VATROGASNE MJERE

Autotrolej unajmio stan za nove vozače: “Zaposlili smo ih već deset”

Marinko Glavan

Kompletno opremljena kuhinja / Foto Marko Gracin

Kompletno opremljena kuhinja / Foto Marko Gracin

Robert Mrvčić je rekao kako je već i povećanje plaća, od travnja ove godine, počelo davati rezultate pa je u prvoj polovini ovog mjeseca zaposleno deset novih vozača



RIJEKA  U sklopu mjera za privlačenje novih vozača gradskih autobusa, kojih u riječkom javnom prijevozniku KD Autotrolej kronično nedostaje, ovo je komunalno društvo, uz povećanje plaća od travnja ove godine, odlučilo ponuditi i smještaj zainteresiranim kandidatima koji dolaze izvan Rijeke.


Riječ je o unajmljenom, novouređenom, četverosobnom stanu od gotovo stotinjak metara kvadratnih koji može primiti osmero zaposlenika. Stan se nalazi u zgradi u Ružićevoj ulici, u neposrednoj blizini sjedišta Autotroleja, o čemu su, ističe direktor Robert Mrvčić, također vodili računa prilikom odabira prostora.



Nova kampanja




Autotrolej je, uz to, pokrenuo i novu medijsku kampanju putem društvenih mreža, potvrdio nam je Mrvčić, usmjerenu prvenstveno na vozače iz Hrvatske i susjednih zemalja, kako bi ih privukli u Rijeku.


– Riječ je o kampanji dobrim dijelom usmjerenoj na vozače koji već imaju posao, ali žele bolje radne uvjete. Pri tom smo usmjereni na vozače iz Hrvatske i zemalja u okruženju, a kako smo i do sad imali dosta upita o mogućnosti smještaja, odlučili smo se unajmiti prostor za smještaj radnika, kaže Mrvčić.


Stan smo obišli s glasnogovornicom Autotroleja Kristinom Prijić te se uvjerili kako je riječ o potpuno novouređenom prostoru. Stan ima četiri sobe, po dvije dvokrevetne, te jednom trokrevetnom i jednokrevetnom, kupaonicu, WC i terasu. Sav namještaj i podovi su posve novi, a Prijić ističe kako će vozači Autotroleja biti prvi stanari nakon izvedenog preuređenja.


Na pitanje o cijeni smještaja Prijić nam je odgovorila kako će on stajati 230 eura po osobi, s uključenim svim troškovima režija. Mrvčić nam je dodatno kazao kako će novim radnicima besplatni smještaj biti omogućen na rok od šest mjeseci.


– Bude li interesa vozača izvan Rijeke, kad se ovaj stan popuni, spremni smo unajmiti i dodatne prostore, rekao je Mrvčić.


Rješavanje »papira«

 


Zanimalo nas je što je s najavljenim vozačima iz Nepala koji su još u veljači trebali početi raditi u Autotroleju, a Mrvčić je odgovorio kako je nekoliko njih već stiglo u Rijeku, ali se čeka rješavanje »papira«, u prvom redu vezanih uz priznavanje vozačkih dozvola, kao i dokumentacije vezane uz rad i boravak u Hrvatskoj.

Vidljivi rezultati


Ističe kako je već i povećanje plaća, od travnja ove godine, počelo davati rezultate pa je u prvoj polovini ovog mjeseca zaposleno deset novih vozača, od kojih je jedan umirovljenik koji će raditi pola radnog vremena. I mogućnost smještaja izazvala je dodatni interes pa Mrvčić kaže kako se uskoro očekuje useljenje prve petorice vozača iz drugih krajeva Hrvatske.



– Prosječna neto plaća vozača, s odrađenih desetak prekovremenih sati, prošli je mjesec iznosila 1.650 eura, čime je bila najveća u Hrvatskoj u djelatnosti javnog prijevoza. Plaća uključuje i stimulativni dodatak za vozače koji su odradili cijeli mjesec i nisu imali značajnijih šteta na vozilima.


Nastojimo na sve načine privući nove vozače, prvenstveno iz Hrvatske i okolnih zemalja, a pokazuju se i prvi rezultati. Moram naglasiti da je iz Autotroleja, nakon ulaska Hrvatske u EU, otišlo više od 500 vozača, a zaposleno je njih nešto više od 400.


Velik dio odnosi se na odlaske u mirovinu, što je trajni problem, jer smo relativno stara firma. Prosjek godina nam je pedeset, tako da ćemo se s tim problemom suočavati i dalje, ali zaista poduzimamo sve što je u našoj moći da privučemo nove vozače i za sad postižemo pozitivne pomake, kaže Mrvčić.


Autotrolej je, prema njegovim riječima, stupio u kontakt s dodatnim agencijama za zapošljavanje radnika, koje dovode vozače iz zemalja srednje Azije.


Autotrolej već gotovo godinu dana muku muči s nedostatkom vozača, zbog čega su vozni redovi na gradskim linijama ove godine već dva puta bili srezani, dok su na prigradskim linijama reducirani početkom svibnja.


Unatoč povećanju plaća, zapošljavanje novih vozača i dalje ide usporeno, a prema ranijim izjavama sindikalista, nedostaje ih gotovo stotinjak za održavanje normalnog voznog reda. Hoće li nove mjere dati konkretnije rezultate, tek će se saznati u idućim mjesecima.