TREĆA ODGODA

Rekonstrukcija vitalne riječke prometnice debelo kasni. Radovi u Krešimirovoj do Božića, zatvaranje Adamićeve tek u siječnju

Marinko Glavan

Snimio Mateo LEVAK

Snimio Mateo LEVAK

Radovi od restorana Index do Žabice, započeti u srpnju, trebali su biti završeni početkom rujna,



RIJEKA – Radovi na izgradnji novog sustava kanalizacije i vodovoda u Krešimirovoj ulici, na potezu od studentskog restorana Index do Trga Žabica, započeti službeno još u srpnju ove godine, trebali su, prema najavama s konferencije za novinare održane u gradskoj upravi 5. srpnja, biti završeni početkom rujna, no polaganje kanalizacijskih cijevi će potrajati do 20. prosinca, nakon čega će najsjeverniji prometni trak Krešimirove na tom potezu i dalje ostati zatvoren za promet, zbog radova na vodovodnoj mreži, potvrdio je za Novi list Alen Miličević, koordinator za provedbu projekta aglomeracija Rijeka Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija (ViK). Zbog prolongiranja rokova na prvoj fazi, zatvaranje Adamićeve za promet odgođeno je za početak siječnja iduće godine.


Tri faze


Riječ je o prvoj od tri faze rekonstrukcije vodovoda i odvodnje, kao i kolnika Adamićeve ulice, ukupne vrijednosti 8,5 milijuna eura, od čega više od šest milijuna ulaže KD ViK, a ostatak Hrvatske ceste i Grad Rijeka. Rok za završetak prve faze u nekoliko je navrata pomican, prvo za kraj rujna, zatim za kraj listopada ili početak studenoga, da bi sada bio prolongiran do pred Božić. Zbog toga je došlo i do pomicanja zatvaranja Adamićeve za promet na početak siječnja iduće godine, kada će promet centrom Rijeke biti prebačen na Ulicu Riva, kojom će teći dvosmjerno.





Miličević ističe kako je do pomicanja rokova došlo u prvom redu zbog neočekivano čvrste stijenske podloge kroz koju se buše tuneli i polažu nove kanalizacijske cijevi.


– To je primarni razlog zbog kojeg radovi traju ovoliko dugo. Prije početka radili smo probna bušenja, na nekoliko lokacija, ali pokazalo se da je gotovo čitava trasa čvrsta stijena, a ne, kako smo očekivali, nasuti materijal, zbog čega bušenje ide sporije od očekivanog, rekao je Miličević.


Ispod razine mora


Radovi na ovoj dionici izvode se tehnikom utiskivanja cijevi u tlo uz pomoć stroja s rotirajućom glavom, na koji se onda nadovezuju cijevi i utiskuju u iskopani tunel, kakva do sad u Rijeci nije korištena na duljim relacijama, već uglavnom kada su se cijevi trebale utiskivati ispod željezničkih kolosijeka, a tom bi tehnologijom trebale biti položene duž cijele Adamićeve ulice. Ova je tehnologija, prema objašnjenjima Andreja Marochinija, direktora ViK-a, odabrana zbog velike dubine na koju se cijevi polažu, od čak četiri metra, što je ispod razine mora, kao i kako bi se izbjeglo prelaganje postojećih instalacija u trupu ceste te na minimum smanjio utjecaj na statiku okolnih zgrada, od kojih je većina izgrađena prije više od sto godina.



Zbog izuzetno tvrde podloge, do sada je u prvoj fazi radova, prema Miličevićevim riječima, u tlo utisnuto nešto više od devedeset metara kanalizacijskih cijevi, a preostalo je utiskivanje još oko 150 metara, zbog čega će radovi biti produljeni do 20. prosinca.


Jadranski trg


U međuvremenu bi, u tjednu nakon 17. studenoga, trebali započeti radovi na iskopu jame za utiskivanje cijevi na Jadranskom trgu, zbog čega će promet vozila na dijelu Adamićeve, između spojeva sa Splitskom i Zadarskom, teći samo jednim prometnim trakom, pri čemu će i dalje biti omogućeno skretanje prema Ulici Erazma Barčića, no očekuje se da će takav prometni režim uzrokovati dodatne gužve i zastoje pa je Adamićevu, kad počnu iskopi na Jadranskom trgu, najbolje izbjegavati, ukoliko je moguće.


Oborinska odvodnja


Grad Rijeka ugovorio je radove rekonstrukcije oborinske odvodnje područja Adamićeve i okolnih ulica. Projektom je predviđeno na najnižim točkama kolničke konstrukcije postaviti nove slivnike, dok će se postojeći slivnici pregledati i očistiti do potpune funkcionalnosti te zamijeniti slivničke rešetke zajedno s obnovom betonskog prstena rešetke i prilagoditi je novom rubu ceste. Na mjestima ugibališta kod autobusnih stajališta Palazzo Modello i Trg Republike Hrvatske projektirane su linijske oborinske rešetke kako bi se spriječilo nakupljanje vode uz rubnjake na mjestima gdje se često nalazi veći broj građana uz cestu. Na samom početku zahvata u Scarpinoj ulici predviđena je izgradnja novog oborinskog kolektora u duljini od 52 metra, koji će zamijeniti postojeći mješoviti kolektor. Planirano je izvesti i rekonstrukciju dijelova nerazvrstanih cesta odnosno južnih dijelova privoza u Splitskoj i Zadarskoj ulici ukupne duljine 723 metra, na način da se izvede nova oborinska odvodnja sa slivnicima, konstrukcija kolnika i nogostupa te pripadajuća vertikalna i horizontalna signalizacija.


Obnova 650 metara kolnika


Radovima u Adamićevoj predviđena je izgradnja jednog kilometra transportnog kanalizacijskog kolektora, 870 metara novih vodovodnih cijevi, rekonstrukcija sekundarnih vodovodnih cjevovoda, uz prateće objekte poput kišnih preljeva i slično. Ugovoreni radovi Hrvatskih cesta odnose se na radove na kolničkoj konstrukciji dijela Scarpine, Adamićeve i Trpimirove ulice duljine 650 metara izvedbom armiranobetonske ploče i novih asfaltnih slojeva, ugradnju novih rubnjaka, izvedbu novih nogostupa te izvedbu nove vertikalne i horizontalne signalizacije.