Galerija Rab

Otvorena izložba radova Miljenka Domijana “Putorisi”

Lucian Borić

Foto: Lucian Borić

Foto: Lucian Borić



U ponedjeljak 23. 9. otvorena je izložba Miljenka Domijana „Putorisi“, u Galeriji Rab.


Miljenko Domijan dugogodišnji je rapski, zadarski i glavni konzervator u Ministarstvu kulture Republike Hrvatske.


Ostvario je nebrojenu količinu dokumentiranja, konzerviranja i vođenja restauriranja kulturne baštine u Hrvatskoj i izvan nje.




Ovi crteži, s motivima Raba, Avignona, Venecije, Gradine u Perušiću, Micigliana, crkve u Segetu Gornjem, Rima, San Gimignana, crtani rapidografom, olovkom, tušem i perom, flomasterom odraz su njegove emocionalne preuzetosti u bilježenju ljepote u prostoru.


Na otvorenju izložbe, prisutnima su se obratili gradonačelnik Grada Raba Nikola Grgurić, Miljenko Domijan i ravnateljica Pučkoga otvorenog učilišta Rab, Katarina Ribarić.



Kako je i sam Domijan rekao prisutnima, ovo mu je bio dan za „dušu“ i na kraju podvukao kako je velika razlika između prizora uslikanoga fotoaparatom, koji samo „opali“ taj trenutak i „to je to“, i istoga prizora koji crta umjetnik po nekoliko sati, sjedeći i promatrajući ga, uz čašu nekoga dobroga vina, što vidi kao „radost stvaranja“…


Prisutnima se također obratio i gradonačelnik Nikola Grgurić, koji osim što je otvorio izložbu, je još jednom zahvalio Domijanu za sav njegov doprinos Rabu, te spomenuo kako „našu zajednicu (sa svim ljudima) treba prihvatiti takvu kakva jest“, i da svatko može dati svoj doprinos toj zajednici. Tu je nadodao i da puno Rabljana daje svoj doprinos ovoj zajednici, te da je to put kako ovo društvo učiniti boljim, kako bi se na kraju, osim Rabljana, i svaki posjetitelj u ovom gradu i na otoku osjećao bolje.


Osim Domijana i gradonačelnika, prisutnima se obratila i Katarina Ribarić, koja je pozdravila sve prisutne i zahvalila Miljenku Domijanu na ustupljenim crtežima za izložbu.


Pročitala je i dva citata iz kojih je možda i najbolje shvatiti bit ove izložbe („Domijanovi nas crteži preko vanjskog svijeta uvlače u intimni svijet njegove imaginacije; njegove nas pak fotografije s ruba njegove imaginacije uvlače u svijet kulturnih i prirodnih objekata. Oni su istodobno lice i naličje intelektualne potrage, pri čemu, na sreću, nismo uvijek načisto što je jedno a što drugo“ – Marko Grčić; „Crtež je svakako dopuna istine ljepoti. Fotografija može opsjenjivati i dotjeravati, crtež ne može. U fotografiji autor je na neki način svemoćan, u crtežu ponizan. U fotografiji nekad prekraja, u crtežu se ispovijeda. Fotografija se može kadrirati na kraju, crtež to radi unaprijed, bez poziva, na početku“ – Željka Čorak).



I još je mnogo toga što bi se moglo reći o Domijanovim crtežima, a ovdje ćemo izdvojiti riječi dr. sc. Josipa Belamarića iz Instituta za povijest umjetnosti: “Domijanovi crteži korespondiraju s njegovom taktilnom inteligencijom, s izravnim poznavanjem kvaliteta svih tvari od kojih su stvarno sazdana arhitektonska djela koja je cijeli život štitio i obnavljao. Pokazuju raspon od preciznog bilježenja i opisivanja (rapski motivi 1980-ih, crtani perom i tušem), do recentnih gotovo kaligrafskih skica u olovci kojima je iskazivao ushit pred provansalskim motivima”.
Izložbu Miljenka Domijana možete pogledati do 13. listopada 2024. godine. Izložbu je organiziralo Pučko otvoreno učilište Rab, pod pokroviteljstvom Grada Raba.


Podsjetimo, prof. Miljenko Domijan nedavno je (12. svibnja), nakon jedne svete mise, uručio i relikvijar sv. Marina vlč. Mladenu Mrakovčiću i gradonačelniku Nikoli Grguriću.