MLAKA

Prvi put nakon Drugog svjetskog rata obnavlja se lukobran u Petrolejskoj luci, tu će biti bunker stanica za opskrbu plinom

Marinko Glavan

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

Projekt sanacije obuhvaća radove popunjavanja školjere u dužini od 65 metara od glave lukobrana koja je najoštećenija prema njegovom korijenu



RIJEKA – Prvi put nakon Drugog svjetskog rata, tijekom kojeg je bio značajno oštećen, započela je obnova lukobrana Petrolejske luke na Mlaki, potvrđeno je na naš upit iz Lučke uprave Rijeka.


Na lukobranu su ovih dana vidljiva plovila i strojevi koji popravljaju velikim dijelom razrušenu konstrukciju lukobrana koja već desetljećima ne pruža gotovo nikakvu zaštitu od vjetra i valova unutar Petrolejske luke.


Svrha ovog projekta je, prema odgovoru iz Lučke uprave, priprema za moguću izgradnju bunker stanice za opskrbu plovila ukapljenim prirodnim plinom.


Rok šest mjeseci




Vrijednost ugovorenih radova kojima bi se razrušenom lukobranu vratili prvobitni izgled i funkcija te se Petrolejska luka osposobila za prihvat brodova, uz adekvatnu zaštitu od valova, je 998.665 eura s uključenim PDV-om, a u potpunosti su financirani sredstvima Lučke uprave Rijeka.


Izvođač je tvrtka G.A.M.I.K. d.o.o., s kojom je Lučka uprava potpisala ugovor za popunu školjere na lukobranu 2. kolovoza ove godine, nakon provedenog postupka javne nabave. Rok za izvođenje radova je šest mjeseci.



Prije sanacijskih radova tvrtka Rijekaprojekt d.o.o. je izradila projektno-tehničku dokumentaciju i sada obavlja geodetski i građevinski nadzor nad radovima.


Projekt sanacije obuhvaća radove popunjavanja školjere u dužini od 65 metara od glave lukobrana koja je najoštećenija prema njegovom korijenu.


Svi radovi se izvode s plovnog objekta, tako da nema utjecaja na cestovni promet grada. Realizacijom projekta značajno se podiže razina kvalitete i sigurnost pri uplovljavanju i privezivanju plovila u ovaj dio luke.


– Sanacija i rekonstrukcija lukobrana prvi je korak i preduvjet za izgradnju LNG bunker stanice na području Petrolejske luke Mlaka.


Cilj je ovaj infrastrukturni projekt od iznimne nacionalne važnosti realizirati u riječkoj luci i aktivno sudjelovati u razvoju i primjeni alternativnih goriva u prometu, a lokalnoj i regionalnoj zajednici osigurati značajnu gospodarsku korist, rekao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.


Tri lokacije


Bunker stanica u Rijeci, odnosno u nekadašnjoj Petrolejskoj luci, jedna je od triju lokacija predviđenih za opskrbu plovila ukapljenim prirodnim plinom, uz zadarsku luku Gaženica i luku Ploče.


Hoće li i kada bunker stanice biti izgrađene, još nema službenih informacija iz tvrtke LNG Hrvatska koja upravlja terminalom za ukapljeni prirodni plin u Omišlju, iako je predviđeno da se iz njih opskrbljuju u prvom redu kruzeri i druga plovila pogonjena ukapljenim prirodnim plinom, uz mogućnost prekrcaja na kamione za prijevoz ukapljenog prirodnog plina.