Snimio Sergej DRECHSLER
Ministar Butković je nakon sastanka istaknuo kako je sadašnja prometna situacija na Krku nepodnošljiva, kao i da financiranje svih prometnih projekata neće biti upitno
povezane vijesti
Hrvatske ceste definitivno kreću u izgradnju istočne ceste, takozvane Plava magistrale na otoku Krku koja će prolaziti od Omišlja, preko Vrbnika do Punta, čime bi se značajno trebala popraviti prometna situacija na otoku koji je ljeti često zagušen prometnim gužvama na postojećoj državnoj cesti, dogovoreno je na današnjem sastanku načelnika i gradonačelnika otočnih općina i Grada Krka s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Bukovićem, predstavnicima Hrvatskih cesta i Primorsko-goranske županije, održanom u krčkoj gradskoj vijećnici.
Riječ je o 23 kilometra dugoj cesti koja će prolaziti istočnom stranom otoka, od skretanja za Čižiće kod Omišlja, do raskrižja iznad Punta, gdje se sada spajaju državna cesta i županijska iz pravca Vrbnika. Vrijednost projekta u Hrvatskim cestama ugrubo procjenjuju na oko sto milijuna eura, a prije njene izgradnje planiran je i niz manjih projekta kojima je cilj smanjenje ljetnih gužvi, od kojih su najvažniji rekonstrukcija čvora Šmrika, zaobilaznica Drage Bašćanske i izgradnja dijela ceste kojim bi se zaobišao rotor kod Omišlja, u smjeru od mosta prema Gradu Krku i obrnuto.
Ministar Butković je nakon sastanka istaknuo kako je sadašnja prometna situacija na Krku nepodnošljiva, kao i da financiranje svih prometnih projekata neće biti upitno.
– Izgradnjom istočne ceste Krk će dobiti 23 kilometra nove državne ceste kojoj je određena trasa, a nakon ovog sastanka tu trasu u svoje prostorne planove moraju uvrstiti Primorsko-goranska županija i jedinice lokalne samouprave na Krku kojima ona prolazi. Paralelno s tim Hrvatske ceste kreću u ugovaranje idejnog i glavnog projekta, kako bi realizacija počela što prije, rekao je ministar, procijenivši da će za izradu sve potrebne dokumentacije, prije raspisivanja natječaja za njenu gradnju, proteći između jedne i dvije godine.
Dok se cesta ne izgradi, pokrenut će se više drugih projekata na cestama otoka Krka i na prilazima otoku, kako bi se smanjile ljetne gužve i dugotrajni zastoji, najavio je Butković.
– Kao prvo to je čvor Šmrika, gdje se stvaraju velike gužve, a za koji su Hrvatske ceste izradile idejni i glavni projekt te se ide prema ishođenju lokacijske dozvole. Do kraja godine planiramo raspisati natječaj za odabir izvođača radova, a projekt je osmišljen tako da će se ona vozila koja dolaze iz smjera Rijeke i Zagreba, a voze prema istočnom dijelu županije, Crikvenici, Novom Vinodolskom i dalje, ranije izdvajati i spajati na magistralu, odnosno D 8, na kojoj će biti izgrađena dva kružna toka, a kroz sadašnji će čvor biti samo pravac prema otoku Krku.
Na pitanje novinara hoće li čvor Šmrika biti rekonstruiran prije početka iduće turističke sezone, odgovorio je kako ne vjeruje da će to biti moguće, jer će tek u idućoj godini biti potpisan ugovor s izvođačem, a sezona počinje već od Uskrsa.
Pred izdavanjem lokacijske dozvole je, istaknuo je, i projekt obilaznice Drage Bašćanske za čiju bi izgradnju natječaj također trebao biti raspisan koncem ove godine.
– Financiranje neće biti problem jer je naš cestovni sektor restrukturiran i financijski stabiliziran. Uz europska sredstva i kredite koji su nam na raspolaganju, možemo i sami financirati određene projekte. Financije nam sada nisu glavni problem, nego je vrijeme da sve to isplaniramo i izgradimo. Drago mi je da smo postigli konsenzus na razini ministarstva, Hrvatskih cesta, gradova i općina te Primorsko-goranske županije, rekao je Butković.
Novinari su ga pitali i kada će biti uklonjene naplatne kućice na Krčkom mostu, koje i dalje izazivaju zastoje, jer mnogi vozači i dalje se zaustavljaju, misleći da moraju platiti mostarinu, a ministar je odgovorio kako će o tome razgovarati s Hrvatski autocestama.
Krčki gradonačelnik Darijo Vasilić je istaknuo kako otoci Krk, Lošinj, Cres i Rab koji su prometno povezani preko Krka, ostvaruju deset posto svih turističkih dolazaka u Hrvatskoj što samo za sebe govori o potrebi ulaganja u prometnice, od prostupa otoku, preko mosta, do otočnih cesta.
– Mostom zimi prođe dvadeset tisuća vozila dnevno, a ljeti četrdeset tisuća. Zato se veselimo ovom projektu izgradnje nove ceste, a sljedeći projekt mora biti izgradnja novog mosta, što je predviđeno i u strategiji prometnog razvitka RH do 2030. godine. To je možda optimističan rok, ali učinit ćemo sve da novi most s četiri kolničke trake i eventualno željezničkom prugom na drugoj etaži bude čim prije izgrađen, rekao je Vasilić.
Zamjenik župana Vojko Braut je istaknuo kako je ključno saznanje na sastanku tvrdnja ministra da novac neće biti problem.
– Financiranje ovih projekata bilo je neizvjesno, ali sada kada znamo da ono nije upitno, sada se mogu pokrenuti i formalne procedure za njihovu realizaciju. Dobro je da imamo trasu, da postoji konsenzus svih uključenih strana, kao i da županijski Prostorni plan ne treba mijenjati jer je trasa pokrivena postojećim planom. Vjerujem da gradovi i općine izmjene svojih planova mogu napraviti u razumnom roku, rekao je Braut.
Predsjednik županijske skupštine Marko Boras Mandić je istaknuo da je u svrhu smanjenja gužvi potrebno ukloniti i naplatne kućice na Krčkom mostu, budući da usporavaju promet jer mnogi vozači staju kraj njih, ne znajući da je prolaz besplatan.
– S ovim projektima dolazi i tema novog krčkog mosta koji će moći progutati sav promet. To je obaveza i županije i Ministarstva, rekao je Boras Mandić.