Liburnijske ćakule

Aleksandra Kućel Ilić: Na Kuku “od igle do slona”

Aleksandra Kućel Ilić

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Ponuda za život najnužnijih artikala je danas solidna te uz neke manje markete na više lokacija, jedni drugima na Liburniji konkuriraju Plodine, Konzum, Lidl, Spar, Tommy...



Super nedjelje uz super popuste opet su među nama, pozivaju trgovci. Rad trgovina tijekom sedmoga dana u tjednu ponovo je dozvoljen, a kada smo već u trgovačkoj priči, diljem Opatije i okolice je odjeknula vijest da se na ulazu u grad, na Kuku, priprema izgradnja novog trgovačkog centra.


Neće to, međutim, biti ranije najavljivani multifunkcionalni Riviera centar što su ga prije šest godina javnosti predstavili austrijski investitori, uvjereni da je ova pozicija s jedinstvenim pogledom idealna i za izgradnju hotela, zdravstvenog centra te zabavnih sadržaja i sportskih igrališta. Činilo se tada da je početak investicije »gotova stvar« te da će Opatijska rivijera na ovoj dosad nedovoljno iskorištenoj lokaciji zapravo dobiti »grad u malom«.


Mišljenja su javnosti bila podijeljena i kretala su se od totalnog ushita i odbravanja, jer novi sadržaji i nova radna mjesta su potrebni, sve do katastrofičnih prognoza u stilu »kod nas niču sami trgovački centri, pa zar nam je potreban još jedan?«.




Neko vrijeme je tema bila vruća, punila je novinske stupce i raspredala se uz jutarnju kavu, izazivala različite komentare, pohvale i pokude jer investitori su prezentirali i kako bi cijela priča trebala na kraju izgledati, a zatim je polako pala u zaborav.


Moglo bi se reći da je, u drugim okolnostima, u drugo vrijeme i na drugoj poziciji, sve to na Kuku bilo slično kao što je svojevremeno bilo u Mučićima, gdje se još davnije planiralo izgraditi prvi veliki trgovački centar na cijeloj Liburniji. Kako bi se reklo po domaći, »veli krič – velo nič«.


Dani su prolazili, veliki su trgovački centri Liburniju zaobilazili i osim objekta u sklopu autogaraže na Slatini, izgrađeno je tek nekoliko velikih marketa. Ponuda za život najnužnijih artikala je danas solidna te uz neke manje markete na više lokacija, jedni drugima na Liburniji konkuriraju Plodine, Konzum, Lidl, Spar, Tommy…


Ima se gdje kupovati, ako se ima čime, a s druge strane i manje specijalizirane butige kojih u Opatiji još uvijek ima, uspijevaju kako-tako preživjeti. Nisu ih još do kraja »pojeli« veliki lanci…


U svemu tome je dobru poslovnu priliku prepoznao hrvatski trgovački lanac Tommy koji je »zagrizao«, od austrijskih vlasnika kupio zemljište na Kuku i najavio da će realizacija projekta krenuti 2021. godine.


Pojavit će se u ulozi investitora, a prema najavama, u centru koji će biti izgrađen na čak 75.000 kvadrata dragocjenog prostora, mnogima »na ruku«, nalazit će se gotovo svi brendovi zbog kojih tridesetak tisuća ovdašnjih stanovnika, plus susjedi koji gravitiraju Liburniji i turisti, više neće morati u riječke centre.


Najave su takve i opet će se o njima raspredati jer »nova stvarnost« i jest takva – nakon dugačkog korona zatišja, i manje vijesti dugo ostaju u optjecaju, a gdje neće izgradnja centra u kojemu će se, ako se planovi obistine, moći kupiti gotovo sve, što se kaže – »od igle do slona«.