Radovi na cestama i zapuštene prometnice

KOLAPS I STRAH NA CESTAMA CRESA I LOŠINJA Ograde pojedene ruzinom iznad više stotina metara dubokih provalija  

Edi Prodan

Snimio Edi PRODAN

Snimio Edi PRODAN

Prošli smo pravcem od Rijeke do Malog Lošinja i vratili se godinama unazad. Jer trebalo nam je da bismo svladali taj put nešto više od tri sata!

Bio je lipanj 2021. godine. Katamaran iz Rijeke kasnio je na Susak pa tako i u Mali Lošinj. Postojale su još kakve-takve šanse za hvatanje zadnjeg trajekta u Mergu. Rasplinule su se na radilištu ceste D-100, odnosno dijela te ceste između Osora i Nerezina. Stajanje na semaforima i – zbogom trajektu. Uslijedilo je višesatno noćno čekanje onog prvog, što u zoru kreće prema Krku.




U tjednu kad Slovenija tradicionalno ima svoj blagdansko-neradni most, povezivanje Dana OF i 1. svibnja, koji se kod naših susjeda praznuje dva, ne jedan dan, prošli smo pravcem od Rijeke do Malog Lošinja i vratili se godinama unazad. Jer trebalo nam je da bismo svladali taj put nešto više od tri sata! Blokada na Krčkom mostu, blokada na prometnici između Omišlja i skretanja prema Valbiski i onda – povratak u prošlost: nakon Osora baš ista slika kao 11 mjeseci prije. Desetak radnika, poneki stroj i nekoliko arheologa koji istražuju svoje polje izrezano neposredno nakon pokretnog mosta u Osoru.


Snimio Edi PRODAN

Snimio Edi PRODAN


Ono što je još bolji dio ove priče, prometnica je što iz Cresa vodi prema trajektnom pristaništu Porozina. Ako nije na sceni neki tajni plan prema kojem bi cesta od Križića, vjerojatno jednog od najljepših vidikovca na Jadranu, do Dragozetića bila dijelom nekog zanimljivog filmskog studija na otvorenom, onda je riječ o jednoj od najvećih tuga cjelokupne hrvatske prometne scene. Riječ je o nevjerojatno deformiranoj, uskoj cesti na kojoj su baš svi, ali baš svi odbojnici totalno pojedeni ruzinom! To posebno strašno djeluje baš kad se iz pravca Porozine dolazi do Križića: provalija dubine u stotinama metara i gnjila ograda. I ako mislite da je riječ o tamo nekoj nevažnoj otočnoj cesti, priča je brutalno drugačija: lani je tom cestom samo sa strane trajektnog prometa prošlo dvjestotinjak tisuća vozila i oko pola milijuna putnika. Trajektna linija Brestova-Porozina je uvijek na HR Top10 po broju vozila, rekorder je pravac Valbiska-Merag kojom je lani prošlo skoro milijun putnika i 430 tisuća vozila, a da do kraja začinimo usporedbu istaknimo kako je promet tom cestom, ili kako već nazvati tu prometnicu, 10-ak posto od zabilježenog iste godine na autocesti punog puncatog profila od Splita do Ploča! Pa zar to ne zaslužuje makar – nove odbojnike.


Snimio Edi PRODAN

Snimio Edi PRODAN


Okom promatrača i impresijom zabilježenom baš u trajektnoj luci Valbiska, dolazi nam jako dobra turistička sezona. Krk, Cres i Lošinj čine polovicu turističkog prometa Kvarnera. Pa zar s takvim prometnicama po tako nam odanim i brojnim turistima?!


Snimio Edi PRODAN

Snimio Edi PRODAN


Snimio Edi PRODAN

Snimio Edi PRODAN