Vedran Karuza
Riječ je o tankeru za prijevoz kemikalija i naftnih derivata koji je u svojoj niši u vrijeme izgradnje bio novina u svjetskoj brodogradnji, rekao je Edi Kučan
povezane vijesti
- Riječki škver u devet mjeseci udvostručio lanjski gubitak. Dug dobavljačima je sad čak 17 milijuna eura
- 3. maj i Uljanik u stečaju sklopili milijunski posao. Nizozemci kupili dionice inotvrtki USS 12 i USS 13
- Oporba o Jadroliniji: “Cijelu tu ekipu trebalo bi najuriti. Da je imalo pravde, oni bi još jučer bili bivši”
RIJEKA – Brod Admiral izgrađen u brodogradilištu “3. maj” vratio se na Kvarner te sirenom pozdravio radnike i upravu na čelu s direktorom “3. maja” Edijem Kučanom, koji je vodio tim što je projektirao brod prije 20 godina.
Trećemajci su odgovorili sirenama s dizalice i vatrogasnog vozila i svi su se, od radnika do uprave, složili da je ovo poseban dan za brodogradilište.
Održavanje u “Lencu”
Nakon toga brod je nastavio prema Kostreni iz koje dolaze kapetan Marin Marohnić te prvi časnik palube Gordan Šoić, a dobra je vijest da će redovno održavanje broda biti napravljeno u Brodogradilištu “Viktor Lenac”.
Riječ je o tankeru za prijevoz kemikalija i naftnih derivata koji je u svojoj niši u vrijeme izgradnje bio novina u svjetskoj brodogradnji rekao nam je Edi Kučan.
– To je brod s izvanrednim karakteristikama, a ja sam posebno vezan za njega jer sam vodio projektantski tim koji je krenuo od bijelog papira i ponudio kemijski tanker kakvog do tada nije bilo u svjetskoj brodogradnji.
Oni su obično bili reda veličine od 16-17 tisuća tona korisne nosivosti broda, ili su bili znatno veći, 30-35 tisuća tona.
No Admiralova “deadweight tonnage” je 24 tisuće tona i mi smo se s tom novinom pojavili na tržištu. Brod također ima mogućnost da glavni motor, u slučaju kvara, izdvoji iz propulzije te se polako dovuče do luke spasa, a pri projektiranju svih sustava strojarnice, napravljeno je da u slučaju otkazivanja bilo kojeg sustava postoji “back-up” koji onda pomaže.
Plovi već 18 godina
To su bile velike novosti za vrijeme kada je brod nastao, kaže Kučan. Pročitao nam je i dio maila Larsa Bremera direktora kompanije “Carl Büttner” koja je vlasnik broda i za koju je “3. maj” izradio i sestrinske brodove Apollo, Apatura, Aurora i Aurelia.
– Ovo nije priča o komadu čelika koji se vraća u Hrvatsku i “3. maj”. Ovo je priča o duši i o brodu, ovo je priča koja povezuje sposobnost jednog naroda s njegovim ponosom i poviješću.
Priča o ljudima koji su projektirali i izgradili ovaj izvanredan brod u izuzetno teškim okolnostima, odnosno priča o “3. maju” i njegovim brodograditeljima, napisao je Bremer. Kad smo se spustili na obalu, radnici su iščekivali dolazak broda, a šef objekta Nikša Moreti kazao nam je kako je započeo svoj rad u “3. maju” na trećem Admiralovu sestrinskom brodu, dok je njegov brat pomorski put otpočeo baš na Admiralu.
– Admiral plovi već 18 godina od porinuća, a zanimljivo je da je to prvi brod koji je ofarban u tada novoj hali za bojenje. Emotivan je ovo trenutak za sve nas, rekao nam je Nikša Moreti uz odobravanje trećemajaca oko njega, dok se Admiral uz pozdrav sirena polako udaljavao prema Kostreni.