Foto: M. TRINAJSTIĆ
povezane vijesti
KRK 67. Ljetne priredbe, uz splitski i dubrovački ujedno i najdugovječniji takav ljetni festival kulture na hrvatskome Jadranu zaključene su koncertnim programom pod nazivom “Flow my tears”.
Njime su se publici okupljenoj na Sceni Zidine predstavili sopranistica Marta Lončar te lutnjist i teorbist Igor Paro.
Uigrani duo Krčanima se u ovoj prigodi predstavio skladbama za lutnju, teorbu i glas napisanim tijekom 16. i 17. stoljeća, kao i skladbama za solo lutnju i teorbu iz istog razdoblja, prezentirajući otočnima kao i ondje uvijek brojnim gostujućim, ljetnim posjetiteljima svu ljepotu renesansne i ranobarokne glazbe.
Na oduševljenje okupljenih ljubitelja glazbe, u završnom koncertnom programu (ovo)Ljetnih priredbi tako su izvedena djela četvorice skladatelja, dvojice Engleza – Roberta Johnsona i Johna Dowlanda te dvojice Francuza – Sébastiena Le Camusa te Michela Lamberta.
Inače, Marta Lončar svestrana je sopranistica sa specijalizacijom iz baroknog i klasičnog pjevanja. Pjevala je u sastavu Krčanima brojnim gostovanjima već dobro znanoga vokalnog ansambla Antiphonus s kojim je izvodila glazbu iz različitih razdoblja. S ansamblom je nastupila na eminentnim festivalima kao što su Varaždinske barokne večeri, Osorske glazbene večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu, Festival rane glazbe u Dubrovniku, Festival hrvatske glazbe u Beču, Festival Croatie, la voici u Parizu i na mnogim drugima.
Završila je studij baroknog i klasičnog pjevanja na Kraljevskom konzervatoriju u Den Haagu u Nizozemskoj.
Za vrijeme studija sudjelovala je u mnogim projektima Kraljevskog konzervatorija, i to kao solistica, a kao zborska pjevačica sudjeluje u radu Nizozemskog radio zbora, Rotterdamskog simfonijskog zbora, Bachkoor Holland i Zbora HRT-a.
Igor Paro je pak lutnjist i gitarist koji je klasičnu gitaru diplomirao na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu, 1986. godine u klasi Darka Petrinjaka. Studirao je renesansne i barokne lutnje od 1988. – 1994. godine u klasi Eugena Domboisa i Hopkinsona Smitha na Scholi Cantorum Basiliensis u Baselu, u Švicarskoj.
Usavršavao se na majstorskim radionicama istaknutih lutnjista i, kako su nam predstavili iz Centra za kulturu Grada Krka, ustanove koja organizira krčke Ljetne priredbe, jedan je od pionira lutnje i povijesno obaviještene interpretacije renesansne i barokne glazbe u Hrvatskoj.
Spomenimo i da je i ove godine bogat, raznovrstan i sadržajan program te kulturne manifestacije činilo osam glazbenih, trinaest kazališnih te četiri izložbena događanja. Financijsku podršku Ljetnim priredbama, priredbi za čiju se organizaciju već tradicionalno brine Centar za kulturu Grada Krka, pružili su Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Primorsko-goranska županija, Grad Krk i Turistička zajednica Grada Krka.
Sjećanje na Algarottija
Namjera organizatora bila je da se 67. Ljetne priredbe održe kao događanje koje će biti dostojno sjećanja na našeg velikog Nikolu Udinu Algarottija, svećenika, intelektualca i kolekcionara koji je svom gradu u nasljedstvo ostavio bogatu i vrijednu kolekciju glazbenih instrumenata i muzikalija, a kojem se upravo odabirom kvalitetne glazbe i vrhunskih glazbenika odužujemo za njegovu bogatu ostavštinu, istakla je rezimirajući tu kulturnu manifestaciju Maja Paretntić, ravnateljica spomenut krčke ustanove u kulturi.
Uz ocjenu da je, kvalitetnim programom ali i izvrsnom odzivom publike namjera ostvarena, spomenuta je podsjetila i da se ovogodišnji glazbeni program održavao pod nazivom “Ispričano glazbom”.