U Energu kažu da izvođači radova imaju sve potrebne dozvole te radove izvode sukladno propisima
povezane vijesti
RIJEKA – Radovi na obnovi toplovoda na Srdočima ne samo što kasne, već se, prema tvrdnjama našeg čitatelja Darka Žagara, izvode na vrlo nesiguran način, na što je u nekoliko navrata upozorio i gradsku upravu, odgovorne u Energu, MUP, ali kako kaže, bez rezultata i odgovora pa je dopise uputio i našoj redakciji.
– Moram vas upoznati s činjenicom da izvođač građevinskih radova obavlja radove na vrlo nesiguran i granično legalan način, u pogledu manipulacije strojevima, kao i samog osiguranja građevinskih rovova, stoji u njegovom dopisu nadležnim službama, poslanom još prije mjeseca dana, uz poziv da hitno obiđu gradilište, kako bi se uvjerili o nepravilnosti.
Onemogućeno parkiranje
– Iz Ulice Gustava Krkleca trenutačno postoje samo dva pješačka izlaza, oba potpuno neprimjerena ‘’normalnim ljudima’’, zbog svoje nesigurnosti (dvije oplatne daske čine klimave mostiće preko građevinskih jama). Starija populacija, majke s dječjim kolicima, a i svi ostali kada padne mrak, mogu slobodno ostati kod kuće, s obzirom na to da su mostići u potpunom mraku. U ulici je ‘’ukinuto’’ bez nekog posebnog pravila, s nekoliko nabačenih ograda i par kubika pijeska, u ovome trenutku više od 60 parkirališnih mjesta, te se ulica pretvorila u 300 metara jednosmjernu uski trak bez mogućnosti okretanja na kraju. Vozila kao i kamioni koji se svakodnevno koprcaju, već su u nekoliko navrata prouzročili oštećenja na vozilima stanara. Također ću postaviti pitanje nedajbože intervencije hitne pomoći, koja će u krucijalnom trenutku vjerojatno ‘’s upaljena sva četiri’’, pomalo gmizati unatrag izbjegavajući kaos na gradilištu, ističe Žagar koji je prije nekoliko dana poslao i novi dopis s nizom pitanja vezanih uz izvođenje radova.
Upit Energu o stanju i načinu izvođenja radova uputili smo i sami, a iz gradske toplinarske tvrtke odgovaraju kako se radovi na kraku 3 sustava Srdoči izvode kao manji dio projekta »Obnova toplinarstva grada Rijeke«, vrijednog gotovo 15 milijuna eura, od čega je najveći dio, 11,13 milijuna eura sufinancirano sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj, Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020, pri čemu su do sad uglavnom završeni svi strojarski radovi na glavnom dijelu toplovoda u Ulici i parkingu Gustava Krkleca kao i prekop Ulice Miroslava Krleže.
– Također u Ulici Bartola Kašića odrađeno je približno 70% strojarskih radova na glavnom cjevovodu te je započelo povezivanje s podstanicama odnosno ugradnja priključaka za zgrade. Bitno je napomenuti da svi korisnici na sustavu Srdoči imaju redovnu opskrbu toplinskom energijom te da su u planu samo nužni prekidi opskrbe kod priključenja na novoizgrađenu mrežu. Do kraja godine u planu je završetak svih strojarskih radova na trasi te povezivanje svih korisnika s toplanom Srdoči putem novih toplovoda, dok će završni građevinski radovi i uređenje okoliša trajati do sredine veljače, odgovaraju iz Energa.
Meta vandala
Tvrde da se svi radovi izvode prema propisima, ali su gradilišta česta meta vandala koji uništavaju zaštitne ograde..
– Napominjemo da izvođači radova imaju sve potrebne dozvole i suglasnosti te radove izvode sukladno propisima. S obzirom na to da su se ograde građevinskih rovova uslijed vandalizma često rušile i uništavale, bilo ih je potrebno konstantno popravljati na što su izvođači višekratno podsjećani. Podsjećamo, u sklopu projekta Obnova toplinarstva u Rijeci se rekonstruiralo 5 toplana te se obnavlja približno 8.000 m postojećih toplovoda i gradi oko 2.500 metara novih toplovoda, s ciljem povećanja energetske učinkovitosti toplinskog sustava i pouzdanosti opskrbe toplinskom energijom, uz postupan prelazak na obnovljive izvore energije. Zamjenom starih toplovoda novima osigurat će se kvalitetnija isporuka energije i smanjenje transportnih gubitaka, čime se dugoročno omogućuje stabilnost opskrbe toplinskom energijom, odgovaraju iz Energa.
Jednaka dinamika zimi i ljeti
U Energu kažu da se zbog obima i složenosti infrastrukturnih radova na zamjeni i ugradnji toplovodne mreže te zbog rokova ugovora o financiranju projekta sklopljenog s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova Europske unije, radovi odvijaju svih 12 mjeseci, sve dane u mjesecu, osim nedjeljama i blagdanima.
– Drugim riječima radovi se odvijaju zimi jednakom dinamikom kao i ljeti. Odabir koja će se trasa izvoditi tijekom zime ili tijekom ljeta ovisi o mogućnostima opskrbe korisnika toplom vodom i grijanjem putem mobilnih kotlovnica (trenutno je jedna na Trsatu, a tri na Gornjoj Vežici), odnosno o mogućnosti paralelnog vođenja novih cijevi na način da se korisnici griju putem toplane dok traju radovi (način izvođenja radova na Srdočima i Donjoj Vežici). Radovi tijekom ljeta izvodili su se na sustavima za koje je procijenjeno da su prioritetni radi povezivanja toplana, da ih nije moguće raditi po zimi ili da je znatno teže raditi po zimi zbog potrebe za većim brojem kotlovnica ili nemogućnosti paralelnog vođenja radova na novim cijevima kod rekonstrukcije, ističu iz Energa.