Građevinska dozvola za pristupnu cestu do polazne stanice na kraju kampa Medveja, već je izdana i pravomoćna
povezane vijesti
OPATIJA – Zadnjih se 14 godina s većim ili manjim intenzitetom raspravlja o projektu izgradnje žičare koja bi priobalje Liburnije povezala s Učkom, spojila »zeleno i plavo«. Da se planovi o izgradnji žičare na Učku nastavljaju, potvrđeno je na nedavnoj sjednici Skupštine projektnog društva Žičare Učka d.o.o. održanoj u Opatiji, gdje je ponovo probuđena nada o njezinoj mogućoj izgradnji. Na Skupštini se raspravljalo o izvještaju o stanju projekta, kao i o financijskim izvještajima za 2022. i 2023. godinu. Izabran je novi Nadzorni odbor te je najavljena buduća rasprava o modelu razvoja Žičare Učka d.o.o. nakon ishođenja građevinskih dozvola.
Temelji udareni
Voditelj projektnog tima za izgradnju žičare na Učku Mladen Blažević ukazao je na svu složenost projekta koji se većim dijelom realizira unutar Parka prirode Učka, slijedom čega je unazad nekoliko godina trebalo izraditi više studija koje se odnose na preispitivanje utjecaje žičare na okoliš. Istaknuo je kako je projektno društvo u tom smislu izradilo oko 1.000 stranica studija i investiralo u sve to nešto manje od tadašnjih 500.000 kuna, odnosno više od 66 tisuća eura, ali i pet godina rada. Sve je u konačnosti rezultiralo rješenjem o mogućnosti izgradnje žičare unutar Parka prirode Učka, uz poštovanje propisanih mjera zaštite okoliša, rečeno je na opatijskoj Skupštini. Odnosno, stvorena je pretpostavka za daljnji rad na ishođenju građevinskih dozvola za žičaru.
Građevinska dozvola za pristupnu cestu do polazne stanice na kraju kampa Medveja već je izdana i pravomoćna, dok se građevinska dozvola za cjelokupnu žičaru, odnosno za polaznu stanica s parkirališta u Medveji, trasu žičare s tornjevima i pristupnim putevima te vršnom stanicom s restoranom, očekuje u narednih nekoliko mjeseci. Također se uskoro očekuje i građevinska dozvola za vodoopskrbu vršne stanice na Vojaku, čime će se vrh Učke opskrbiti vodom i spojiti s Poklonom i vodovodnom mrežom u dužini od 5,2 kilometra, a o čemu je izvijestio prokurist društva Željko Kuiš. U Nadzorni odbor za naredno četverogodišnje razdoblje izabrani su Ingo Kamenar za predsjednika, te Ervino Mrak za zamjenika predsjednika. Za članove su još izabrani Katica Haupfeld, Emil Bratović, Damir Brnić, Edi Lohajner i Mladen Sinožić.
Nada u EU novac
– Financijski izvještaji za 2022. i 2023.godinu su usvojeni. Zanimljivo je istaknuti da društvo svih 14 godina radi bez zaposlenih i bez ikakvih troškova angažiranog stručnog tima na realizaciji projekta, tako da je apsolutno sav novac prikupljen od osnivača investiran u projektnu dokumentaciju koja danas knjigovodstveno vrijedi 700.000 eura. »Hladni pogon« projektnog društva se godišnje kreće u prosjeku od oko 4.000 eura. Pokriva se iz sredstava donacija koje projektno društvo prikupi svake godine od članova društva i onih koji ga podržavaju.
Tih 4.000 eura koristi se za godišnje troškove računovodstva, kancelariju sjedišta i razne sitne zavisne troškove. U društvu nema niti jednog putnog naloga ili troškova reprezentacije, naveo je član Uprave društva Milorad Stanić.
Skupština je zaključila kako će se nakon ishođenja građevinskih dozvola obaviti konačni razgovori o mogućnosti financiranja izgradnje iz sredstava EU fondova, pa ako se to pokaže mogućim, pristupiti iznalaženju EU sredstava za izgradnju u suradnji s EU fondovima. Ako to ne bude moguće, zaključeno je u Opatiji, financijska će se sredstva zatražiti na komercijalnom tržištu.
Potrebno osigurati 35 milijuna eura
U trgovačko društvo Žičara Učka d.o.o. svoj novac su uložili Primorsko-goranska i Istarska županija, te devet jedinica lokalne samouprave i javni sektor ima 55 posto udjela. Svoj je novac uložilo 36 gospodarskih subjekata i još 220 fizičkih osoba iz ovog kraja. Dužina žičare Medveja – Vojak na Učki od polazne do završne stanice imala bi 4.696 metara, a dolazna stanica bi se nalazila na visini od 1.355 metara. Žičara iz Medveje do Učke mogla bi prevesti 310 putnika na sat, kapacitet kabine bio bi 60 osoba, a trajanje vožnje 8 i pol minuta, no investicija je vrlo skupa i prema podacima iz 2022. godine, procjena je da bi za realizaciju trebalo osigurati oko 35 milijuna eura.