Foto Mladen Trinajstić
Na desetak štandova uz rub Velog parka Krčani i još uvijek brojni posjetitelji imali su priliku upoznati, kušati i kupiti brojne produkte rada, truda, znanja i iskustva otočnih proizvođača
povezane vijesti
KRK – Grad Krk je ovog vikenda bio poprište premijernog izdanja sajma Hrvatskog otočnog proizvoda nazvanog »Biseri Krka«, koji je s ciljem prezentacije i promocije svega kvalitetnog, domaćeg i autohtonog proizvedenog na jadranskim otocima, organizirala udruga proizvođača Poslovni klaster Hrvatski otočni proizvod.
Na desetak štandova uz rub Velog parka Krčani i još uvijek brojni posjetitelji mogli su na jednom mjestu upoznati, kušati, a na koncu i kupiti brojne produkte rada, truda, znanja i iskustva otočnih proizvođača različitih prehrambenih, kozmetičkih, dekorativnih i suvenirskih proizvoda. Niti aktualne korona (ne)prilike nisu umanjile uspjeh premijerne sajmeno-prezentacijske manifestacije, a još manje interes šetača i kupaca koji su pozitivnim kritikama, ali i kupnjom ponuđenih proizvoda potvrdili tržišni potencijal malog obiteljskog poduzetništva i proizvodnje koja čini važnu kariku u lancu održivosti otočnoga gospodarstva.
Prepoznatljiv brend
– Smisao ovog sajma za koji vjerujemo da će sudionicima i ponudom samo rasti te u konačnici postati i tradicionalnim, promocija je i prezentacija izvornih, autohtonih otočnih proizvoda i suvenira koji su nositelji zaštićene oznake Hrvatski otočni proizvod. Tu »markicu«, s ciljem poticanja i razvijanja otočne proizvodnje, već neko vrijeme dodjeljuje Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU i ona je postala prepozatljiv brend kojim se potvrđuje kvaliteta proizvoda iza kojih stoje vrijedne otočanke i otočani, rekla je Ivana Prah, potpredsjednica Poslovnog klastera HOP. Također, želimo probuditi interes kod velikih i malih otočnih proizvođača da sudjeluju u ovom projektu, ali i njihovom povezivanju i organiziranju bez kojega je teško očekivati boljitak onih koji vrijednim radom, znanjem i trudom nastoje osigurati svoju i egzistenciju svojih obitelji, a time i ostanak ljudi na otocima.
Skromnoj svečanosti otvorenja sajma nazočila je i Tajana Huzak, pomoćnica ministrice regionalnog razvoja i fondova EU-a te ujedno čelnica Uprave za otoke, koja stoji iza projekta HOP. Govoreći o važnosti i značaju tog brenda, ali i poticanja proizvodnje kvalitetnih, autentičnih otočnih proizvoda, Huzak je istakla da je ovo prva takva manifestcija na području PGŽ-a.
Promotivni značaj
– Ministarstvo regionalnog razvoja već punih 14 godina provodi ovaj projekt i ponosna sam što smo u tom razdoblju uspjeli okupiti, povezati i promovirati veliku obitelj otočnih proizvođača, OPG-ovaca i predstavnika drugih sličnih malih gospodarstava. Čak 324 takva subjekta danas nose ovaj program, a pod njegovom se »markicom« nudi 1.121 poroizvod koji odražava otočnu tradiciju, zaključila je Huzak, ne krijući zadovoljstvo što projekt zdušno podržavaju i sve lokalne otočne i regionalne uprave.
– Pomaganje otočne proizvodnje i stvaranje brenda HOP jedan je od boljih projekata navedenog Ministarstva, rekao je krčki gradonačelnik Darijo Vasilić, napomenuvši da su upravo mjere okrenute poticanju i promoviranju otočnog poduzetništva i gospodarstva, što HOP nedvojbeno jest, najzaslužnije za povećavanje broja stanovnika na otocima. Direktorica TU TZG-a Krka Ivana Kovačić istakla je pak da je ponuda izvornih otočnih proizvoda jedan od segmenata turističke ponude za koju kontinuirano postoji interes posjetitelja, dok je ravnatelj Centra za poljoprivredu i ruralni razvoj PGŽ-a Dalibor Šoštarić istaknuo promotivni značaj događaja poput ovog, od kojeg koristi imaju i sami proizvođači, ali i kraj iz kojeg dolaze.
Toliko je posla da se ne stignemo baviti prodajom
Među izlagačima krčkog sajma najveći dio ih je stigao s dalmatinskih škoja, a među njima i Katica Žampera s Dugog otoka, uzgajivačica koza i proizvođačica iznimno kvalitetnog kozjeg sira. – Prvi sam put ovdje kao izlagač, ali sigurno ne i posljednji, rekla je, zadovoljna posjećenošću i reakcijama turista koji su kupovali njen sir. Ovim se poslom bavim već skoro 30 godina, imamo stotinjak koza i svo mlijeko koje pomuzemo pretvaramo u sir u našoj maloj sirani na OPG-u. Sireve prodajemo na kućnom pragu, a manji dio i posredstvom lokalnih restorana i konoba, dok na sajmovima poput ovog sudjelujemo kad god uhvatimo vremena. Nažalost, mi mali proizvođači često imamo toliko posla oko proizvodnje da se ne stignemo baviti prodajom, nasmijala se Žampera, priznajući da je upravo ovakve manifestacije »tjeraju« da ozbiljnije prione promociji svog obiteljskog posla.