Foto A. KUĆEL-ILIĆ
Stalni su klijenti rezervirali svoj termin unaprijed, a ja sam znala cijelo popodne provesti na telefonu, primajući narudžbe – kaže Ljiljana Peruč iz salona Lili
povezane vijesti
OPATIJA Oprosti, nisam te prepoznala zbog maskice koju nosiš… Ma ne ljutim se ja, znam da je to tvoj način da mi kažeš da mi je krajnje vrijeme za posjet frizeru…
Ili uz još jednu šalu u doba koronavirusa koja kaže da je danas teže dobiti termin kod frizera nego li si osigurati specijalistički liječnički pregled unatoč listama čekanja, smijeha nikad dosta.
Šalu na stranu, 4. svibnja je, nakon što su zbog povoljne epidemiološke situacije u Hrvatskoj popustile restriktivne mjere i na šire opatijske prostore označio povratak života u frizerske i kozmetičarske salone te u salone za masažu.
Ima li gužvi, koliko se čeka i kako uopće u novim uvjetima izgleda posjet frizerskom salonu, provjerili smo jučer na nekoliko mjesta.
U frizerskom studiju Monica u Opatiji, primjerice, od ranog jutra bilo je živo premda gužvi zbog novog načina poslovanja i naručivanja nema. Klijentima se preporučuje da nose zaštitne maske, a nose ih i frizerke. Na ulazu je obavezna dezinfekcija ruku. Naručiti se može telefonski ili osobno, a kako saznajemo, u prva dva tjedna povratka poslu su gotovo svi termini popunjeni. Telefon nastavlja zvoniti…
Zapušteno vlasište
Tereza Kolaj, vlasnica opatijskog frizerskog salona Tessa, otkrila nam je da joj je kao kreativnoj osobi bilo vrlo teško biti »izvan pogona«, no i tijekom stanke zbog korona-krize je bilo određenog posla budući da su se zainteresirane osobe od trenutka kada se saznao mogući datum otvorenja salona počele naručivati.
– Dnevno sam primala i do 50 poziva naših stalnih klijenata. U očekivanju trenutka kad će frizerski saloni proraditi, mnogi su se raspitivali hoće li moći napraviti veće, složenije i dugotrajnije zahvate, žalili su se da im je vlasište zapušteno i da u takvom stanju ne mogu među ljude, čak niti uz propisanu distancu koja je i dalje na snazi. Šišanje, zatim bojenje kose… Bilo je puno narudžbi i za neke tehnike koje duže traju, no u ovom trenutku još na takve zahtjeve nismo mogli odgovoriti na najbolji način. Sada su pravila takva da u istom prostoru može biti istovremeno onoliko klijenata koliko je zaposlenika – rekla je Tereza Kolaj, a zadovoljstvo zbog povratka na posao izrazila je i zaposlenica ovog salona, frizerka s dugogodišnjim iskustvom Vlasta Bačnar.
– Prilagođavamo se novom sustavu naručivanja, no glavno je da smo počeli raditi i da možemo funkcionirati, korak po korak, od jednostavnijih poslova u smjeru onih zahtjevnijih kada to bude opet dozvoljeno – dodala je Tereza Kolaj.
Zvali za termin
Nedaleko ovog salona, put nas je odveo do još jednog salona u samom srcu grada, do frizerskog salona Lili. Nasmiješena vlasnica Ljiljana Peruč rekla nam je da se i kod nje čim se na televiziji najavilo buduće otvorenje salona, »užario telefon«.
– Stalni su klijenti rezervirali svoj termin unaprijed, a ja sam znala cijelo popodne provesti na telefonu, primajući narudžbe. Po novome ne smijemo primati više osoba u isto vrijeme, sve se mora dezinficirati nakon svakoga klijenta i u potpunosti ispoštovati sva pravila i preporuke. Ljudi se žele osjećati sigurno i mi smo tu da u skladu s propisima osiguramo da sve protekne u najboljem redu i da iz naših salona izađu zadovoljne osobe. Radit ćemo laganini i uživati u svom poslu, a klijenti će, vjerujem, biti zadovoljni što mogu dobiti naše usluge. Sada su nas počeli više cijeniti i to je baš lijep osjećaj – primijetila je Ljiljana Peruč Lili.
Zakazati termin ili pričekati na ulazak u salon moguće je i ispred samih vrata, a kako je navela poznata opatijska frizerka, klijenti se pridržavaju pravila koja su izvješena i na samom ulasku u salon. Odnosno, obvezne dezinfekcije ruku, ostavljanja broja mobitela te nošenja maskice. Hoće li je nositi i tijekom tretmana, klijenti odlučuju sami. Ne poslužuju se topli napici, niti prelistavaju omiljeni časopisi, no – opet je moguće ono u suštini najosnovnije – ukrotiti frizuru i postati prepoznatljiv – čak i pod maskicom.