PRroblemi

‘Autobusi voze po nogostupima’: Stanovnici Turkova na rubu živaca zbog ViK-ovih radova, bit će gotovi tek za godinu dana

Ona strpljen - spašen više ne prolazi / Snimio Sergej DRECHSLER

Ona strpljen - spašen više ne prolazi / Snimio Sergej DRECHSLER

Kamioni i autobusi voze po nogostupima kojima djeca idu u školu, stvaraju se strahovite gužve u prometu i nitko ništa ne poduzima, kažu stanari Turkova, a iz ViK-a poručuju - ispričavamo se na neugodnostima zbog trajanja radova



 


RIJEKA – Na Pehlinu, u ulici Turkovo, već se skoro godinu dana izvode radovi i stanje je katastrofalno. Dionica je to od svega tristo do četiristo metara, no radi se užasno sporo i bez ikakvog plana, a cesta je vrlo prometna. Najveći problem je što tom cestom djeca idu u školu, a što je nedavno postalo užasno opasno. Nabacali su asfalt uz nogostupe tako da autobusi i kamioni dijelom voze po nogostupima, što je naravno velika opasnost za djecu, govore stanari ulice Turkovo, koji su se obratili našoj redakciji.


Bez rezultata


Jer, kažu, u više su navrata pisali nadležnima, no to nije donijelo rezultata. A riješena je tek jedna traka ceste te sad slijedi druga. Kako su im odgovorili iz KD-a Vodovod i kanalizacija, radovi u ulici Turkovo odvijaju se u sklopu 233,7 milijuna eura vrijednog europskog projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka« i uključuju obimne radove ispod površine gdje se obavlja rekonstrukcija i instalacija novih vodovodnih i kanalizacijskih sustava. U odgovoru na njihov upit od 11. listopada iz ViK-a ističu i da iako se »površinski radovi, kao što je asfaltiranje, mogu činiti nepotpunim ili neorganiziranim, to je često rezultat podzemnih radova koji se nužno završavaju u različitim fazama.«


Guma oštećena u Ulici Turkovo / Foto Privatna arhiva




– Ispričavamo se na neugodnostima zbog trajanja radova te vas pozivamo na dodatno strpljenje i razumijevanje jer vjerujemo da će dugoročne prednosti poboljšane infrastrukture znatno prevagnuti i opravdati trenutačne izazove, odgovorili su im iz ViK-a.


Prometni kolaps


No, stanari nisu zadovoljni odgovorom, a kažu i da su radovi izvedeni nemarno te se na cesti ostavlja materijal, koji onda oštećuje gume.
– Ovaj dio koji su asfaltirali je vrlo loše napravljen, kaže Maja Lazarević Branišelj i pokazuje nam fotografiju svoje gume snimljenu ljetos, za koju kaže da je samo jedna od oštećenih guma stanara.


– Jako smo nezadovoljni jer je promet ovdje ujutro te oko tri, četiri, kad se ljudi vraćaju s posla, u potpunom kolapsu. Želimo da se ovo što prije riješi, zaključuje Maja Lazarević Branišelj.


Za komentar smo zamolili KD Vodovod i kanalizaciju, a iz njihovog odgovora izdvojili da će radovi na ovoj dionici potrajati do druge polovice 2024. godine.


Muke po suhom, a još veće kad kiši / Foto Privatna arhiva


Podzemni radovi


Također, na konstataciju da je asfalt na nogostupima pa autobusi dijelom voze po njima, kažu kako se za vrijeme izvođenja radova regulacija prometa odvija temeljem Prometnog elaborata za vrijeme izvođenja radova, odnosno Suglasnosti za uspostavu privremene regulacije prometa koju izdaje nadležni upravitelj ceste.


– U odnosu na sigurnost pješaka pojašnjavamo kako je zaštita sigurnosti svih sudionika u prometu prioritet naručitelja. S obzirom na nedovoljnu širinu kolnika na pojedinim dijelovima gradilišta bilo je potrebno asfaltirati prostor između ceste i nogostupa prvenstveno kako bi se omogućio prolaz vozilima javnog gradskog i prigradskog prijevoza, odnosno kako se takva vozila ne bi morala podizati na nogostup, kažu iz ViK-a. Na primjedbe o kolapsu u satima gužve kažu da ulažu maksimalne napore kako bi se izbjegle gužve i zastoji u prometu.


Stanovnici Turkova ukazuju koje sve opasnosti prijete pješacima / Snimio SERGEJ DRECHSLER


– No, prilikom spuštanja 12 metara dugih cijevi u kanal pomoću kamiona dizalice neophodna je privremena prometna regulacija. Radni rasporedi kontinuirano se usklađuju kako bi se izbjeglo obavljanje radova tijekom prometnih špica, odgovaraju iz ViK-a. Na komentar da je asfaltirani dio vrlo loše napravljen, odgovaraju da se podzemni radovi završavaju u različitim fazama. Na dijelovima dionice u južnom prometnom traku, gdje su radovi završeni, postavljen je, za sada, samo prvi (nosivi) sloj asfalta koji je u pravilu 4 centimetra niži od šahtova i završnog nivoa prometnice.
– Ističemo kako radovi u sjevernom prometnom traku tek slijede, stoga bi ugradnja završnog sloja asfalta u ovoj fazi dovela do dodatnih troškova i dvostrukog prekopavanja prometnice. Društvo dijeli interes građana u osiguranju sigurnosti, kvalitete i pravodobnosti u provedbi projekta, a završetak radova na ovoj dionici zahvata očekuje se u drugoj polovici 2024. godine, odgovorili su iz ViK-a.