Mali Lošinj

Na desetljećima zapuštenom području Velopin marina bez servisa brodova

Bojan Purić

Foto Bojan Purić

Foto Bojan Purić



Do 19. rujna trajat će javna rasprava o Studiji utjecaja na okoliš planirane luke nautičkog turizma, odnosno marine, na predjelu Velopin u Malom Lošinju, čiji je dio obale još od odlaska JNA u prosincu 1991. godine prepušten propadanju, a namjeru gradnje marine izrazio je ACI, tvrtka u većinskom državnom vlasništvu.


Javno izlaganje održano je u glavnoj dvorani Lošinjskog muzeja, s tim da je prisustvovalo desetak zainteresiranih građana i ljetnih stanovnika otoka, ne brojeći one koji su na izlaganju bili po dužnosti – bilo kao predstavnici Primorsko-goranske županije i Grada Malog Lošinja kao organizatora izlaganja, bilo kao članova projektnog tima, bilo kao zainteresiranog investitora, kojega je predstavljao Alan Šepuka, direktor ACI-jeve marine u Cresu.


Uime projektnog tima, Zoran Poljanec ukratko je predstavio sadržaj Studije utjecaja na okoliš, na području “zahvata”, odnosno potezu od približno 700 metara obale.




U planu je gradnja u gabaritima postojećih osam, u međuvremenu propalih objekata, tako da ostane mogućnost pješačkog i biciklističkog prometa kroz ovaj obalni pojas, prema daljnjim dijelovima Čikata.


“Zahvatom” nije obuhvaćen žalić Premuda, no prema Poljančevim riječima Grad Mali Lošinj sklopio je ugovor prema kojem bi sadašnji makadamski put iznad žalića bio uređen, kao i za obnovu ceste od Premude do objekata uz nogometno igralište na Čikatu (službeno: Ulica dr. Conrada Clara).


ACI je na nalog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH preuzeo poslove pripreme dokumentacije i, kako je rekao Šepuka, javit će se na javni natječaj, s tim da u slučaju raspleta u kojem ta tvrtka ne bi dobila posao, ima pravo na obeštećenje za pripremne radnje.


Istaknuto je da će privezi biti riješeni preko pontona, a da je u osmišljavanju projekta odbačena ideja da se na dva kraja ovog obalnog poteza nasipom izgrade valobrani, što zbog velike količine materijala kojeg bi to potrošilo, što zbog izbjegavanja prekrivanja životnih zajednica na morskom dnu.


Između ostaloga, sudionici u raspravi postavljali su pitanja o tome vrijedi li još rješenje Ministarstva zaštite okoliša prema kojemu je nova marina ekološki prihvatljiva, zatim što će biti s otpadom – rečeno je da marina neće sadržavati i servis brodova, pa će otpad biti samo komunalni, od ugostiteljstva i upravne zgrade – a spomenuta je i mogućnost smještaja Jedriličarskog kluba “Jugo”, sada u uvali Čikat, u okvire nove marine.