E-priručnik

Predstavljen “Audiomenadžment u turizmu” Diane Grgurić i Christiana Stipanovića

Marina Kirigin

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Audiomenadžment je specifičan proces upravljanja zvukom i glazbom​​ u ponudi i promociji destinacije



Predstavljanje stručnog e-priručnika “Audiomenadžment u turizmu” koautora Diane Grgurić i Christiana Stipanovića održano je na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Iki.


Istom prigodom održao se i okrugli stol na temu “Audiomenadžment u hrvatskom turizmu”, a o čemu su uz autore priručnika, inače profesorice sa Filozofskog fakulteta u Rijeci i profesora sa FMTU-a, govorili i Saša Popovac, voditelj Odsjeka za istraživanje tržišta i strateško planiranje HTZ-e, Lidija Runko Luttenberger s Odsjeka za politehniku u Rijeci i Miljenko Krhen sa Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu.


U uvodnom govoru nazočne je pozdravila dekanica FMTU-a Sandra Janković, a okrugli stol moderirala je Marina Barkiđija Sotošek. Sudionici ove rasprave pokušali su odgovoriti kako na najbolji način kroz zvuk i glazbu ispričati novu priču hrvatskog turizma.




Audiomenadžment kao specifičan proces upravljanja zvukom i glazbom​​ u ponudi i promociji destinacije danas postaje sve aktualnije područje u uvjetima promjene paradigme shvaćanja turizma kao ekonomije vizualnog doživljaja.


Foto Mateo Levak


Osnovna ideja audiomenadžmenta je postizanje jedinstvenog auralnog doživljaja i novih turističkih iskustava destinacije, koji se trebaju temeljiti na akustičkoj ekologiji i autohtonim vrijednostima, istaknuto je na FMTU.


Priručnik se bavi mogućnostima audiomenadžmentom u razvoju hrvatskog turizma na svim razinama. Akustička perspektiva razmatra se u okviru akustičke ekologije, a ekonomska u okviru partnerskog udruživanja i sinergije menadžerskih funkcija u upravljanju valorizacijom zvuka i glazbe.


Priručnik je rezultat znanstveno-stručnih projekata koji uključivanjem partnera iz akademske zajednice i gospodarstva rade na provedbi inovacijskih aktivnosti.


S priručnikom su autori nastojali otvoriti prostor za nova promišljanja o ulozi i položaju glazbe u turizmu, posebno nakon pandemije bolesti COVID-19, kada će se turističko poslovanje općenito, nužno naći u traženju novih koncepata poslovanja zbog sve većih izazova turbulentnog turističkog tržišta.


– Ovo je priručnik za sve one koji danas žele upravljati glazbom, ali isto tako i bukom. Po prvi puta ovo je prilika da se ljudi upoznaju sa glazbom i zvukom kao resursima u turizmu.


Kroz priručnik se pokušava napraviti reda i navodi na jednu vrstu upravljanja i valorizacije zvuka i glazbe u turizmu, resursa koji se mogu unaprijediti i mogu unaprijediti turizam i turističko poslovanje – rekla je Grgurić, a Stipanović naveo i neke najprepoznatljivije primjere u Hrvatskoj.


– Ono što je najprepoznatljivije u temi akustičnog turizma to su Morske orgulje u Zadru koje se nažalost temelje na entuzijazmu jednog vizionara. Lokalna zajednica nije prepoznala taj proizvod, smatrali su da zbog buke neće prodavati svoje apartmane, a danas je to postala glavna atrakcija Zadarske županije.


Pozitivni primjeri su i neki glazbeni festivali koji se nažalost ne održavaju u doba pandemije, primjer Ultra – rekao je Stipanović.