Filip Balija / Foto Marko Gracin
Krajnje je neprofesionalno da se prenosi izjava predstavnika Ilovčana koji tvrdi da nije podnijet zahtjev za izmjenu građevinske dozvole i time iznosi neistina, poručuje Filip Balija
povezane vijesti
Ravnatelj Županijske lučke uprave Mali Lošinj Filip Balija poslao je našem listu reagiranje na tekst naslovljen „Detalji noćne akcije u luci Mrtvaška: Balija došao ukloniti aute llovčana, evo kako je sve završilo” autora Bojana Purića, koji je objavljen u Novom listu 24. ožujka 2022. godine.
“U spomenutom tekstu je objavljeno nekoliko grubih neistina i insinuacija oko strateškog projekta države i Primorsko–goranske županije za prometno povezivanje otoka lošinjskog arhipelaga ali i susjednog Raba i Paga. Krajnje je neprofesionalno da se prenosi izjava predstavnika Ilovčana koji tvrdi da nije podnijet zahtjev za izmjenu građevinske dozvole i time iznosi neistina, što je lako moguće provjeriti i u ŽLU kao i u Primorsko–goranskoj županiji. Time se potiče manipuliranje grupe glasnih pojedinaca mještana Ilovika kao i javnosti. Isto tako na upit Vašeg autora teksta upućen Županijskoj lučkoj upravi vezano uz, citiramo: „mogu li dobiti dokument o koncesijskom odobrenju za rad tvrtke koja je vlasnik pauk vozila?“, nije objavljen i odgovor od strane Županijske lučke uprave Mali Lošinj, što ocjenjujemo krajnje neprofesionalnim”, piše Filip Balija u svom reagiranju.
“Slijedom zahtjeva llovčana, Primorsko–goranska županija i Županijska lučka uprava Mali Lošinj uložili su sve raspoložive resurse i napore kako bi se udovoljilo zahtjevima llovčana u pogledu njihovih zahtjeva za sniženje dijela rive koja je već u osnovnom projektu snižena upravo radi potreba lokalnog stanovništva i pristajanja broda na liniji 311. Nadalje, formiran je dodatni plan izvođenja radova kako bi llovčani mogli u vrijeme trajanja radova pristati na privremenu kontaktnu točku na samom ulazu u gradilište te neometano prometovati sa svojim brodicama na realciji Ilovik–Mrtvaška kao i do sada s naznakom da im se omogućava sigurnosni koridor do uređenog parkirališta koje je udaljeno samo 20 metara od ulaza u gradilište. Nastavno na sve to, Zupanijska lučka uprava Mali Lošinj je pokrenula postupak zahtjeva za izmjenom građevinske dozvole u Upravnom odjelu za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša, Ispostavi Mali Lošinj, a temeljem elaborata projektanta projekta zatražena je analiza, vrijeme i trošak izrade izmjene i dopune svih mapa glavnog projekta te je isti u postupku”, piše Filip Balija.
“Treba naglasiti da smo povodom svega učinjenog a slijedom zahtjeva llovčana, u veljači 2022. godine organizirali operativni sastanak u Malom Lošinju gdje su bili nazočni predstavnici Primorsko–goranske županije, Grada Mali Lošinj, Županijske lučke uprave Mali Lošinj i predstavnik stručnog nadzora projekta, no nakon dugog čekanja predstavnici Ilovčana, iako na vrijeme pozvani, nisu se odazvali, iako je sastanak organiziran isključivo radi njih”, piše u reagiranju Filipa Balije.
“Iznenađeni smo nekritičnim iznošenjima navoda llovčana u javnom prostoru, kada ti isti llovčani protupravno uzurpiraju lučko područje na kojem se nalazi gradilište s pravomoćnom građevinskom dozvolom i javnu površinu ne dozvolivši da izvođač radova uđe u gradilište i započne izradu privremene kontaktne točke traženog upravo od istih llovčana kako bi mogli prometovati neovisno o radovima”, piše u reagiranju.
“Svaki uloženi napor i pokušaj normalne kontinuirane komunikacije i predlaganja rješenja od strane Primorsko–goranske županije i Županijske lučke uprave Mali Lošinj prema predstavnicima Ilovčana, nailazi s njihove strane na otpor, bojkot, destrukciju pa čak i prijetnje, što nameće zaključak da mještani Ilovika, ne birajući sredstva, žele zaustavit projekt koji svojom realizacijom stvara sigurnosne uvjete i uspostavu pomorske veze između kvarnerskih otoka, do Zadra, istarskih i talijanskih luka dok će bolja brodska povezanost jamčiti i novi razvoj Lošinja, Ilovika kao i ostalih otoka lošinjskog arhipelaga. Opravdano sumnjamo da iza svega stoje isključivo interesi nekolicine pojedinaca s llovika koji obmanjuju i drže „taoce” vlastite sumještane ali i žitelje otoka Lošinja na čijem se teritoriju želi izgraditi luka”, zaključuje Filip Balija.