Laž je da je taj projekt u startu bio kakav je sada, u smislu veličine rive i visine iznosa. Lučka uprava tada je dala idejno rješenje s manjim obuhvatom i iznosom od 25 do 30 milijuna kuna plus PDV, što bi zadovoljilo ideju da se Lošinj poveže linijom s Pagom i Rabom, kaže Gari Cappelli
povezane vijesti
Nakon što ga je izravno prozvao zamjenik župana Vojko Braut (SDP), reagirao je Gari Cappelli, saborski zastupnik HDZ-a, bivši gradonačelnik Malog Lošinja, dajući svoje viđenje kronologije »slučaja Mrtvaška«.
Kazao je da su Ilovčani pokrenuli inicijativu da se u Mrtvaškoj ostvari brža linija za Ilovik, negdje 2005./06. godine, obrativši mu se na početku njegovog prvog gradonačelničkog mandata.
– Temeljem tih razgovora i odlične suradnje s Ivanom Franičevićem, tadašnjim ravnateljem Agencije za obalni linijski pomorski promet, pokrenuta je procedura i linija i to je funkcioniralo besprijekorno, izazvavši doseljenje ljudi. Došla je učiteljica, Amerikanci su se počeli vraćati živjeti na otoku, osjećali su se sigurnije jer su u vrlo kratkom roku mogli doći kod doktora. Pet je restorana, kuće se obnavljaju, nikad više investicija nije bilo nego otkad ta linija postoji. Izazvala je demografski i ekonomski razvoj, napredovanje djece koja su mogla na izvannastavne aktivnosti. Stoga mi je jako žao da se ovako nešto dešava i sve bazira na tome da Županija proziva mene kao nekog začetnika. Valjda misle da to znači da ja moram biti kriv ili riješiti problem koji postoji na Mrtvaškoj. Ja sam to shvatio tako: »Cappelli je pokrenuo inicijativu i što se sada čudi?«, kaže današnji saborski zastupnik, a nekada prvi čovjek grada Malog Lošinja.
»Ničija« cesta
– Laž je da je taj projekt u startu bio kakav je sada, u smislu veličine rive i visine iznosa. Lučka uprava tada je dala idejno rješenje s manjim obuhvatom i iznosom od 25 do 30 milijuna kuna plus PDV, što bi zadovoljilo ideju da se Lošinj poveže linijom s Pagom i Rabom. Prva inicijativa bila je iz Lošinjske plovidbe, da to bude preko Nerezina, no došli smo na Mrtvašku kao dosta zaštićenu luku. Cesta od Malog Lošinja do Mrtvaške tada je bila »ničija«, nerazvrstana lokalna cesta i nije moglo biti govora o luci od sto milijuna kuna. Jedna od mojih prvih inicijativa kada sam postao ministar turizma bila je da cesta postane državna ili županijska. Vratimo li se na 2006., 2007. godinu, nitko nije sanjao o cesti i planirana je lučica manjeg obujma. Tada nije bilo milijunskih EU-sredstava, već smo računali na sredstva države i Primorsko-goranske županije.
Nakon toga, nisam više utjecao na izgradnju. Pred kraj zadnjeg gradonačelničkog mandata, pitao sam tadašnjeg ravnatelja Lučke uprave Gracijana Petrinića kako ide s Mrtvaškom i odgovor je bio da se na tome radi. Nisam išao u detalje, samo sam rekao da treba uključiti u razgovor što više zainteresiranih strana i možda je moja djelomična krivnja što nisam dublje ušao u projekt. Primjera radi, kada je rađena obala Poljane, pet puta sam bio na sastancima sa svim stanovnicima Poljane i zamolio da daju 3 do 5 osoba koje će sudjelovati na svim koordinacijama izrade projekta.
Dobio sam saznanja da je Mrtvaška sada daleko veći projekt, a novi ravnatelj Lučke uprave, Filip Balija, rekao mi je da se dotad radilo sporo i da će on to ubrzati. Zbilja, ubrzao je, napravljen je projekt i dobivena građevinska dozvola. Vjerovao sam da je to u redu, nitko od nas iz politike ne može znati detalje iz tehničkog dijela. Sada se govori o vezi s Italijom; zar će se iskrcati putnika za sedam autobusa i voziti u Mali Lošinj? Zar se u Bakru iskrcavaju za ići u Rijeku, pita se Cappelli.
Kiks tehničke prirode
Cappelli kaže da je očito »napravljen kiks stručno-tehničke prirode« i nije bilo predviđeno privremeno pristajanje brodova, a da je ministar Oleg Butković na sastanku u Malom Lošinju rekao da Ministarstvo bez problema može financirati eventualni dodatni objekt.
– Komunikaciju treba dovesti do toga da se sjedne za stol i veliki sam optimist. Nije mi cilj da prozivam bilo koga, nego moramo svi povući ručnu, svi smo napravili poneki krivi korak. Na kraju, mislim da je ružna stvar što je došlo do fizičkog obračuna, s čim se ne mogu složiti i nije smjelo doći do toga. Privođenje u stanicu ne mogu komentirati jer ne znam detalje, zaključio je Cappelli, dodajući da je u Županiji vidio dokument prema kojem je tek u svibnju s projektantskom tvrtkom potpisan ugovor o korekciji projekta, pa da se »očito prije toga nije radilo«.