Foto Aleksandra Kućel Ilić
Pitam se, kako uz sve ove nedaće koje nas sustižu ostati barem donekle normalan – naveo je stariji gospodin
povezane vijesti
OPATIJA – Nije bio ponedjeljak 13., ali je bio ponedjeljak 31., ispraćaj srpnja i nagovještaj kolovoza i druge polovine ljeta u turističkoj Opatiji. No, već u ranim jutarnjim satima – nimalo turistički prizor na ulazu u poštanski ured u Opatiji.
Čitava se kolona građana, mahom starije dobi, ali bilo je tu i mlađih, formirala u hodniku ispred samog ulaza u ured gdje se primaju klijenti, a čije je radno vrijeme od 8 sati. Čekalo se zbog raznoraznih uobičajenih poslova, no najveći je dio klijenata u poštu došao – moliti za svoje pošiljke koje nažalost nisu stigle redovnim putem. Iz minute u minutu rađalo se sve veće nezadovoljstvo među »ljudima malim«, među penzićima koji se po vrućinama teško kreću, a neki su za dolazak do Opatije iz okolnih mjestašca morali »ćapat kurijeru« i tko zna kada će uhvatiti iduću, za povratak do svojih domova. Poštanski cirkus koji oslikava svu tugu klaunova, tih poštenih »pierrota« čije je suze sve teže zaustaviti…
Kako ostati normalan
– Da mi je netko nekad rekao da ćemo dolaziti u poštanski ured kako bismo molili svoje račune za struju, u strahu od isključenja i nepotrebnih troškova koje nismo sami skrivili – rekao bih mu da je lud. No, pitam se, kako uz sve ove nedaće koje nas sustižu ostati barem donekle normalan – naveo je stariji gospodin koji se ipak nije žalio javno izraziti za novine, premda smatra da su još jedino mediji ostali na raspolaganju običnome puku u borbi za puku egzistenciju. Gospođa koja je strpljivo čekala da se otvore vrata poštanskog ureda dodala je samo da bi ovaj »opatijski jutarnji kažin« svakako trebale snimiti televizijske kamere jer bi tada priča odjeknula do nadležnih uz sliku i ton. Za novine se, međutim, također nije željela predstaviti jer i ona igra po starim domaćim pravilima »da ne bi ki ča zameril«.
Kada su se vrata otvorila, uslijedila je »bitka za poštu«. Dok se dio građana uputio lijevo, pokušavajući kucanjem na vrata prizvati nadležne, veći je broj nezadovoljnika koji bi »sve dali za svoj račun za struju«, otišao ravno i čekao ispred vratiju od prostorije gdje poštari razvrstavaju pošiljke. Red je bio velik, imaginarne sablje sve oštrije, a odgovori iz tog dalekog »carstva pošiljaka« – tek za manjinu pozitivni. Naime, građani su s puno nade poštanskim službenicima pružali svoje osobne iskaznice te zauzvrat nakon popriličnog čekanja dobivali – rijetki svu očekivanu poštu, neki tek pokoju omotnicu, a neki – ništa. Više sreće drugi put. I sami su djelatnici pošte u nezavidnom položaju jer poštu treba razvrstati i stoga su poručili građanima – molimo pokušajte u srijedu, do tada ćemo uspjeti razvrstati pošiljke…
Nedostatak poštara, odlazak u mirovinu, na bolovanja, možda i pokoje korištenje godišnjeg odmora, ne znamo što je sve u pozadini priče…
Samo bih psovao…
– Mene nemojte citirati jer ono što bih rekao su sve same psovke i tako su sočne da bi ih bilo nemoguće prevesti na strane jezike – rekao je gospodin »u najboljim godinama« koji se, međutim, iz poštanskog ureda uputio kući neobavljenog posla, klimajući glavom i beštimajući »sve u šesnaest«. Naime, zanimljivo je da su Opatijcima, ali i korisnicima poštanskih usluga diljem Liburnije, opomene za neplaćene račune dostavljene, ali originalni računi – nisu. Stoga, dok se ovaj »poštarski kažin« ne riješi – javno apeliraju na isporučitelje komunalnih usluga da ih ne isključuju i da pričekaju da im toliko željeni računi stignu i čim to bude – bez problema će ih platiti. A kad je riječ o računima koji ne uključuju papir te stižu virtualnim putem, na e-mail adresu, smatraju da im je demokratsko pravo odlučiti na koji će način primati odaslane pošiljke i da ih »u trećoj dobi« jednostavno nije fer opterećivati još i poznavanjem informatike.
– Ma i to bismo savladali ako se mora, ali kada bi nas netko naučio i – kupio nam potrebnu opremu – naveli su stariji korisnici poštanskih usluga »u očekivanju Godota«. Kad nitko više ne želi u listonoše i nisu više česte poštarske legende poput nezaboravnog gospodina Kolbabe iz »Poštarske bajke« fantastičnog Karela Čapeka…
Gospođa počela jecati zbog medicinske dokumentacije
Gospođa s Tošine, opatijskog naselja koje je također zahvaćeno »poštanskom horor bajkom«, jučer se ispred ureda za razvrstavanje pošte psihički slomila i počela jecati. Jer, kako se moglo čuti, računi će se već platiti, oni čovjeka uvijek na ovaj ili onaj način sustignu, no posrijedi je medicinska dokumentacija za teško bolesnog supruga. Sirota gospođa je na svako otvaranje vrata molila nadležne da još jednom pretresu svu eventualnu poštu s njezinim prezimenom, objašnjavala je važnost pošiljke koja »život znači« – no kući je otišla neobavljenoga posla i uz nadu da će srijeda donijeti barem pokoje pismo više…
HP stabilizaciju očekuje »početkom kolovoza«
– Ove godine bilježimo rast paketnog poslovanja koje je veće za gotovo 30 posto u odnosu na prošlu godinu, a pojačan promet pošiljaka bilježimo tijekom lipnja i srpnja. Istovremeno se suočavamo s fluktuacijom radnika s kojom se, nažalost, susreću brojni hrvatski poslodavci, a koja je pojačana tijekom ljetnih mjeseci. Kako bismo smanjili izazove s fluktuacijom radnika, u srpnju ove godine postignut je dogovor Uprave Hrvatske pošte i socijalnih partnera o povećanju plaće od 25 posto za sve radnike Hrvatske pošte. Trenutačni trendovi na tržištu rada zahtijevaju poboljšanje materijalnih uvjeta radnika jer stabilnost poštanskog sustava ovisi o poštarima, dostavljačima, vozačima i šalterskim radnicima.
Kolege su nam potvrdili da očekuju stabilizaciju dostave početkom kolovoza kada bi sve pošiljke trebale biti uručivane u propisanim rokovima. Konkretno, sve preostale pošiljke za područje Opatije, Mošćeničke Drage i Matulja bit će dostavljene najkasnije do 3. kolovoza, dok će sve pošiljke za područje Lovrana biti dostavljene u utorak, 1. kolovoza. Ispričavamo se korisnicima i zahvaljujemo na razumijevanju.
Također, kolege su nam javili da mjesečni računi HEP-a prispijevaju različitih datuma i sukladno primitku dostavljaju se primateljima. Općenito, ako se utvrdi odgovornost Hrvatske pošte, korisnik ostvaruje pravo na naknadu štete. Detaljne informacije o naknadi štete nalaze se na našim internetskim stranicama – https://www.posta.hr/naknada-stete-1356/1356 – odgovorili su brzo na naš jučerašnji novinarski upit nadležni iz Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte.