Slučaj Mrtvaška

Kučić: Odgovorni Županija i ŽLU; Balija: Grad dao podršku projektu

Bojan Purić

Od zadovoljstva ugovorom za Mrtvašku do predbacivanja - Filip Balija i Ana Kučić / Foto M. GRACIN

Od zadovoljstva ugovorom za Mrtvašku do predbacivanja - Filip Balija i Ana Kučić / Foto M. GRACIN

Lošinjska gradonačelnica u priopćenju ističe da je za projekt nadležan isključivo PGŽ, a ne Grad, te da ga je podržala samo kako ne bi izgubili dobivena EU sredstva, dok ravnatelj ŽLU-a tvrdi da je Grad bio uključen u sve postupke, i to bez ikakvih primjedbi



MALI LOŠINJ – Deset dana nakon što je ispred zgrade Gradske uprave u Malom Lošinju održan prosvjedni skup u organizaciji mještana otoka Ilovika, nezadovoljnih privremenom obustavom brodske linije od Ilovika do uvale Mrtvaške na jugu Lošinja (službeno: izmještanjem u druge luke na otoku Lošinju), priopćenjem za javnost oglasila se lošinjska gradonačelnica Ana Kučić, a na to je odgovorio Filip Balija, ravnatelj Županijske lučke uprave (ŽLU) Mali Lošinj.



Podsjetimo, ŽLU Mali Lošinj pokrenuo je velike građevinske radove u uvali Mrtvaška, naumivši umjesto starog mulića napraviti novo, znatno veće pristanište, prilagođeno za privezivanje trajekata, katamarana i drugih većih brodova. Sporno je postalo to što je radovima predviđeno da se za njihova trajanja ne bi mogla koristiti Mrtvaška, jer je u cijelosti u granicama gradilišta. Otkako je prije 15-ak godina pokrenuta brodska linija Ilovik – Mrtvaška, s tim da je Mrtvaška spojena uskom cestom s Malim Lošinjem, mještani Ilovika dobili su mogućnost brzo dolaziti u najveći otočni grad, dok su prije toga imali uvjete slične onima kakve još imaju stanovnici Unija, Srakana i Suska. Za većinu Ilovčana »povratak na staro«, tj. plovidba do Malog Lošinja, ne dolazi u obzir, pa su se organizirali i priredili prosvjed, skup kakav Mali Lošinj dugo nije vidio. Ondje su se, međutim, uz Ilovčane, za riječ javila i dvojica pripadnika opozicije u Gradskom vijeću.


Vlastita inicijativa


U svojem priopćenju, Ana Kučić ističe da je za projekt Mrtvaška nadležna isključivo Primorsko-goranska županija, ne Grad.
»Svu je dokumentaciju pripremila te javnu nabavu, uvjete i način izvođenja radova provela Županijska lučka uprava. Grad Mali Lošinj nije naručio ovaj projekt niti je sudjelovao u njegovoj izradi. U cijelu sam se priču uključila vlastitom inicijativom kad su svi natječaji bili sprovedeni, u trenutku kada su se slutili prvi problemi koje su odgovorni propustili riješiti. Kao gradonačelnica osjetila sam se dužnom učiniti sve što mogu, kako bi se velika sredstva od gotovo 230 milijuna kuna, koliko ukupno iznose projekti dogradnje luke Mrtvaška i izgradnje prave dvotračne ceste do nje, zadržala na Lošinju, kako projekt ne bi propao, a novac usmjerio drugdje. Radi se o potpuno bespovratnim sredstvima iz fondova EU-a, novcu usmjerenom direktno u Lošinj, u kvalitetu života Lošinjana, u našu turističku sezonu, povezanost s Pagom i Rabom te Dalmacijom, kojima gravitira veliki broj Lošinjana. Tamo imaju obitelj ili nekretnine o kojima brinu. Razumijem nezadovoljstvo Ilovčana, s obzirom da projekt ima određene nedostatke koji najviše utječu upravo na njihove živote. Oni su se s pravom organizirali i uputili svoje zahtjeve za izmjenom projekta ŽLU-u, a mi smo ih u tome potpuno podržali«, navodi Kučić, ističući da je nađeno rješenje da se i tijekom građevinskih radova omogući da preko Mrtvaške putuju srednjoškolci s Ilovika, da na otok dolazi učiteljica predmetne nastave u osnovnoj školi, kao i da se preko Mrtvaške prevoze svi hitni medicinski slučajevi. »Linija Ilovik-Mrtvaška morala je biti izmještena, jer je to uvjet kojeg je Županija, odnosno ŽLU definirao u postupku javne nabave za dogradnju luke Mrtvaška. Iako kao gradonačelnica uviđam sve manjkavosti projekta, da nisam dala suglasnost za izmještanje linije dok traju radovi, projektu bi tu bio kraj, a 230 milijuna kuna nikad ne bi bili investirani u Grad Mali Lošinj. Smatram da je to veća šteta za sve nas od izmještanja linije«, poručila je Kučić.


Ana Kučić: Manipulacije opozicije




»Atmosfera u kojoj se Grad i mene poziva na odgovornost radi propusta i nadležnosti Županije i Lučke uprave kojom upravlja ista ta Županija, dodatno se razbuktala djelovanjem svih onih lokalnih političkih aktera koji koriste ljude sa stvarnim životnim problemima za vlastite interese. Našoj je opoziciji cilj građane Lošinja držati u trajnom stanju napetosti i za sve okrivljavati mene i Gradsku upravu. Zašto? Jer smatraju da će manipulacijama i neistinama zadobiti povjerenje građana kroz četiri godine. No, građani takve ne nagrađuju. Naša je zemlja podijeljena na državu, županije i gradove, svaki sa svojim nadležnostima. U slučaju luke Mrtvaška odgovorni sjede na adresi PGŽ u Adamićevoj 10, Rijeka te u ŽLU-u, Priko 64 u Malom Lošinju. To su mjesta na koja treba uputiti pitanja, mjesta kojima se i ja obraćam tražeći odgovore i predlažući rješenja, što ću činiti i dalje«, zaključuje gradonačelnica u priopćenju kojeg je, osim klasičnim putem, uputila i videosnimkom iz ureda.

 


Nije bilo primjedbi


U odgovoru, Filip Balija iz ŽLU-a navodi da je prije dvije godine bio objavljen javni poziv za sufinanciranje unapređenja lučke infrastrukture u funkciji obalnog linijskog prometa bespovratnim sredstvima EU-a, da je ŽLU »iskoristio postojeću projektnu dokumentaciju uz neznatne korekcije, budući da u izostanku Urbanističkog plana uređenja nije bilo moguće značajnije preprojektirati postojeći glavni projekt«. Navodi i da je Grad u svim postupcima bio uključen, a da iz Grada nije bilo nikakve primjedbe niti utvrđenih nedostataka, kada je trajao postupak izdavanja građevinske dozvole. »Grad Mali Lošinj dao je podršku i tražio nastavak realizacije projekta dopisom potpisanim od gradonačelnice Kučić, 27. srpnja ove godine«, ističe Balija, otklanjajući gradonačelničine tvrdnje da se Grad tek naknadno uključio u projekt i tvrdnje o manjkavostima projekta.
»Projekt je rađen prema pravilima struke i visina pristaništa projektirana je za prihvat trajekata i katamarana. Nije točno da se time onemogućuje pristajanje manjih brodica jer je projektom predviđena i izgradnja tzv. komunalnih vezova s nižim gatom, upravo zbog mogućnosti pristajanja i manjih plovila. Valja jasno i nedvosmisleno izjaviti, bez zavaravanja javnosti i građana, da realizacija projekta nije moguća bez privremenog izmještanja linije 311 i bez zabrane uplovljavanja u uvalu Mrtvaška za vrijeme radova, s izuzetkom hitnih intervencija, što nikada nije bilo dovedeno u pitanje na svim sastancima. ŽLU nema namjeru provoditi projekte koji nemaju podršku lokalne zajednice. U svibnju su održani izbori za gradonačelnika i Gradsko vijeće Malog Lošinja, a čast izbora povlači sa sobom i odgovornost dužnosnika da promišljaju i donose odluke koje utječu na kvalitetu života građana«, kaže Balija, uz poziv Gradu da se izjasni podržava li projekt ili ne, a do daljnjega će radovi biti nastavljeni.