CESTA OSOR - NEREZINE

Otkriće rimske nekropole usporilo obnovu otočne “magistrale”. Bit će gotova tek krajem godine

Marinko Glavan

Radovi su produljeni zbog arheoloških istraživanja na 400 metara ceste gdje se nalazi rimska nekropola, no do 1. srpnja trebao bi biti asfaltiran kolni trak, a u jesen slijedi dovršetak pješačke i biciklističke staze, javne rasvjete i hortikulture.



OSOR – Obnova dionice državne ceste DC-100 između Osora i Nerezina, koja je godinama predstavljala usko grlo na putu prema Lošinju, započeta u listopadu 2020. godine, trebala je biti završena do kraja travnja, ali radovi još uvijek traju i bit će završeni tek krajem ove godine. Produženje roka za završetak radova na cesti koja je jedina cestovna poveznica Lošinja s ostatkom zemlje već je prouzročilo probleme i zastoje, osobito tijekom vikenda, što je najviše do izražaja došlo za prvomajski vikend, kada je prema Lošinju bio pojačan promet vozila, u prvom redu domaćih i turista iz susjedne Slovenije.


Glavni investitori projekta vrijednog gotovo 47 milijuna kuna (s uključenim PDV-om), Hrvatske ceste te Grad Mali Lošinj, kao jedan od suvlasnika Komunalnog društva Vodoopskrba i odvodnja Cres-Lošinj, ističu kako su glavni razlog produženju rokova za izvođenje radova arheološka istraživanja duž svega 2,5 kilometara duge dionice koja su bila znatno opsežnija i dugotrajnija od prvobitno predviđenih, zbog brojnih novih arheoloških nalaza koje je trebalo istražiti. Do 1. srpnja bi, prema najavama investitora, trebali biti završeni radovi na samom kolniku, a nakon završetka turističke sezone nastavit će se radovi na izgradnji nogostupa.


Opravdani razlozi


Projektom obnove obuhvaćena je rekonstrukcija i proširenje kolnika državne ceste, uz izgradnju pješačke i biciklističke staze uzduž prometnice te sustava vodoopskrbe i odvodnje, kao i polaganje podzemnog kabela opskrbne električne mreže.




Investitori su Hrvatske ceste s 25 milijuna kuna u rekonstrukciju ceste, Komunalno društvo Vodoopskrba i odvodnja Cres-Lošinj s 11 milijuna kuna ulaganja u vodoopskrbu i odvodnju, Grad Mali Lošinj s 830 tisuća kuna za javnu rasvjetu te HEP koji ulaže 445 tisuća kuna u elektroenergetske radove. Svi navedeni iznosi su bez PDV-a.


Iz Grada Malog Lošinja na naš upit o razlozima kašnjenja radova odgovaraju kako je projekt dio izvođenja radova na poboljšanju vodnokomunalne infrastrukture aglomeracija za područje Malog Lošinja i Cresa, a s obzirom na to da je dio trase u nadležnosti Konzervatorskog odjela, krajem 2021. godine je dovršen natječaj za odabir izvođača arheoloških radova na iskopinama u dužini od 400 metara od mosta i ukupnoj širini buduće ceste.


– Svi investitori se učestalo koordiniraju tijekom radova i kao jedan od investitora upoznati smo s problemima gradilišta. Ugovor za izvođenje radova opravdano je produžen do prosinca ove godine, s prekidom radova tijekom turističke sezone, na kolničkom traku, a opravdani razlozi za produljenje ugovornih radova su produženje roka izvođenja arheoloških radova, usklađenje s instalacijama visokog napona i optike na trasi radova uz konstantno odvijanje prometa. U tijeku radova mijenja se i dotrajali vodovod na cijeloj trasi. Iako postoji nezadovoljstvo svih investitora oko produljenja roka, ipak su otežane okolnosti i navedeni problemi opravdani, a prometnica je jedina pristupna cesta prema Malom Lošinju te je za čitavo vrijeme radova osiguran promet.


Kolni trak do arheoloških radova bit će u cijelosti asfaltiran ovih dana, a do 1. srpnja i dio koji se nalazi u zoni arheoloških iskopa. U jesen slijede radovi na dovršetku pješačke i biciklističke staze, javne rasvjete i hortikulture, odgovaraju iz Grada Malog Lošinja.


Zahtjevna organizacija


Iz Hrvatskih cesta također odgovaraju kako su arheološka istraživanja glavni razlog produljenju roka za izvođenje radova.


– Radovi na izvanrednom održavanju državne ceste DC-100 od Osora do Nerezina planiraju se završiti do 23. prosinca 2022. godine Radovi se planiraju izvoditi minimalnim intenzitetom u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna zbog turističke sezone. Radovi su produljeni zbog izvođenja arheoloških istražnih radova na prvih 400 metara ceste, gdje se nalazi rimska nekropola. Istražni radovi se izvode pod nadzorom Konzervatorskog odjela u Rijeci. Na istom dijelu dionice je stoga vrlo zahtjevno organizirati radove jer se na ovoj lokaciji izvode radovi polaganja novog magistralnog vodovoda, prelaganje visokonaponskih instalcija HOPS-a i HEP-a, a ujedno se odvija i promet, odgovorili su iz HC-a, uz napomenu da se zbog produljenja roka za izvođenje radova nije mijenjala ugovorena cijena te da se na dijelu trase izvodi pojačana sanacija temeljnog sloja ceste, kako bi se iskopao slabo nosivi sloj zemlje ispod kolničke konstrukcije te se zamijenio čistim kamenim materijalom.