Foto Mladen Trinajstić, Vedran Karuza
Propusti ŽLU-a Krk, čije je vodstvo pokazalo veliku dozu neodgovornosti na planu vođenja ovog prevažnog projekta, nisu nam ostavili drugu mogućnost
povezane vijesti
Grad Krk ni u kom slučaju ne može solidarno preuzeti odgovornost za evidentne propuste Županijske lučke uprave Krk u vođenju javne nabave u postupku priprema realizacije projekta rekonstrukcije luke Krk i gradnje ribarske luke.
Jednako tako, ne možemo niti hoćemo na sebe preuzimati odgovornost za propuste do kojih je došlo u isteku »rokova trajanja« građevinske dozvole, odnosno u nepravovremenom započinjanju radova po tom aktu za gradnju – istaknuo je krčki gradonačelnik Darijo Vasilić odgovarajući na naš upit za njegovim komentarom propasti dugo najavljivanog, a od dobrog djela Krčana i s nestrpljenjem iščekivanog projekta proširenja i maritimnog osiguranja luke tog otočnog grada.
– O ovom posljednjem moram reći da se radove moglo i trebalo pokrenuti, makar i u nekom manjem obimu, provedbom nekog istraživanja ili sličnog postupka pokretanjem kojeg se građevinska dozvola mogla »konzumirati«, a time i spriječiti istjecanje propisanih rokova u kojima radove po njoj treba započeti.
To što čak ni u tom smislu ŽLU Krk nije ništa poduzeo, jasno govori da je sad već bivše vodstvo te županijske ustanove u svom radu činilo ozbiljne propuste koji i kakvi se ni slučajno nisu smjeli događati.
Sad smo tu gdje jesmo, nažalost – nastavlja Vasilić, konstatirajući da su okolnosti koje su zbog nekvalitetnog rada ŽLU-ova vodstva nastupile nagnale dionike tog projekta – spomenutu lučku ustanovu, PGŽ i krčku Gradsku upravu – da objektivno procijene novonastalu situaciju te slijedom toga i postupaju na najracionalniji mogući način.
Jedini mogući potez
– U okolnostima kad nam je svima postalo jasno da je građevinska dozvola projekta gradnje ribarske luke istekla, ali i da je javna nabava zapela u formalnim postupcima čiji kraj se ne vidi, mislim da drukčijeg poteza od ovoga koji je sad poduzelo novo Upravno vijeće ŽLU-a Krk zapravo nije niti bilo.
Poništenje postupka javne nabave bilo je jedini mogući potez jer je postalo razvidno da se planirani zahvati, tijek realizacije kojih je procijenjen na 22 mjeseca, ni uz najbolju volju investitora, kao ni najbrže moguće postupanje izvođača radova, neće moći dovršiti do konca 2023. godine, kad prestaju mogućnosti korištenja osiguranih nam bespovratnih EU sredstava.
Od nadležnih državnih institucija obaviješteni smo i da ako do tog roka ovaj projekt ne bude zgotovljen te popraćen tehničkim pregledom i ishođenom uporabnom dozvolom, nastupaju okolnosti zbog kojih bismo ušli u ozbiljan rizik moguće penalizacije cijelog projekta – kaže nadalje krčki gradonačelnik.
– Propusti ŽLU-a Krk, čije je vodstvo pokazalo veliku dozu neodgovornosti na planu vođenja ovog prevažnog projekta, nisu nam ostavili drugu mogućnost doli prihvaćanja njegove obustave i okretanja novog lista, u nadi da će novo vodstvo ŽLU-a iznaći način da se potrebna ulaganja u krčku luku ipak realiziraju – nastavlja Vasilić.
Na pitanje što kao čelnik Grada sad očekuje od ustanove čije vođenje je od dojučerašnjeg ravnatelja Gorana Lajnerta preuzeo Alfred Franković, Vasilić je rekao da je čvrst u stavu da ŽLU Krk ni u kojem slučaju ne smije odustati od tog projekta.
Nužnost širenja luke
– Krčanima, pa tako i gradskoj lokalnoj upravi, taj je projekt iznimno važan, kako zbog zaštite luke, tako i zbog potrebe uređenja njenog vanjskog područja, ali i zbog nužnosti širenja luke i na južni dio uvale Portapisana.
Grad će stoga inzistirati da ŽLU Krk nastavi razvijati taj projekt, ali i da istovremeno radi na pripremi i korekcijama građevinske dokumentacije nužne za njegovu realizaciju.
Također, očekujemo i da lučke vlasti već u prvoj prigodi prijave taj projekt na nove EU natječaje koji će se, koliko znamo, otvoriti već početkom iduće godine, u siječnju, za projekte zaštite luka, a koji mjesec potom i za ribarske luke.
Koji će od tih natječaja biti prikladaniji za izgradnju svega onog što Krku treba i što se u luci planiralo, ostavljamo na procjenu nadležnima iz ŽLU-a Krk – rekao je Vasilić, priznajući da bi osobno bio zadovoljniji kad bi se krčki lučki projekt »po novome« realizirao u okrilju ulaganja u projekte zaštite akvatorija luka, a ne gradnje ribarskih luka.
– Na taj nam se način ne bi ograničavao način budućeg korištenja dijelova luke, a što je bio slučaj kod sad već otpisanog projekta gradnje ribarske luke kod kojeg je određeno bilo da se ribarima namijenjeni dio lučkog područja ni za koju drugu, tako niti komunalnu namjenu, ne može koristiti najmanje 15 godina po njegovom stavljanju u funkciju – rekao je Vasilić.
Nastavak ulaganja u luku
Vasilić nam je otkrio i da će Grad kod ŽLU-a Krk inzistirati na nastavku ulaganja u krčku luku.
– Tražit ćemo da se, ne čekajući rasplet novog projektnog plana produljenja primarnog lukobrana, u financijske planove ŽLU-a već za iduću godinu uvrste sredstva nužna za realizaciju niza onih manje zahtjevnih i skupih lučkih projekata, posebice rekonstrukcije Glavnog mula, kao i Obale Marina – zone koja obuhvaća lučko područje između Glavnog mula i Ribarskog mula – rekao je Vasilić i dodao da će Grad u tim ulaganjima biti spreman financijski participirati.