Foto: B. PURIĆ
Sadašnja je cesta između dva najveća naselja na otoku Lošinja uska i bez crte na kolniku
povezane vijesti
MALI LOŠINJ – Dugoočekivani i odgađani radovi na proširenju ceste od Malog do Velog Lošinja trebali bi započeti predstojeće jeseni, najavljeno je danas u Malom Lošinju prilikom potpisivanja sporazuma između “Hrvatskih cesta” i Grada Malog Lošinja kojim se uređuju međusobne obaveze u tim radovima, a prema čemu “Hrvatske ceste” u radovima sudjeluju s nešto više od 5,56 milijuna eura bez PDV-a, a Grad s 135 tisuća eura bez PDV-a.
U dokumentu nije naveden datum početka radova, ali je ministar mora, prometa i infrastrukture najavio da će to biti najesen.
Sadašnja je cesta između dva najveća naselja na otoku Lošinja uska i bez crte na kolniku, a nova trasa neće posve slijediti dosadašnju, pri čemu je razlika u tome što će se izbjeći sadašnji kružni tok, a s Bukovice poviše sadašnjeg kružnog toka cesta će se spuštati prema sadašnjoj trasi na Valdarkama. Predviđeno je da cijelom duljinom cestu prati i biciklistička staza te javna rasvjeta. Tijekom protekle zime i proljeća, promet se cestom odvijao usporeno i s prekidima, zbog radova na vodovodno-kanalizacijskoj mreži, nakon kojih je stavljen asfaltni sloj, a ti će radovi biti nastavljeni neposredno poslije ljetne sezone.
Osim sporazuma o radovima na cesti za Veli Lošinj, također je između “Hrvatskih cesta” i Grada Malog Lošinja potpisan sporazum o radovima na gradnji pločnika, potpornih zidova i oborinske odvodnje uz glavnu otočnu cestu na njenom potezu od Ćunskog do Kovčanja, u duljini od 3,1 km. U tome, “Hrvatske ceste” sudjeluju s nešto više od 948 tisuća eura bez PDV-a uz dodatnih 18,4 tisuće eura bez PDV-a za usluge nadzora, a Grad Mali Lošinj s 410,5 tisuća eura bez PDV-a uz još gotovo osam tisuća eura bez PDV-a za usluge nadzora.
Oba dokumenta potpisali su Josip Škorić, predsjednik uprave “Hrvatskih cesta” te Ana Kučić, gradonačelnica Malog Lošinja, a u izjavama novinarima govorili su i o drugim temama razgovora, poput obnove Vele rive, najisturenijeg gata Rive lošinjskih kapetana u Malom Lošinju, zatim o potrazi za novim, suvremenijim rješenjima na kanalima u Osoru i na Privlaci, kako bi se cestovni promet učinio protočnijim – podsjetimo, na ta dva mjesta se dvaput dnevno zatvara promet vozila, a mostovi zakreću kako bi kroz kanale mogla proći viša plovila. Još je bilo govora i obnovi poteza obale Velopin, od benzinske stanice do žala Premuda, ali i brodskoj povezanosti manjih otoka s Malim Lošinjem, pri čemu bi (do)sadašnji brod “Premuda” bio zamijenjen novim brodom koji bi zadovoljio potrebe stanovnika Unija, Suska i Srakana.
O Susku, još se govorilo o predstojećoj trećoj i četvrtoj fazi rekonstrukcije luke te o stazi od sela do uvale Bok. Iako je to izvan područja Grada Malog Lošinja, bilo je riječi i potezu glavne otočne ceste prema trajektnom pristaništu na Porozini, pa je tako Škorić rekao da već asfaltiraju dijelove dionice od Porozine do Dragozetića s rokom završetka do kraja ove ili početka sljedeće godine, da je u tijeku izdavanje potrebnih dozvola za dva kilometra ceste kod sela Predošćice, a da potom slijedi najzahtjevnija dionica, 5,5 km od Dragozetića do skretanja za Beli.
Također, van područja Grada Malog Lošinja, ali s velikim utjecajem na promet prema Lošinju, govorilo se i o načinima povećanja kapaciteta trajektnog pristaništa kraj Merga, odnosno gradnji treće kolničke trake na tom dijelu otoka Cresa.
“Turistička sezona utječe na dinamiku radova i uvijek pokušavamo dovršiti dionice ceste do sezone. Nismo sretni što se tada radovi moraju prekidati, ali shvaćamo važnost turizma i nalazimo kompromisna rješenja”, rekao je Škorić.
Ovom smo prilikom i Butkovića i Škorića pitali o popravku pristupa pristaništu u uvali Mrtvaška na jugu otoka Lošinja, no obojica su to pitanje preusmjerila na “one koji su zaustavili projekt” (obustavljena gradnja nove luke nakon što su stanovnici otoka Ilovika izrazili nezadovoljstvo prerađenom verzijom projekta), odnosno na županijske institucije.