MJESTA ZA ODMOR

U matuljskom kraju nema naselja bez iznajmljivača: ‘Najzanimljivije je mladim obiteljima s djecom’

Aleksandra Kućel Ilić

Većina ih, baš kao i puno apartmana i soba, ima i bazene



MATULJI – Prošloga tjedna, točnije 23. kolovoza, na području TZO-a Matulji bilježili smo 15.194 dolaska i 84.596 noćenja, što je tri posto više dolazaka i pet posto više noćenja u odnosu na prošlu godinu. Najviše gostiju dolazi iz Njemačke (28 posto), Italije (13 posto) i Poljske (7 posto), a domaći gosti su na četvrtom mjestu po dolascima. Gosti u prosjeku u Matuljima borave šest dana, ali u ljetnoj sezoni to je uglavnom odmor od deset dana. Većina gostiju, njih 94 posto, strani su državljani, a domaći gosti dolaze najviše s područja grada Zagreba, Osječko-baranjske i Splitsko-dalmatinske županije. Naša destinacija najzanimljivija je osobama od 35 do 44 godine, a najviše je mladih obitelji s djecom. Zanimljiv je i podatak da nas posjećuje više muškaraca nego žena, otkrila je Marijana Kalčić, direktorica Turističke zajednice Općine Matulji.


Osluškuju trendove


Prema njezinim riječima, trenutno na području općine Matulji posluju 344 privatna iznajmljivača i to sa 1.824 stalne i 270 pomoćnih postelja. Njihov broj iz dana u dan raste te su u godinu dana dobili 50 novih iznajmljivača, odnosno 250 novih ležajeva. Najviše iznajmljivača djeluje na području Matulja i to njih 159, te u Bregima 52 i u Rukavcu 41. Na području općine Matulji više nema naselja koje nema niti jednog iznajmljivača, pa tako po jednog ili dva iznajmljivača imaju i mjesta kao što su Brdce, Zaluki i Žejane.


– Kuća za odmor je 97 (32 više nego 2021. godine) i to gotovo u svim mjestima ove općine (Matulji, Vele Mune, Brdce, Šapjane, Lipa, Zvoneća, Škalniško, Pasjak, Brešca, Ružići, Mali Brgud, Bregi, Veli Brgud, Rukavac, Jušići, Principi, Žejane), većina ima i bazen, ali i puno apartmana i soba ima bazene. Što se tiče agroturizma, mislim da se svi iznajmljivači pomalo bave nekim vidom toga, jer svojim gostima nude proizvode iz vrta, domaće marmelade, rakije, vino… Naravno kao dar, a sve kako bi bili što konkurentniji i privukli gosta na daljnje dolaske. Većina naših iznajmljivača pomno osluškuje trendove u turizmu i želje i potrebe svojih gostiju, pa u skladu s tim upotpunjuju ponudu, nude razne usluge i zaista su gostoljubivi, što gosti prepoznaju i rado šire lijepe informacije o iznajmljivačima i našoj destinaciji. Da nema kvalitetnih privatnih iznajmljivača, jer gosti su s njima stalno u kontaktu, bilo da se radi o nekom problemu ili samo ćakuli o vremenskoj prognozi, ne bi bilo ni turizma na području općine Matulji, istaknula je Kalčić koja se osvrnula i na jedan problem koji je prisutan svugdje, a ne samo u Matuljima.




Nažalost, ima i nelojalne konkurencije i iznajmljivanja »na crno«, niti se ne zna koliko je ova pojava »jaka«, ali gužve na svim prometnicama, po restoranima i trgovinama na matuljskom području govore tome u prilog.


– U Matuljima glavna sezona traje od travnja do kraja rujna, ali oni iznajmljivači koji imaju kapacitete prilagođene zimskim uvjetima rade i cijele godine te u zimskim mjesecima opslužuju goste koji na naše područje dolaze uglavnom radi zdravstvenih usluga, ali i one goste koji se bave rekreativnim sportovima, posebno bicikliranjem, te neki dolaze u naš kraj i radi karnevala, kaže direktorica matuljskog TZ-a, dodajući kako je prvenstveni motiv turista koji dolaze na to područje – odmor.


Mali festivali


– Manifestacije nisu njihov motiv za odabir naše destinacije, nego ih posjećuju jer se zateknu ovdje. Ono što ih privlači je karneval i na promociji bi trebalo dodatno poraditi. Prostora za megamanifestacije u Matuljima nema, ali mogli bismo u suradnji s mjesnim odborima, po uzoru na druge regije, osmisliti razne festivale (hrane, pića, autohtonih proizvoda), a sve za promociju lokalnih proizvođača i same destinacije, kaže čelnica općinske turističke zajednice.


TZO Matulji pod pokroviteljstvom Općine Matulji organizira Matuljske ljetne večeri – Tramontana će vas ofriškat koje su ove godine na 21 događanje privukle ne smo lokalno stanovništvo i turiste koji su se ovdje zatekli, već i publiku iz drugih gradova i općina PGŽ-a i Istarske županije. Prepoznali su kvalitetu programa i odlično mjesto događanja – Amfiteatar koji od 2016. godine pruža uživanje u ljetni priredbama, ne samo publici, već i samim izvođačima.


– Posebno se ponosimo manifestacijom Party lokalnih okusa, gdje se predstavljaju naši OPG-ovi i proizvođači, a naša publika i turisti imaju priliku na jednom mjestu kušati sve proizvode i pritom uživati u dobroj glazbi, plesu i zabavi. Manifestaciju sufinancira TZ Kvarnera, kao i interpretacijske vožnje e-biciklima po općini Matulji. Pokrovitelj je i Hrvatska turistička zajednica, a u suradnji s tvrtkom Partenca iz Matulja i Magic Sole iz Kastva i njihovim licenciranim bike vodičima, u lipnju, srpnju, kolovozu i rujnu održavamo vožnje e-biciklima za turiste i njihove domaćine s vođenjem na četiri jezika. Vožnje imaju rekreacijsko-edukativni karakter, a cilj je upoznati goste koji borave na našem području, kao i njihove domaćine s prirodnim ljepotama, povijesnom i kulturnom baštinom te velikim potencijalom naše općine kao biciklističke destinacije. U sklopu vožnji prezentirani su i proizvodi naših OPG-ova i proizvođača, kaže direktorica matuljskog TZ-a.


Važne »ćakule«


– Turistička zajednica općine Matulji u suradnji sa svim turističkim zajednicama sudjeluje u promociji rivijere na sajmovima, road showima i prezentacijama u državi i u inozemstvu. Akcije nagrađivanja jubilarnih gostiju također su odlična prilika za »ćakulu« s gostima, ali i s iznajmljivačima jer nam neformalne prilike daju bolji uvid u ono što bismo trebali promijeniti, unaprijediti, poboljšati, kako pomoći iznajmljivačima i biti još bolji, prepoznatljiviji na tržištu, ali i kako i na koji način pokušati produžiti sezonu, kaže Marijana Kalčić, dodajući da, kako bi pomogli iznajmljivačima, u suradnji s općinom Matulji već godinama krajem godine organiziraju tečaj jezika, radionice uređenja interijera i eksterijera, pomoć oko bolje promocije i organizacije iznajmjivanja i podizanja kvalitete.


– Nadam se da će dosadašnja iskustva iznajmljivača potaknuti i druge stanovnike općine Matulji, ali i neke druge investitore da se počnu baviti turizmom, jer samo zajedničkim snagama možemo privući još gostiju koje će naša kvaliteta oduševiti i biti im poticaj za daljnje dolaske u našu destinaciju, zaključuje naša sugovornica.


Destinacija koja se ne zaobilazi


– Planova za jesen ima mnogo: nastavljamo s interpretacijskim vožnjama, s projektom Matuljišs – najbolje od Matulja na jednom mjestu, pripremili smo se i za sajmove 2024. u suradnji s drugim turističkim zajednicama Opatijske rivijere, a nastavljamo i sa suradnjom s pobratimljenim gradovima u jačanju prepoznatljivosti na turističkom tržištu. Također ćemo nastaviti i s obilježavanjem novih staza, podignuti kvalitetu bike staza i ponude i raditi na tome da budemo destinacija koja se ne zaobilazi, nabraja planove za jesen Marijana Kalčić