Foto V. MRVOŠ
Ova tehnologija posebno je značajna jer omogućuje sigurno učenje u kontroliranom virtualnom okruženju, eliminirajući rizike povezane s radom na visinama ili u složenim situacijama
povezane vijesti
RIJEKA – U suradnji sa Srednjom školom za elektrotehniku i računalstvo u Rijeci te mladom tvrtkom Adricom Innovative 3D Solutions d.o.o. iz Rijeke, razvijen je inovativni VR alat koji korisnicima omogućuje simulaciju stvarnih uvjeta rada pri instalaciji solarnih elektrana.
Na predstavljanju novog VR alata prisustvovali su ravnatelji, Mladen Stojić iz Srednje škole za elektrotehniku i računalstvo, Boris Caput iz Elektroindustrijske i obrtničke škole, Igor Majkić iz Tehničke škole, pročelnik Upravnog odjela za regionalni razvoj, infrastrukturu i upravljanje projektima PGŽ Ljudevit Krpan, Vedran Kružić, ravnatelj županijske regionalne razvojne agencije PRIGODA-e, te voditelj inovativnih obrazovnih projekata i novih formata učenja u Razvojnoj agenciji je Ivan Moher.
– Riječ je o prvom takvom VR alatu u Hrvatskoj namijenjenom razvoju vještina u području instalacije solarnih elektrana, rekao je Kružić, te naglasio da je alat namijenjen učenicima i studentima, polaznicima programa učenja i prekvalifikacija te svim zainteresiranim osobama koje žele steći praktične vještine u ovom rastućem sektoru.
Ova tehnologija posebno je značajna jer omogućuje sigurno učenje u kontroliranom virtualnom okruženju, eliminirajući rizike povezane s radom na visinama ili u složenim situacijama.
Prema izvješću Međunarodne organizacije rada (ILO), sektor obnovljivih izvora energije dosegao je brojku od 16,2 milijuna zaposlenih, od čega je solarna energija najveći poslodavac s 7,1 milijun radnih mjesta. Procjene govore da će globalni sektor obnovljivih izvora energije do 2030. godine zapošljavati 39 milijuna ljudi. Alat koji je osmislila i razvila Razvojna agencija PGŽ – PRIGODA pridonosi osposobljavanju učenika i stručnjaka za ovu brzorastuću industriju i promiče održivi razvoj.
– Pred nama je vrijeme hitne sustavne modernizacije obrazovnih programa, potrebe značajno unapređenog sustava treninga i dokvalifikacija kako bismo iskoristili trenutak i u navedenoj društvenoj transformaciji intenzivno nastavili s podizanjem svjesnosti na važnost vještina i znanja te postigli značajno opremanje naših kadrova adekvatnim vještinama, poručuje Kružić.
Na prezentaciji je napomenuto kako je ovo jedan od projekata koji imaju trajni utjecaj na kvalitetu obrazovanja i zapošljivosti mladih u Primorsko-goranskoj županiji. Kroz implementaciju navedenih alata stvara se doprinos jačanju kapaciteta škola, stvaranju novih mogućnosti za učenike te podršci industrijama budućnosti poput zelene ekonomije. Izrada inovativnih obrazovnih sadržaja također je prigoda pokretanja regionalne kreativne industrije prvenstvano stvarajući potražnju sadržaja, nove ponude kroz transformaciju formata učenja u školama koje se moraju početi prilagođavati formatima učenja novih generacija polaznika.