foto: Mateo Levak
»Španjolska rapsodija«, finalno djelo baletne večeri »Mediteranska trilogija«, zamišljena je kao razrađeno i estetski naglašeno uprizorenje ljepote glazbe te snage i potencijala riječkog baletnog ansambla.
RIJEKA – Na pozornici riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca premijerno je izvedena »Mediteranska trilogija«, koju čine tri baleta – »Pulcinella« u koreografiji Giovannija Di Palme, »Poslijepodne jednog fauna« u koreografiji Maše Kolar i »Španjolska rapsodija« u koreografiji Filipea Portugala. Riječ je o prvoj ovosezonskoj baletnoj premijeri u »Zajcu«, koja partiture velikih skladatelja Stravinskog, Debussyja i Ravela prevodi u kompozicije i ritmove raznovrsnog pokreta i plesa, objedinjenih u »Mediteransku trilogiju«. Autorski tim koji je kreirao vizualni kontekst svih triju baleta čine kostimografkinja i scenografkinja Petra Pavičić i oblikovatelj svjetla Saša Fistrić.
»Pulcinella« u koreografiji Giovannija Di Palme slavi umijeće plesanja na špicama te predstavlja uvijek izazovan neoklasičan baletni stil. Premijerno je ovu koreografiju Balet riječkog HNK-a izveo u sezoni 2018./2019., no iznova se postavlja unutar novog okvira »Mediteranske trilogije«. Više od 100 godina nakon što je slavni baletni impresario Sergej Djagiljev naručio glazbenu partituru od Igora Stravinskog i režiju od Léonida Massina za svoj čuveni Ballet Russe, riječki Balet ponovo priča priču o Pulcinelli, prepoznatljivom liku talijanske commedije dell’arte. Ulogu Pulcinelle u alternaciji plešu Tilman Patzak i Ali Tabbouch, a Pimpinelle Soyoka Iwata i Tea Rušin. Prudenza je Marta Kanazir, a Rosetta Marta Voinea Čavrak, Fourbo je Carlos Hueta Pardo, a Caviello Jody Bet, dok ulogu Florinda pleše Francesco Pio De Benedictis.
Skladba »Preludij za poslijepodne jednog fauna« Claudea Debussya jedno je od najvažnijih glazbenih djela kasnog 19. stoljeća i vječna inspiracija koreografskim kreacijama. Simfonijska pjesma nastala je kao slobodna interpretacija stihova simbolista Stéphanea Mallarméa. Maša Kolar svojom koreografijom oslikava faunovo poslijepodne gradeći priču na raskošnom plesačkom talentu solista riječkog Baleta.
Prema riječima dramaturginje Maje Marjančić, faun je narcis, samodopadan i autoerotičan, sve ono čemu svakodnevno svjedočimo u današnjem svijetu bombardiranom digitalnim medijima. Fauna u alternaciji plešu Michele Pastorini i Nicola Prato, a ulogu Nimfe interpretira Ksenija Krutova.
»Španjolska rapsodija«, finalno djelo baletne večeri »Mediteranska trilogija«, zamišljena je kao razrađeno i estetski naglašeno uprizorenje ljepote glazbe te snage i potencijala riječkog baletnog ansambla. Ovom plesnom kreacijom prvi put na hrvatsku baletnu scenu stiže novo koreografsko ime s europskih pozornica, Filipe Portugal. U »Španjolskoj rapsodiji« plešu Marta Kanazir, Ali Tabbouch, Carlos Huerta Pardo, Maria Matarranz de las Heras, Michele Pastorini, Maria del Mar Hernandez, Tilman Patzak, Tea Rušin, Valentin Chou, Marta Voinea Čavrak, Anna Zardi, Jody Bet, Soyoka Iwata, Francesco Pio de Benedictis i Svebor Zgurić.