
Snimio NIKOLA BLAGOJEVIĆ
On je uvjeren da je rješenja gradnja montažne garaže i rotacijskih parkinga što su rješenja koja su jeftinija - oko 15.000 eura po parkirnom mjestu
povezane vijesti
RIJEKA Predsjednik riječkog ogranka Fokusa i kandidat za gradonačelnika Aleksandar-Saša Milaković ocijenio je da su prometni problemi u Rijeci među najvećima i da SDP za njih nema rješenje što je ta stranka dokazala iz mandata u mandat. On je uvjeren da su rješenje montažne garaže i rotacijski parking.
– SDP ponovo srlja bez ikakvog plana i dugoročne vizije. Gradonačelnik Marko Filipović se kao i obično, uoči izbora, sjetio da bi bilo politički oportuno obećati izgradnju kvartovskih garaža jer građani muku muče s parkingom. I zaista, problem parkinga je potrebno riješiti, ali ne na način na koji SDP to predlaže. Megalomanski projekti kakve je SDP navikao raditi, i kakve ponovo predlaže u vidu novih najavljenih kvartovskih garaža, nisu adekvatno rješenje. Takvi projekti su izuzetno skupi – oko 25.000 eura po parkirnom mjestu, dugotrajni za izgradnju – po nekoliko godina, i što je najvažnije, dugoročno zaključavaju prostor. Industrija mobilnosti je jedna od najbrže rastućih svjetskih industrija koja se izuzetno brzo mijenja te se postavlja pitanje što ćemo s tim betonskim megagaražama ako se za 10 ili 15 godina snažno promijeni potreba za brojem parkirnih mjesta, izjavio je Milaković.
On je uvjeren da je rješenja gradnja montažne garaže i rotacijskih parkinga što su rješenja koja su jeftinija – oko 15.000 eura po parkirnom mjestu.
– Rezultat bi bio brža montaža i demontaža, što je posao koji se može odraditi u nekoliko tjedana ili mjeseci, te koja dugoročno ne zaključavaju prostor, koji se onda lako može prenamijeniti ukoliko se potreba za parkingom smanji. Montažne garaže su modularni čelični objekti koji se brzo montiraju i demontiraju i koji se mogu prilagoditi bilo kojem prostoru, a na čijem vrhu se mogu graditi sadržaji poput dječjih igrališta i slično. Rotacijski parkinzi, pak, su jednostavne montažne građevine za koje niti građevinska dozvola nije potrebna, što ih čini brzim i efikasnim rješenjem, a koje funkcioniraju na principu liftova koji podižu automobile u visinu. Rotacijski parkinzi omogućavaju da se na jedno parkirno mjesto smjesti do pet automobila, što je sjajno rješenje ili za smanjivanje površina trenutnih parkinga ili za rješavanje problema parkinga u kvartovima gdje nema dostatne površine za izgradnju montažnih garaža, pojasnio je Milaković.
On je predstavio idejno rješenje rotacijskog parkinga na parkiralištu Gomila te istaknuo da se zasad jedini takav parking u Hrvatskoj nalazi u Puli, gdje je potvrđeno da tehnologija funkcionira.
– Želimo Rijeku učiniti prvim gradom u Hrvatskoj koji će ovo rješenje sustavno primijeniti na većoj skali, zaključio je Milaković.