Foto Mateo Levak
Lokalnu zajednicu upućuje se kako na najbolji način promovirati maritimnu i kulturno-povijesnu baštinu. Projekt traje do 30. lipnja 2023., a u lipnju će se predstaviti sve što PGŽ u tom smislu nudi
povezane vijesti
RIJEKA – Održavanje manifestacija i studijskih putovanja, sudjelovanja na tematskim sajmovima te proširenje virtualne baze kulturne i prirodne baštine, ciljevi su EU projekta »AdriPromTour – Valorizacija jadranske kulturne i prirodne baštine kroz jačanje vidljivosti i turističke promocije« koji su danas u Kašetici primorsko-goranskoj predstavili Sonja Šišić, županijska pročelnica Upravog odjela za kulturu, sport i tehničku kulturu, te Mladen Brajan, županijski pročelnik za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj.
Nastavak misije
Naime, Primorsko-goranska županija je vodeći partner na projektu čija je ukupna vrijednost 590.000 eura i u kojem sudjeluje osam partnera, četiri iz Hrvatske i četiri iz Italije.
Kako je na predstavljanju naglašeno, cilj projekta AdriPromTour je dodatno promovirati rezultate projekata Arca Adriatica i Hercultur, odnosno projekta Putovima Frankopana.
– Naglasak je na promociji ovih dvaju uspješnih projekata, i to kroz zajedničku suradnju naša dva upravna odjela. Kao što znamo, svrha projekta Arca Adriatica je promoviranje i očuvanje naše pomorske baštine. Preko njega smo opremili Interpretacijski centar u Malinskoj, uz što je obnovljeno i osam tradicijskih barki. No, to je samo nastavak projekata Mala barka 1 i 2, kroz koje smo uredili interpretacijske centre na Krku i u Mošćeničkoj Dragi te brod Loger na Malom Lošinju. Sada sve te rezultate objedinjavamo i kroz projekt AdriPromTour zajednički promoviramo zajedno s Putovima Frankopana – kazao je Brajan. Šišić je dodala i kako se u aktualni EU projekt ušlo i na temelju iskustva EU projekta Hercultur, a kroz koji je uređena Kulturno-turistička ruta Putovima Frankopana.
– Na tragu toga sada nastavljamo s našom misijom da što je moguće više promoviramo i u našu turističku ponudu uključimo maritimnu baštinu i Putove Frankopana. Pripremamo čitav niz edukativnih i promotivnih radionica, ali isto tako i prigodnih programa vezanih za našu maritimnu i frankopansku baštinu pa tako aktivnosti usmjeravamo i prema javnosti, radimo manifestacije za privlačenje posjetitelja… Isto tako, radimo i s lokalnom zajednicom kako bi ih uputili kako na najbolji način promovirati našu maritimnu i kulturno-povijesnu baštinu.
Dodatna privlačnost
Projekt traje do 30. lipnja iduće godine pa ćemo tako u lipnju imati i jedan veliki event na kojem ćemo predstaviti sve ono što u tom smislu imamo i možemo ponuditi, dodala je Šišić.
Na pitanje koliko su u turističkom smislu dosad zaživjeli projekti očuvanja maritimne baštine i Putovi Frankopana, županijska pročelnica za kulturu, sport i tehničku kulturu ukazala je kako je osam interpretacijskih centara, koji su uređeni kroz projekt Putovima Frankopana, dosad posjetilo oko 80.000 posjetitelja, što turista, što školskih učenika.
– Taj broj samo pokazuje koliko je baština izuzetno vrijedna i privlačna, osobito za posjetitelje, turiste, pogotovo one koji više ne žele samo sunce i more, ali i nove generacije. Projekt je također usmjeren na ruralna područja kojima tako dajemo dodatno na privlačnosti, a također nam je bitno bilo stvoriti turističku atrakciju koja je atraktivna 365 dana u godini, dodala je Šišić.