POTPISAN UGOVOR

Ponovo je uspostavljena Županijska brodska linija Crikvenica – Šilo – Crikvenica

Robert Šimonović

SNIMIO - MILAN ĐEKIĆ

SNIMIO - MILAN ĐEKIĆ

Potpisnici ugovora do Šila su iz Crikvenice stigli za manje od 10 minuta, i to novim katamaranom koji je zamijenio dosadašnji gumenjak "Sveti Roko"



CRIKVENICA – Županijska brodska linija Crikvenica – Šilo – Crikvenica od danas je ponovo uspostavljena na predmetnoj relaciji, zahvaljujući ugovoru koji su danas u Šilu potpisali župan Zlatko Komadina, vršiteljica dužnosti gradonačelnice Crikvenice Ivona Matošić Gašparović, načelnik Općine Dobrinj Neven Komadina i novi koncesionar te direktor crikveničkog poduzeća Tramonto Robert Josip Manestar. Potpisnici ugovora do Šila su iz Crikvenice stigli za manje od 10 minuta, i to novim katamaranom koji je zamijenio dosadašnji gumenjak “Sveti Roko”.



Podsjetimo, brodska linija ponovno je uspostavljena nakon što je s prvim danom svibnja istekao koncesijski ugovor tadašnjem koncesionaru, dramaljskom poduzeću koje je do tog datuma bilo u obvezi organiziranja i provođenja usluge pomorskog prijevoza putnika.


Red plovidbe i karte




Kako je otkrio novi koncesionar, novost u odnosu na prethodne godine je ta da će katamaran ploviti svakodnevno, dakle i nedjeljom, ali i produljenje reda plovidbe do večernjih sati. Konkretno, posljednji polazak bit će onaj iz Šila za Crikvenicu u 21.15 sati, a iz Crikvenice za Šilo brodica kreće u 21 sat. Manestar je kazao i kako cijene karata nisu poskupljivale, što znači da cijena povratne karte iznosi 7,75 eura, dok karta u jednom smjeru košta 3,88 eura.


– Također, djeca do 3 godine i umirovljenici mogu se voziti besplatno, a svi koji imaju prebivalište na području Općine Dobrinj i Grada Crikvenice mogu ostvariti popust od 50 posto. Vozni red plovidbe objavljen je za srpanj i kolovoz, a nadam se da ćemo uslugu prijevoza nastaviti pružati i u zimskom periodu, naravno uz subvencije Županije i jedinica lokalne samouprave, kazao je Manestar.



Dodao je kako vožnja traje 10-ak minuta, ovisno o stanju na moru, pa se i shodno tome brzina kreće između 8 i 18 milja na sat.


– Linija je brza, a novi katamaran je “mekan na moru”, tako da će i oni ljudi koji nisu vični moru ili se boje mora ovaj transfer podnijeti puno lakše nego, primjerice, na običnoj barci, kaže Manestar, zahvalivši pritom PGŽ-u, Gradu Crikvenici i Općini Dobrinj na ukazanom povjerenju.


Zlatko Komadina istaknuo je kako je raspisivanjem natječaja i potpisivanjem Ugovora Županija omogućila nastavak održavanja linije, a riječ je o ugovoru vrijednom 268.000 eura, koji je potpisan za razdoblje od sljedećih šest godina. Prema ugovoru Primorsko-goranska županija pokriva 50 posto iznosa, dok će Grad Crikvenica i Općina Dobrinj snositi po 25 posto ukupnih troškova održavanja linije.



– Cilj nam je da imamo što više linija između otoka, kao i onih između otoka i priobalja. Raspisivanjem natječaja Županija je osigurala nastavak prijevoza i ove godine, što znači da sada imamo tri međužupanijske i dvije županijske linije, kazao je Komadina, dodavši kako se već idućeg dana uspostavlja linija između Baške i Lopara.


Povijest i tradicija


Načelnik Općine Dobrinj podsjetio je kako se do izgradnje Krčkog mosta 1980. godine preko Šila odvijao cjelokupni pomorski promet, a upravo je na liniji Šilo-Crikvenica davne 1959. godine zaplovio trajekt “Bodulka”, čineći tako prvu trajektnu liniju na hrvatskom dijelu Jadrana. Godine 2017. na toj je relaciji uspostavljena i prva brodska liniji u našoj županiji.


– Prijevoz putnika na ovoj relaciji ima dugu povijest i tradiciju. Ova linija je možda i važnija mještanima naše općine nego Crikveničanima, i to zbog dnevnih migracija i odlazaka na posao i školu, ali i zbog poboljšanja prometne povezanosti našeg otoka prema kopnu. U turističkom smislu brodska linija je dodatni adut, stoga mi je drago kako smo uz pomoć Županije i Grada Crikvenice uspjeli liniju sačuvati do danas, a nadam se da ćemo ju sačuvati i u budućnosti, kazao je Neven Komadina.



Na povezanost Crikvenice i Šila podsjetila je i vršiteljica dužnosti gradonačelnice Crikvenice, zahvalivši županu i načelniku na prepoznavanju važnosti očuvanja linije.


– Veseli nas da je linija nakon 2017. godine, kad je uvedena kao prva županijska brodska linija, zaživjela i ove godine i da smo zajedničkim snagama uspjeli potpisati novu ugovor na period od šest godina. Naše dvije jedinice lokalne samouprave povijesno su vezane, naši su ljudi oduvijek gravitirali prema Šilu i obrnuto. Osim što je linija važna za lokalno stanovništvo, iznimno je bitna i zbog poboljšanja ponude u turizmu, kazala je Matošić Gašparović.