Gužve i korona

Autobusi na riječkom području do vrha su krcati, distanca je gotovo nemoguća

Alenka Juričić Bukarica

Kod prijevoza putnika treba osigurati sve mjere zaštite, prije svega distancu / Foto D. ŠKOMRLJ

Kod prijevoza putnika treba osigurati sve mjere zaštite, prije svega distancu / Foto D. ŠKOMRLJ

U Arrivi kažu da vozila dezinficiraju i provjetravaju nakon svake vožnje, poštuju obvezu nošenja maski za lice i propisani razmak sjedenja u autobusu, a u situacijama povećane potražnje uvode dodatne polaske



RIJEKA – Kraj turističke sezone u kombinaciji s početkom školske i akademske godine u pravilu znači pojačan pritisak na međugradski autobusni prijevoz. Uobičajena je to slika dolazaka i odlazaka putnika i opće živosti kakva je bila proteklog vikenda i na riječkom autobusnom kolodvoru. No, svima je poznato, ova je godina po svemu specifična pa se kod prijevoza putnika treba osigurati sve mjere zaštite, prije svega distancu. Provjerili smo stoga među nekima od najvećih autobusnih prijevoznika kako usklađuju veći pritisak na linije sada kada, uz to malo turista koji još uvijek putuju, kreću i učenici i studenti.


U Arrivi, čiji je dio postao nekadašnji Autotrans, kažu kako na svojim linijama tijekom cijele sezone bilježe veću potražnju na polascima u periodu od petka do nedjelje zbog vikend-putnika, odnosno turista, i tjednih migracija stanovništva.



– Vikend iza nas protekao je u znaku većeg povratka turista, ali i turističkih radnika-sezonaca, s mora prema unutrašnjosti. S obzirom da u ponedjeljak 7. rujna počinje nastava u srednjim školama, značajniji pritisak na našim međugradskim linijama očekujemo tijekom nadolazećeg vikenda te osobito početkom listopada, kada studentima počinje nova akademska godina, pojasnila je Marina Pandurević, glasnogovornica Arrive, te dodala kako se u Arrivi, počevši od 11. svibnja, kada je ponovo uspostavljen javni linijski prijevoz putnika, pridržavaju uputa i preporuka mjerodavnih institucija te s tim u skladu vozila dezinficiraju i provjetravaju nakon svake vožnje, poštuju obvezu nošenja maski za lice i propisani razmak sjedenja u autobusu, a putnicima su u vozilima osigurana dezinfekcijska sredstva te ih upućujemo na korištenje prednjih vrata za ulazak u autobus i stražnjih vrata za izlazak.


Održivo poslovanje




– Također, u situacijama povećane potražnje kao što je bio slučaj proteklog vikenda, uvodimo dodatne polaske s ciljem reguliranja broja putnika. A kako bi pravovremeno osigurali mjesto u autobusu te izbjegli gužve na prodajnim mjestima, putnicima preporučujemo da svoje putovanje planiraju unaprijed i karte kupuju putem našeg web shopa ili besplatne Arriva Croatia mobilne aplikacije, istakla je Pandurević.
U FlixBusu, pak, navode kako neprestano prate situaciju s koronavirusom te su u stalnom kontaktu s mjerodavnim tijelima te da su, također, krenuli s prvim domaćim linijama odmah po otvaranju županijskih granica još u svibnju.



– Kako nam je cilj bio nastaviti s uslugom jednostavnog i dostupnog putovanja za sve, ovog smo puta unijeli i dodatni parametar, a to je usmjerenost na sigurnost putnika, što smo postigli uvođenjem sigurnosnih mjera u skladu s preporukama mjerodavnih tijela država u koje se putuje. Sigurnost i dobrobit naših putnika, vozača, partnera i zaposlenika postali su naš prioritet. Tako, primjerice, unutar Hrvatske putujemo sa smanjenim kapacitetom dok na linijama prema primjerice Njemačkoj prevozimo putnike punog kapaciteta uz sve preporuke o zaštiti i sigurnosti putnika. Kao tvrtka dužni smo brinuti o sigurnosti putnika s jedne strane, te o stabilnom i održivom poslovanju s druge strane. Održati balans, odnosno osigurati održivo poslovanje te osigurati prijevoz putnika do njihovih krajnjih destinacija donosi određene ekonomske i operativne izazove na koje smo se pripremili od samog početka epidemije, kazala je Petra Trojko, glasnogovornica Flixbusa te podsjetila kako je ovaj autobusni prijevoznik još početkom ljeta najavio povećani broj putnika u smjeru Kvarnera i Istre, što se povezalo s povećanim brojem turističkih posjeta. To je dalo vjetar u leđa za uvođenjem još nekoliko autobusnih linija tijekom srpnja i kolovoza, primjerice, za München.


Dodatni kapaciteti


– S krajem turističke sezone koja je ipak donijela i određene pozitivne rezultate, putnici se generalno vraćaju svojim kućama ili na svoja radna mjesta, a učenici u svoje školske klupe, no uvjereni smo kako će se potreba za putovanjim nastaviti i dalje, ali moramo uzeti u obzir i sve okolnosti koje prate industriju prijevoza u ovom trenutku, kao što je nepovoljna epidemiološka situacija u pojedinim zemljama zbog koje se uvode određene restrikcije te se samim time putovanjima pristupa opreznije. U slučajevima veće potražnje i kada za to postoje opravdani razlozi, uvode se dodatni kapaciteti, odnosno uključuju se dodatni autobusi u promet, što je zapravo dio normalnog poslovanja u slučajevima većih potražnja, odnosno kada se traži karta više. Ukoliko putnici nisu vezani uz određeni dan ili datum, svakako se preporuča putovanje u danima nešto manje potražnje. Prednost FlixBusa je dodatno ta što putnici u pojedinim danima mogu kupovati karte po nešto nižim cijenama s obzirom da FlixBus koristi model dinamičnih cijena, zaključila je Trojko.