Sve je prazno, novih prodavačica nema, kupaca je malo, ali nam svejedno dižu cijenu zakupa stolova – žale se prodavačice koje kažu da zbog svega toga ne mogu spuštati cijene svojih artikala
povezane vijesti
OPATIJA – Tržnica, placa, mrkat… U jutarnjim satima gotovo sve što dočarava puls grada u Opatiji se događa u krugu ove lijepe zgrade koja je novo lice dobila nakon renoviranja prije više od deset godina. No, »leta su pasala«, a ambiciozni planovi prema kojima bi cijeli kompleks na dvije etaže u samom srcu turističke Opatije bio mjesto gdje bi se tražio banak više, ili poslovni prostor više, uz sve veću ponudu trgovačkih centara i sve vremešnije prodavačice koje opstaju nudeći artikle lokalnih OPG-ova, nisu se ostvarili.
Kako saznajemo od nadležnih u Komunalcu koji gospodari tržnicom, rješenje za kompletan gornji kat se pronašlo i do ljeta bi se ovaj dio mrkata trebao pretvoriti u renomirani ugostiteljsko-prodajni prostor koji će vrijediti posjetiti, a uz ostalo će ovdje biti i edukacija ugostiteljskih kadrova.
Vjeruje se da bi živost koju predviđaju na već predugo uspavanom katu tržnice mogla pozitivno utjecati i na donji kat gdje je i aktivnih »teta placarica« iz dana u dan sve manje. Radnim danom se još i ima gdje izabrati svježe artikle iz svijeta voća i povrća, no primjerice prošle nedjelje se na cijeloj tržnici moglo kupovati na samo dva štanda, budući da je to dan kad ne rade okolne butige s donjeg kata jer je i kupaca nedjeljom još manje nego inače…
Uteg oko vrata
Iz svakodnevnih razgovora sa samim prodavačicama na zelenoj tržnici, iz susreta s tim marljivim »delavicama« koje navode da su im režijski troškovi i najam stolova za prodaju velik uteg oko vrata i jedva spajaju kraj s krajem u očekivanju proljeća i nešto bolje prodaje, saznajemo i da su poskupljenja »sega i sačesa« utjecala i na povećane cijene samog najma njihovih banaka. Točnije, za svaki stol sada plaćaju oko 5 eura više mjesečno nego li je to bilo u 2022. godini, no problem je i što su režijski troškovi zbog sustava grijanja i hlađenja te modernizacije kompletne zgrade poprilični i, kako smo saznali, gotovo da mogu reći da su im režijski troškovi mjesečno »na delu« viši nego li u njihovim privatnim domaćinstvima…
– Sve je prazno, novih prodavačica nema, kupaca je malo, ali nam svejedno dižu cijenu zakupa stolova – požalile su se tete placarice koje kažu da uslijed svega toga nisu u mogućnosti spuštati cijene svojih artikala. Kad bi cijeli mrkat živnuo i kad bi se više toga nudilo i kupovalo, a manje banaka zjapilo prazno, vjerojatno bi i cijene mogle biti bliže onima u Rijeci do čije place mnogi s ovih prostora potegnu ako nemaju auto – linijom 32…
Korekcija cijena
S druge strane, nadležni u Komunalcu su svjesni teške situacije u kojoj se našao opatijski mrkat i, kako obećavaju, pronaći će način da se ne dozvoli potpuno odumiranje zelene tržnice koju Opatija i zbog samih kupaca, i u konačnici zbog turista, jednostavno mora zadržati.
– Cijene su mirovale gotovo dvadeset godina, ali s obzirom na to da su nam troškovi na svim razinama itekako porasli, bili smo prisiljeni zbilja minimalno korigirati naše cijene i podići zakup stolova na tržnici. Međutim, ne vjerujem da je to jedini razlog zbog čega je trgovaca na mrkatu sve manje. Interes kupaca opada, dio njih gravitira Rijeci. Nažalost, male tržnice već dugo stagniraju, a najlošija je situacija nedjeljom. Ako se trend nastavi, anketirat ćemo zakupce i možda u budućnosti, ako se nešto ne promijeni izvan sezone, nedjeljom zatvoriti tržnicu… Specifičan je to prostor koji ima mali broj zakupaca i pokušavali smo promijeniti situaciju povezivanjem s lokalnim OPG-ovima, no svaka akcija podrazumijeva početno ulaganje – a planirana prodaja je mala i stoga nitko ne želi ulaziti u takve projekte. To je taj začarani krug. Nadamo se da će uz velik i atraktivan projekt na gornjoj etaži, bolji dani i više interesa ponuđača zavladati i na donjoj etaži tržnice – zaključio je Duško Kulaš, rukovoditelj Radne jedinice Usluge u Komunalcu.