
Snimila Ana KRIŽANEC
Radovi traju duže od predviđenog zbog vrlo složene problematike u centru grada, kaže Marochini
povezane vijesti
RIJEKA – Radovi KD-a Vodovod i kanalizacija (ViK) u Adamićevoj i okolnim ulicama, započeti prije više od godinu i pol dana, trebali bi u cijelosti biti završeni tijekom veljače, potvrdio nam je Andrej Marochini, direktor ViK-a. Radovi u Adamićevoj trebali su, podsjećamo, biti završeni do kraja rujna prošle godine.
Međutim, u veljači neće biti završeni svi radovi u zoni gradnje, jer nakon što ViK završi sa svojim dijelom zahvata, koji čini većinu ovog, osam i pol milijuna vrijednog projekta, preostaje još i manji dio radova na oborinskoj odvodnji čiji je investitor Grad Rijeka te završno asfaltiranje ulica i opremanje prometnom signalizacijom. Procjenjuje se da bi svi radovi, zaključno s iscrtavanjem i postavljanjem nove prometne signalizacije trebali biti završeni tijekom travnja ove godine.
Niz faktora
Gradilište na kojemu su radovi započeli još u lipnju 2023. godine na potezu od restorana studentske prehrane Index do Kapucinske crkve na Trgu Žabica, obišli smo s Marochinijem i Petrom Kursarom, glavnim nadzornim inženjerom iz tvrtke Rijeka projekt. Obojica ističu kako se izvođač tijekom cijelog zahvata susretao s nizom faktora koji su utjecali na rokove, zbog čega su i radovi trajali duže.
– Radovi traju duže od predviđenog zbog vrlo složene problematike u centru grada, gdje imamo postojeće instalacije, one koje su u funkciji, one koje nisu u funkciji, ali su još uvijek prisutne, zatim neucrtanih, kao i pogrešno ucrtanih instalacija, zbog čega je dolazilo do izmjena projekta i produženja rokova, kaže Marochini.
Kursar dodaje kako je, uz sve što je Marochini naveo, za vrijeme trajanja radova trebalo osigurati i funkcioniranje centra grada sa svim njegovim sadržajima.
– Svim tim sadržajima trebao se osigurati pristup, ulaz i izlaz, kao i dobava, preko gradilišne zone, što predstavlja izuzetno veliki problem za organizaciju radova unutar gradilišta i funkcioniranje cjelokupnog prometnog sustava izvan zone gradilišta, kaže Kursar.
Betonska ploča
Marochini ističe kako su radovi čiji je investitor ViK pri samom kraju.
– Ostalo nam je napraviti prespoj u Scarpinoj ulici, kao i ispred palače Modello. Ispred nekadašnje »Slavice« moramo presložiti jedan zračnik, u Zadarskoj ulici preostalo je još dezinficiranje cijevi i time će radovi na novom vodovodu biti završeni. Što se tiče kanalizacije, preostao je još jedan spoj zgrade kod »Slavice« i spoj na Uljarsku ulicu. U Ulici Matije Gupca, do Mrtvog kanala preostalo je još dovršavanje nadzornog upravljačkog sustava, rekao je Marochini.
Kursar objašnjava kako je tijekom izvođenja došlo do potrebe za dodatnim radovima zbog funkcioniranja dijela sustava odvodnje koji se nalazi između Uljarske i Scarpine ulice.
– Na tom dijelu izvodimo radove na pripremi, kako se ne bi moralo ponovo kopati u budućem razdoblju. Riječ je o kamenoj površini od oko 400 kvadratnih metara ispred nekadašnje Gradske knjižnice koja se morala ukloniti da bi se napravile pripreme i obnovili sustavi odvodnje. Nakon toga preostaju radovi na slivnicima i nogostupima čiji je investitor Grad Rijeka u Zadarskoj, Splitskoj i Henkckeovoj ulici. Zna se redoslijed kako će se odvijati ti radovi, zbog podloge za buduću armiranobetonsku ploču koja će biti ispod asfalta, kaže Kursar.
Armiranobetonska ploča, kakva je izvedena i u Krešimirovoj ulici, ugrađuje se zbog velikog opterećenja, budući da je riječ o jednoj od najprometnijih gradskih ulica koja se nalazi na nasutom terenu. Dosad je betoniranje izvedeno na trideset posto duljine zahvata u Adamićevoj, a do konca veljače bi trebalo biti izbetonirano oko osamdeset posto prometnice. Dosad je ugrađeno i preko šezdeset posto kamenih rubnjaka uz kolnik.
Plinska mreža
– Svi radovi koji se tiču Vodovoda i kanalizacije bit će gotovi tijekom veljače. Nakon toga imamo još neke minimalne radove koje izvodi Grad Rijeka, a na kraju su tu Hrvatske ceste i obnova kolnika. Treba naglasiti da Hrvatske ceste ne kasne s radovima, jer oni moraju čekati nas da završimo, kaže Marochini.
U sklopu projekta je zamijenjen i dio plinske distribucijske mreže na području zahvata.
Vrsta radova
Radovi ViK-a obuhvaćali su izgradnju transportnog fekalnog kolektora u Adamićevoj ulici u duljini od 1,02 kilometra, izgradnju sekundarnih kolektora u ukupnoj duljini od 1,24 kilometra, uz trasu transportnog kolektora, izgradnju kišnog preljeva Roda s pripadajuća 44 metra cjevovoda na križanju Adamićeve ulice i Jadranskog trga, rekonstrukciju sekundarnog kolektora u Ulici Ignacija Henckea u duljini od 54 metra, rekonstrukciju postojećeg vodovoda u Adamićevoj ulici u duljini od 870 metara, s rekonstrukcijom sekundarnih vodovoda ukupne duljine 720 metara uz trasu glavnog vodovoda, te rekonstrukciju postojećeg vodovoda u Scarpinoj ulici u duljini od 85 metara. Zahvat obuhvaća i rekonstrukciju dijelova nerazvrstanih cesta, odnosno južnih privoza u Splitskoj i Zadarskoj ulici ukupne duljine 723 metra, uz izgradnju nove oborinske odvodnje sa slivnicima, konstrukcije kolnika i nogostupa te pripadajuće vertikalne i horizontalne prometne signalizacije.