
Foto N. BLAGOJEVIĆ
Stvarne isplate za siječanj kretale su se za vozače u rasponu od 1.543 do 2.254 eura, navode u sindikatu
povezane vijesti
RIJEKA – Nakon što je, prije desetak dana, potpisan novi Kolektivni ugovor za riječko Komunalno društvo Autotrolej, u medijima je bio objavljen podatak kako prosječna plaća vozača sada iznosi dvije tisuće eura, no iz Nezavisnog sindikata radnika Hrvatske NSRH), jednog od triju sindikata u Autotroleju koji su sudjelovali u kolektivnom pregovaranju, ističu kako je takav podatak nespretno formuliran te da su stvarne prosječne plaće ipak nešto niže.
Smanjenje prekovremenih
– Prema službenoj objavi poslodavca, projekcija prosječnog neto primanja vozača, uključujući neoporezive naknade i prosječno 13 prekovremenih sati mjesečno, iznosi 1.945 eura, dok bi od lipnja trebala porasti na 2.015 eura. Međutim, stvarne isplate za siječanj kretale su se za vozače u rasponu od 1.543 do 2.254 eura, pri čemu plaće variraju iz više razloga. S obzirom na to da nije uvedena fiksna satnica, ona se mijenja iz mjeseca u mjesec, a upravo je siječanj mjesec s najnižom satnicom, dok je veljača mjesec s najvišom. Stoga očekujemo da će neto isplate u veljači biti nešto više nego u siječnju. Osim toga, plaće variraju i ovisno o linijama koje vozači voze, broju prodanih karata (koji se razlikuje po linijama i godišnjim dobima, kao i o dodacima za noćni rad, rad nedjeljom te ostalim naknadama i dodacima. Također, osobne porezne olakšice, poput onih za djecu, sada imaju značajniji utjecaj na neto isplate, što dodatno doprinosi razlikama među primanjima vozača, ističe Marina Palčić, predsjednica NSRH-a.
Smatra da je navođenje prekovremenih sati u izračunu prosječne plaće nepotrebno jer se njihov broj kontinuirano smanjuje zbog dolaska novih vozača pa očekuje da će broj prekovremenih sati uskoro biti sveden na minimum.
– Prosječno neto primanje vozača za siječanj iznosilo je 1.852 eura, dok je prosječno neto primanje na razini cijelog Autotroleja bilo 1.732 eura. To je rezultat 20-postotnog povećanja plaće za sve radnike novim kolektivnim ugovorom. Plaće svih radnika Autotroleja rast će još pet posto nakon 1. lipnja ove godine, ističe Palčić.
Transparentniji prikaz
Zbog svih ovih varijabli, dodaje, raspon od 1.550 do 2.250 eura primanja za vozače puno je jasniji i transparentniji prikaz stvarne visine plaća.
– Kada se javnosti komunicira projicirani prosjek od dvije tisuće eura, na taj način se stvara pogrešan dojam da svi vozači primaju dvije tisuće eura neto i to bez značajnog radnog opterećenja i osobnih olakšica, što nije realna slika. Svi podaci koje iznosimo dobiveni su iz izračuna koje je napravio sam poslodavac na naš zahtjev, čime želimo osigurati točnost i transparentnost informacija. Nastavit ćemo pratiti kretanje plaća kao i primjenu kolektivnog ugovora, rekla je Palčić, napomenuvši kako vozači Autotroleja mogu ostvariti tromjesečnu stimulaciju od 300 eura neto te kako je novi kolektivni ugovor otvorio mogućnost donošenja pravilnika o stimulacijama, koji bi obuhvatio sve radnike.