom bilo sve u redu, a sad najednom nije. Prije povratka u Hrvatsku, 2011. godine, nostrificirala sam sve dokumente kako bih mogla pristupiti stručnom ispitu, a sada Ministarstvo koje je izdalo sve te papire osporava dokumente, kaže Gulić.
Administrativno nasilje
Cijela situacija oko izbora ravnatelja OŠ »Vladimir Gortan«, kaže zamjenica riječkoga gradonačelnika Sandra Krpan, ravna je administrativnom nasilju.
– Nikakve službene informacije nemamo. Mogu sve prihvatiti, ali da u 21. stoljeću ne možemo sjesti za stol i objasniti o čemu se radi, to ne mogu. Ne razumijem zbog čega ne možemo dobiti pojašnjenje ako nešto nije u redu s dokumentacijom ili postoji neki drugi problem. Na dva upita Grada u Ministarstvu su se oglušili. Ne osporavam pravo ministra na uskratu suglasnosti, ali bez ikakvog objašnjenja u najmanju je ruku nepristojno. Objašnjenje da kandidatkinja nema uvjete nema veze s realnošću, jer na osnovu nostrificirane diplome polagala je stručni ispit kako bi mogla raditi u hrvatskim školama, ističe Krpan.
V.d. ravnatelja OŠ »Vladimir Gortan« Venelin Mehić, također kaže da škola nikakvo objašnjenje nije dobila, već je ponovno stigla samo obavijest o uskrati suglasnosti.
– Nitko nam nije dao dodatna objašnjenja, niti nam je rečeno da nam u dokumentaciji nešto nedostaje, navodi Mehić.
Ujedno dodaje da će daljnju proceduru oko ponovnog natječaja za ravnatelja odrediti Školski odbor, a s obzirom na kraj školske godine, četvrti bi natječaj mogao biti raspisan tek najesen.
Slijedi četvrti natječajIdući natječaj za ravnatelja u OŠ »Vladimir Gortan« bit će četvrti po redu, jer prije ova dva natječaja koja je poništio ministar, proveden je još jedan koji je poništila sama škola uočivši pogrešku u proceduri. Ono što se još veže uz uskratu ministrove suglasnosti je i nemogućnost žalbe, kao i automatski prekid inspekcijskog nadzora, što je bio slučaj kod posljednje uskrate. Tako je škola i s te strane ostala uskraćena za bilo kakvo objašnjenje, jer je uskrata suglasnosti onemogućila inspekcijski nalaz. Kod prve uskrate suglasnosti u školi su se dogodile i neke neobjašnjene okolnosti, kao što je nestanak potpisane odluke o davanju prethodne suglasnosti prije nego je dostavljena Ministarstvu te slanje nepotpisanog zapisnika sa sjednice Školskog odbora u resorno ministarstvo. |