
Vizualizacija budućeg izgleda krčke luke, / Foto MLADEN TRINAJSTIĆ
Radovi na izgradnji mnoštva novih objekata lučke infrastrukture, među kojima i onog najvećeg i najzahtjevnijega, dvjestometarskog produljenja primarnog lukobrana, započeti bi trebali po završetku ove ljetne sezone
povezane vijesti
U Krku je večeras upriličena javna prezentacija kapitalnog projekta Županijske lučke uprave Krk – Rekonstrukcija luke Krk. Predstavljanju velikog, dugo očekivanog te od Krčana i priželjkivanog projekta, osim predstavnika vodstva ŽLU Krk predvođenih ravnateljem Alfredom Frankovićem, nazočio je i zamjenik primorsko-goranskog župana, Vojko Braut, predstavnici Grada Krka, zastupljeni gradonačelnikom Darijom Vasilićem i projektanstnkih tvrtki Rijeka projekt i Marecon. Kako je u ovoj prigodi najavljeno, radovi na izgradnji mnoštva novih objekata lučke infrastrukture, među kojima i onog najvećeg i najzahtjevnijega, dvjestometarskog produljenja primarnog lukobrana, započeti bi trebali po završetku ove ljetne sezone, a sve slijedom u prosincu 2024. godine sklopljenog ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt financiran iz programa “Konkuretnost i kohezija”.
Iz tog EU programa, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture odnosno Središnje agencije za financiranje i ugovoranja programa i projekata Europske unije (SAFU) financiran će biti taj sveukupno 19,37 milijuna eura “težak” lučki projekt unutar kojeg je čak 18,96 milijuna eura ušlo u red “prihvatljivih” troškova, onih koji će biti financirani bespovratnim europskim novcem. Preostali, “neprihatljivi” dio projektnih troškova vlastitim će sredstvima pokriti Grad Krk, u vrijednosti 376,1 tisuća eura, te ŽLU Krk s 31,25 tisuća eura iz svoga proračuna. Tako će u konačnici glavnina bepovratnih potpora, u iznosu 16,1 milijun eura, biti financiran sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj dok će 2,84 milijuna bespovratnih eura Krčanima osigurati Državni proračun Republike Hrvatske.

Brojni Krčani okupili se u Velikoj vijećnici gdje je predstavljen projekt rekonstrukcije krčke luke / Foto MLADEN TRINAJSTIĆ
Kako je na prezentaciji kojoj su nazočili brojni Krčani predstavljeno, projekt koji bi dovršen trebao biti do konca kolovoza 2027. godine, osim 165 novih komunalnih vezova Krčanima će donijeti i značajan iskorak u osiguranju sigurnosti plovila privezanih u gradskoj luci koja je zbog svoje otvorenosti jugu do sad u velikom dijelu godine bila nepogodna za korištenje, u polovici svoga južnom vjetru i valovima izloženoga dijela. Projekt osnovni cilj kojeg je zaštita akvatorija luke i povećanje sigurnosti plovidbe te prihvata plovila donijeti će zahvate koji će se provesti u tri uporabne cjeline.

Vizualizacija budućeg izgleda krčke luke, nakon što se produlji primarni i izgradi sekundarni lukobran / Foto MLADEN TRINAJSTIĆ
Prva podrazumijeva produljenje postojećeg primarnog lukobrana za 195,7 metara. Njegova će širina na spoju s postojećim lukobranom doseći 22 metra, a onaj preostali, novi segment biti će širok 12 metara. Druga pak uporabna cjelina, doznali smo u ovoj prigodi, obuhvaća izgradnju sekundarnog lukobrana duljine 83 metra s vanjske, odnosno 77 metara s njegove unutarnje strane, a koji će se nastaviti na postojeću obalu lokaliteta Punta di galletto. Njime će se zaštiti akvatorij uvale Portapisana, a sam lukobran širok će biti 8 metara. Treća uporabna cjelina istog projekta obuhvatiti će rekonstrukciju postojećeg obalnog zida ukupne razvijene dužine 145,7 metara, uređenje zaobalnog platoa te, okomito na obalni zid, postavljanje dvaju plutajućih gatova namijenjenih obostarnom privezu plovila u uvali Portapisana. Budući će plutajući gatovi biti dugi 120 odnosno 96 metara, i široki po 2,5 metra, doznali smo jučer u Velikoj vijećnici Grada Krka. Novi, sad i konačan projekt rekonstrukcije luke Krk ne podrazumijeva nikakva ulaganja u objekte i sadržaje ribarske luke, kako je to bilo planirano u njegovim ranijim, odbačenim inačicama, a “otpala” je i ideja izgradnje obalne benzinske pumpe na lukobranu.

Vizualizacija izgleda krčke luke, nakon što se produlji primarni i izgradi sekundarni lukobran / Foto MLADEN TRINAJSTIĆ

Ravnatelj ŽLU Krk, Alfred Franković / Foto MLADEN TRINAJSTIĆ