Foto: V. KARUZA
Projekt je značajan jer, uz povećanje sigurnosti javnog gradskog prometa, omogućuje i smanjenje emisije ugljičnog dioksida, čime je i ekološki opravdan, rekao je Filipović
povezane vijesti
- ‘Samo želim raditi’: Riječanka ima dvije diplome, ali nikako ne prolazi na natječajima za zapošljavanje u Gradu Rijeci
- Marko Filipović predložio najveći proračun ikada i najavio novu kandidaturu za riječkoga gradonačelnika
- U planu nadogradnja dvije velike riječke škole. Evo kada bi trebali početi radovi na Drenovi i Zametu
Četrnaest novih autobusa Autotroleja predstavljeno je na autobusnom terminalu na Delti. Riječ je o sedam solo i sedam zgobnih autobusa, koji su, zajedno s još 23 autobusa, isporučena u srpnju ove godine, nabavljeni putem EU projekta “Nabava novih autobusa za Komunalno društvo Autotrolej d.o.o. II”. Ukupna vrijednost ovog projekta je 88,26 milijuna kuna, od čega je iz europskog programa Konkurentnost i kohezija osigurano 55,6 milijuna kuna bespovratnih sredstava.
Cilj projekta je osuvremenjivanjem voznog parka unaprijediti javni prijevoz na području grada Rijeke i susjednih gradova i općina u kojima Autotrolej obavlja prijevoz putnika te dovesti do povećanja održivosti javnog prijevoza.
Novi autobusi su marke MAN – sedam dizel zglobih gradskih niskopodnih autobusa vrijednih 24.2 milijuna kuna, s uključenim PDV-om, kapaciteta prijevoza 166 putnika, te sedam solo gradskih niskopodnih autobusa vrijednih 17,15 milijuna kuna i s kapacitetom prijevoza 92 putnika. Svi su pogonjeni dizelskim motorima nove generacije koji zadovoljavaju Euro 6 normu emisije ispušnih plinova.
Predstavljanju novih autobusa prisustvovali su, uz predstavnike Autotroleja, gradonačelnik Marko Filipović, predstavnici, direktor dobavljača, tvrtke Auto Hrvatska, Marko Tihava, predsjednica Gradskog vijeća Ana Trošelj i pročelnica Odjela za komunalni sustav Maja Malnar.
– Predstavljamo novih četrnaest autobusa iz zadnje tranše europskog projekta, a oni iz prethodnih već prometuju po ulicama Rijeke i prigrada. Projekt je značajan jer, uz povećanje sigurnosti javnog gradskog prometa, omogućuje i smanjenje emisije ugljičnog dioksida, čime je i ekološki opravdan, rekao je Filipović, ističući kako će uvođenje u promet ukupno 37 novih autobusa unaprijediti kapacitete Autotroleja i približiti riječki javni gradski promet standardima Europske unije, kroz povećanje brzine putovanja i smanjenje operativnih troškova poslovanja Autotroleja.
Isporukom ovih autobusa i njihovim uvođenjem u sustav javnog prometa, prosječna starost voznog parka Autotroleja pala je ispod granice od sedam godina, dodao je, a Grad Rijeka i Autotrolej iskoristit će iduće natječaje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za nabavku dodatnih novih vozila.
– Kako Ministarstvo i EU budu raspisivali nove natječaje, mi ćemo se prijavljivati i dalje. Cilj je da, uz povećanje sigurnosti i smanjenje emisija štetnih plinova, imamo i što zadovoljnije putnike, ali i vozače koji rade u Autotroleju. Nadamo se da će natječaji uskoro biti raspisani, a u vrlo smo bliskom kontaktu s resornim ministarstvom po tom pitanju, rekao je gradonačelnik.
Novi autobusi će, potvrdio je Robert Mrvčić, rukovoditelj Službe Prometa u Autotroleju, odmah po predstavljanju biti uvedeni u održavanje javnog prometa i prvenstveno na gradskim linijama, a po potrebi će biti angažirani i na linijama prema prigradskim naseljima.
Do sad je Autotrolej, putem tri EU projekta, u protekle četiri godine, osigurao 148 milijuna kuna sredstava za unaprjeđenje javnog prijevoza.
Uz projekt “Nabava novih autobusa za Komunalno društvo Autotrolej d.o.o. II”, realizirani su još i projekti “Nabavka novih autobusa za KD Autotrolej d.o.o.” i “Jačanje sustava javnog prijevoza”, a kroz sva tri nabavljen je ukupno 91 novi autobus, što je više od polovice cjelokupne flote Autotroleja koja broji 170 vozila.
Od 170 vozila Autotroleja, 93 su dizelska, koji zadovoljavaju EURO 6 normu, a još 47 autobusa kao gorivo koristi stlačeni prirodni plin.