NA ČISTU SRIJEDU

Riječki nadbiskup Mate Uzinić predvodio obred pepeljenja: Post bi trebao biti način života

Mirjana Grce

Foto V. KARUZA

Foto V. KARUZA



RIJEKA – »Pokorničkim znakom posipanja pepela po glavi, započinjemo, u vjeri i nadi, godišnje korizmeno hodočašće«. To su uvodne riječi pape Franje u njegovoj poruci za korizmu jubilejske 2025. godine, koju je naslovio “Hodimo zajedno u nadi”. Riječki nadbiskup Mate Uzinić, predvodeći večeras, na Čistu srijedu u katedrali sv. Vida misu s obredom pepeljenja, spomenuo je i naglaske te Papine poruke, a pozdravljajući okupljene, rekao je da su na misi i osobe s invaliditetom i njihove obitelji rekavši da i osobe s invaliditetom imaju svoje poslanje u Crkvi. Nakon mise, u organizaciji Odsjeka za pastoral osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju, predstavljen je Križni put pod naslovom »Susret«, autorice studentice Darije Ljevar.


– Korizmeno vrijeme upućuje evanđelju, radosnoj vijesti. Papa Franjo u svojoj poruci kaže da je cilj našeg korizmenog hodočašća da opet budemo radosni, da pripremimo svoja srca kako bi bila otvorena Božjoj milosti za najradosniju vijest – za vijest Kristovog uskrsnuća. Korizmeno vrijeme trebamo gledati u svjetlu priprave za susret s uskrslim Kristom koji nam daje puninu radosti, te je prilika za ispitati se što je to što nas, koji bismo trebali biti hodočasnici nade, čini tužnima, što je to čega bismo se trebali osloboditi da bismo bili istinski radosni, rekao je u propovijedi nadbiskup Uzinić.


Govorio je i o trima praksama koje su svojstvene korizmenom vremenu: o postu i molitvi te milosrđu.




– Prva je milostinja, odnosno da ne gomilamo nego da dijelimo; da milostinja bude usklađena s logikom evanđelja – da dajemo iz ljubavi, bez ikakvog interesa. Drugo je molitva, a Isus nam svojim primjerom pokazuje važnost molitve te kako moliti, i upozorava na važnost zajedničke molitve koja pomaže da primijetimo drugoga i njegove potrebe, ali i na važnost osobne molitve u tišini svoje nutrine. A post bi nama kršćanima trebao biti način života kako bismo postajali sličniji Bogu, tumačio je propovjednik.


Citirajući biblijski tekst, objasnio je da je Bogu mio post u smislu kidanja okova nepravde, dijeljenja kruha s gladnima, puštanja na slobodu potlačenih, uvođenja pod svoj krov beskućnika, »ne kriti se od onoga tko je tvoje krvi«.