ZBOR GRAĐANA

Pobuna u Rijeci! Najmanje četiri mjesna odbora pripremaju prosvjed, protive se izgradnji spojne i sporne ceste

Edi Prodan

Foto MILAN DEKIC

Foto MILAN DEKIC

Strpljenju je izgleda došao kraj jer je Grad Rijeka, potpuno nelogično pa i nekulturno, ostao potpuno gluh i na krajnje sadržajne, iscrpne dopise



Najmanje četiri mjesna odbora u zapadnom dijelu Rijeke su na nogama, spremna na vrlo ozbiljni prosvjed. Razlog takve reakcije je planirana izgradnja spojne ceste koja bi povezivala Srdoče, kroz ulicu Tina Ujevića i Grbce gdje bi se taj spojni dio vezivao na Dražičku ulicu. Zbog toga je Vijeće Mjesnog odbora Grbci sazvalo zbor građana koji je u veliku dvoranu u sjedišta tog mjesnog odbora s nešto manje od 1,5 tisuća stanovnika privukao velik broj zainteresiranih. Slikovito – dvorana je doslovno “pucala po šavovima”. Strpljenju je izgleda došao kraj jer je Grad Rijeka, potpuno nelogično pa i nekulturno, ostao potpuno gluh i na krajnje sadržajne, iscrpne dopise poslane od strane VMO, a koji potpisuje predsjednica Katarina Matak Radoš.


– UO-ima za urbanizam i onom za komunalni sustav i promet Grada Rijeke uputili smo obavijest o održavanju zbora građana na temu protivljenja planiranoj izgradnji spoja Dražičke ulice i Ulice Tina Ujevića. To ih nje trebalo ni najmanje iznenaditi jer smo komunikaciju na tu temu pokrenuli još lanjskog lipnja kad smo saznali da je krenulo projektiranje te spojne ceste.


Grad se na sve oglušio da bi nas 9. listopada lanjske godine obavijestio kako je dokumentacija dogotovljena – 1. rujna. Na žalost, iako je tema vrlo ozbiljna, a naše strpljenje i više nego dugotrajno, obaviješteni smo kako se sa strane Grada na zboru neće pojaviti baš nitko. Istina, pročelnica Nataša Buljan nas je primila na sastanak, no mišljenja smo da je minimum nekakve kulture ophođenja sa svojim građanima biti prisutan na skupovima koji su inicirani njihovim nezadovoljstvom. Smatramo da je dolazak relevantnih i svakako informiranih predstavnika gradskih odjela od izuzetne važnosti kako bi se prilikom donošenja zaključaka raspolagalo s točnim informacijama te se eliminirale eventualne nedoumice oko same teme zbora građana koja je od izuzetne važnosti za naselje Grbci. Ili u konkretnom slučaju dovođenjem rasteretne prometnice u njihovo dvorište, u prostor koji za tako nešto ni najmanje nije spreman, istaknula nam je Matak Radoš.





Ono što je također važno, prije sazivanja zbora građana VMO Grbci pokušalo je u više navrata iznijeti svoje probleme upravnim odjelima Grada, ali oni ni u jednom slučaju nisu imali sluha za pojedinačne upite. Kako bi dodatno naglasili ozbiljnost situacije, održana je inicijativu o održavanju zajedničkog sastanka prometne problematike zapadnog dijela grada Rijeke što je okupilo još tri mjesna odbora – Srdoči, Gornji Zamet i Zamet koji su tražili odgovor na isti upit. No, Grad je i dalje ostajao – gluh. Fantastična nebriga jer kad je riječ o navedenim mjesnim odborima, riječ je dijelu grada koji ukupno broji 20.400 stanovnika ili 19 posto od ukupnog, prema zadnjem popisu, broja stanovnika Grada Rijeke.


Na samo zboru građana javilo se za riječ mnogo zainteresiranih. Najkonkretniji i najkonstruktivniji bili su Zdenka Rački, inače i vijećnica u MO Grbci, Josip Radoš,


Zlata Petašinić. Husein Sefić, Mate Miljanić, Davorka Jelović te Zoran Herc koji je istaknuo kaos koji u Grbcima, posebno u Dražičkoj te ulici Marije Grbac, proizvodi neplanska urbanizacija što donosi rješenja mimo primjedbi i s izbjegavanjem kvalitetnog i trajnog prometnog rješenja.


Zbor je završio jednoglasnim prihvaćanjem odluke kojom se stanovnici MO Grbci protive izgradnji navedene spojne prometnice. Krenulo je i potpisivanje peticije što će potrajati sedam dana, a kako je najavljeno u potpisivanju će im se pridužiti stanovnici svih okolnih MO ali i – MO Kantrida. Riječ je dakle o više od 25 tisuća građana koji su u ovom trenutku od svog Grada doživjeli teški, bolni i ponižavajući – ignore.



Grad MO ne zanima


Ono čemu se predsjednica Matak Radoš dodatno čudi je postavka na koju se s ponosom poziva Grad Rijeka koji je, kao, posebno osjetljiv na aktivnosti i život u mjesnim odborima.


– U više sam navrata našem gradonačelnik isticala kako ključ napretka našeg predivnog grada leži u dva procesa – edukaciji i komunikaciji. Grad Rijeka i udruga SMART pokrenuli su projekt Vijeća građana Rijeke te su i oni isto potvrdili u svojim preporukama u poglavljima “uključivanje” i “odlučivanje” gdje kažu kako je “poticanje suradnje VMO te povezivanje građana i izgradnju zajednice”, važno baš kao i “poticanje održavanja najmanje dva zbora građana u MO”.


Koliko se god mi trudili, s njihove, gradske strane sve je to – mrtvo slovo na papiru, isprazna komunikacija samo forme radi, naglašava Matak Radoš.



Fadljević spasila čast Grada


Čast i ugled Grada, pokazavši spremnost za obnašanje funkcije koju ima i odgovornost prema građanima od kojih uostalom živi gradska birokracija, spasila je Dragica Fadljević, voditeljicu Odsjeka za mjesnu samoupravu koja je prisustvovala zboru građana. Koji je, za informaciju onima koji se takvih skupova boje, protekao u iznimno mirnom, konstruktivnom i odgovornom tonu. Kako se čini prema viđenom u Grbcima – građani su u Rijeci daleko odgovorniji od političara koji im grad vode.


 


Rješenje – GSP 233


Grbci i danas žive u prometnom kaosu, a ono što im tek slijedi, ostane li Grad inertan na današnjoj razini koja poznaje prodaju trena i pogodovanje masovnoj izgradnji skupih stanova koji u najmanjoj mjeri kupuju građani Rijeke, ali ne i spremnosti investirati u komunalnu infrastrukturu, bit će prava noćna mora. Pri kraju je naime spajanje Kastva na prometnicu čiji je kraj na kućnom toku ispred OŠ Srdoči. Drugim riječima. uskoro bi većina stanovnika Grada Kastva, njih više od 10 tisuća mogla u srediste Rijeke prometnicom čiji je spoj preko ulice Marije Grbac, apsolutno nepodesne i za današnji promet koji mora podnositi, te Dražičkom i Primorskom ulicom. Rješenje za ve te muke je poznato, riječ je o prometnici kodnog naziva GSP 233 čija je izgradnja počela prije skoro četiri desetljeća. Riječ je o četverostaznoj prometnici čiji je početak na Turniću, nedaleko OŠ Eugen Kumičić, koja bi morala povezati zapadni dio Rijeke i Kastav. No, kako tvrde u Gradu oni za tako nešto novca – nemaju. I tako desetljećima. Mada, OK, svatko zna što su mu prioriteti i za što novca – ima.